شایعات درباره نود و فردوسی‌پور چه می‌گویند؟

شایعات درباره نود و فردوسی‌پور چه می‌گویند؟

بسیاری بر این باورند که پایه‌های قدرت عادل فردوسی‌پور در برنامه نود با تغییرات رخ داده در سازمان صداوسیما و به‌خصوص تغییر رئیس شبکه سوم سیما سست شد؛ جایی که علی فروغی ریاست شبکه را بر عهده گرفت.

کد خبر : ۶۳۴۵۴
بازدید : ۳۰۶۶
شایعات درباره نود و فردوسی‌پور چه می‌گویند؟
«نود از کنداکتور شبکه سه خارج شد»؛ این خبری بود که از ابتدای هفته مدام روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت و سپس پیاپی تایید و تکذیب شد. امشب درحالی بیننده‌های برنامه ۲۰ ساله نود منتظر پخش قسمت دیگری از این برنامه خواهند بود که هنوز معلوم نیست عادل بتواند روی آنتن برود.
این یک وضعیت عجیب و بحث‌برانگیز است. مجری نود در پایان برنامه قبلی اعلام کرد این هفته در مورد تیم ملی بحث خواهد داشت و حتی گفته می‌شد سامان قدوس هم قرار است میهمان حضوری عادل باشد، اما از چند روز پیش اعلام شد این برنامه پخش نمی‌شود و قرار است به جای آن بازی انگلیس و اسپانیا از لیگ ملت‌های اروپا روی آنتن برود.
عجیب‌تر اینکه حتی وقتی با خود فردوسی‌پور تماس گرفتند، او گفت: هیچ اطلاعی از عدم پخش برنامه ندارد و در کنار همکارانش مشغول تهیه تمام آیتم‌هاست. به این ترتیب روشن شد که یک «جنگ» در کار است. حتی احتمال داده می‌شود خبر اولیه خروج نود از کنداکتور را هم خود بچه‌های برنامه عادل بیرون داده باشند تا فشار رسانه‌ای به‌وجود بیاید.
شما اگر به سایت شبکه سه سر بزنید خواهید دید که کنداکتور برنامه‌ها فقط در روز جاری در دسترس است و به این ترتیب روشن نیست رسانه‌ها ابتدای هفته از کجا فهمیده‌اند دوشنبه خبری از نود نخواهد بود! مجموعه این مسائل نشان می‌دهد با پدیده ساده‌ای روبه‌رو نیستیم؛ به‌ویژه که دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب خود مسوولان شبکه سه هم هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این مورد انجام نداده‌اند. خلاصه این داستان فقط یک جمله است؛ شرایط به نفع عادل فردوسی‌پور نیست.

از آن قهر تا این بلاتکلیفی
بسیاری بر این باورند که پایه‌های قدرت عادل فردوسی‌پور در برنامه نود با تغییرات رخ داده در سازمان صداوسیما و به‌خصوص تغییر رئیس شبکه سوم سیما سست شد؛ جایی که علی فروغی ریاست شبکه را بر عهده گرفت. او قبلا رئیس مرکز بسیج صداو‌سیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود و از همان روز اول شایعه شد ممکن است عادل با او دچار مشکل شود.
این اتفاق، اما خیلی زودتر از حد ممکن به وقوع پیوست؛ جایی که فردوسی‌پور به‌عنوان تهیه‌کننده ویژه‌برنامه جام‌جهانی با وجود دعوت کارلوس پویول به تهران، موفق نشد او را به استودیو دعوت کند و کاپیتان بارسلونا که دستمزدش را هم به‌طور کامل دریافت کرده بود، ناباورانه از هتل به کشورش بازگشت!
این موضوع آنقدر برای عادل ثقیل بود که او در آستانه بازی تاریخی ایران و اسپانیا قهر کرد و از استودیو بیرون رفت. به این ترتیب اختلاف نظر عادل با مسوولان شبکه علنی شد و از آن به بعد هم چند مشکل ریز و درشت دیگر به وجود آمد. حالا، اما وضع حسابی بیخ پیدا کرده است. اینکه شایعه عدم پخش نود منتشر شود و خود عادل بی‌خبر باشد، اتفاق بسیار مهمی است که می‌تواند آینده برنامه قدیمی شبکه سه را هم تحت‌تاثیر قرار بدهد.

شایعه پشت شایعه
در این مدت بازار شایعه حسابی داغ بوده. حدود دو ماه پیش بود که یک نامه خداحافظی و اعلام پایان تولید برنامه نود منتسب به عادل فردوسی‌پور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد؛ اگرچه خود عادل آن را تکذیب کرد. این اواخر هم شایعه کردند دورخیز مدیران شبکه به سمت جایگزین کردن محمدحسین میثاقی با فردوسی‌پور است.
میثاقی شاگرد عادل بود که در خود برنامه نود به دنیای رسانه معرفی شد. با وجود این او اخیرا با نود قطع همکاری کرده و ظاهرا همین مساله بستر مناسبی برای ایجاد شایعه جایگزینی او با فردوسی‌پور به وجود آورده است. با وجود این حتی این شایعه هم نمی‌توانست نزدیک به واقعیت باشد، چرا که همین الان میثاقی مجری برنامه فوتبال ۱۲۰ است که به تهیه‌کنندگی عادل روی آنتن شبکه ورزش می‌رود. در عین حال، اما ترافیک و تراکم شایعات باعث شده باور به ناامن بودن جایگاه عادل در نود جدی‌تر شود.

نود «سرمایه» سازمان است
البته که اختلاف نظر در هر حوزه‌ای طبیعی است، اما مسلما نود را باید یکی از سرمایه‌های گرانبهای صداوسیما دانست که در یک اتفاق نادر، فضای شفافیت و تضارب آرا را به تلویزیون کشاند و هنوز هم شاید در مدل خودش بی‌همتا باشد.
طبعا مدیران این رسانه که به‌خصوص این اواخر با افزایش رقبای ماهواره‌ای و اینترنتی با بحران ریزش مخاطب هم مواجه شده، باید قدردان کسانی باشند که کار تولیدی انجام می‌دهند و مخاطب جذب می‌کنند.
نکته آخر هم اینکه میز و منصب‌ها موقت‌اند، اما عملکرد‌ها در تاریخ ثبت می‌شود. همان‌طور که هنوز نام محمدجعفر صافی به‌عنوان اولین مدیر شبکه سه و کسی که نود در دوران او متولد شد مورد اشاره قرار می‌گیرد، طبعا تاریخ در مورد مدیرانی هم که در مسیر تولید چنین برنامه‌هایی خلل یا وقفه ایجاد کنند، قضاوت خاص خودش را خواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید