به امیر قلعه‌نویی گفتند با هشتگ‌های داغ جمله بساز

کد خبر : ۶۳۶۰۲
بازدید : ۲۴۵۸
امیر قلعه نویی عادت دارد به مصاحبه‌های آتشین، اما تقریبا سعی می‌کند در حرف‌هایش از کلیدواژه‌هایی استفاده کند که با تب روز جامعه همخوانی داشته باشد.

امیر قلعه نویی از علی پروین دلخور است. این نکته جالبی است. در شرایطی که علی پروین بعد از یک دوره رفاقت با کارلوس کی‌روش و حمایت همه جانبه از تیم ملی از او فاصله گرفته، قلعه نویی با تیزهوشی او را خطاب قرار داده وانتقاد می‌کند.


چرا؟ چون علی پروین می‌گوید از کی روش عصبانی است و می‌داند الان هواداران پرسپولیس با سرمربی تیم ملی سر سیدجلال و سر خیلی چیز‌های دیگر زاویه دارند و دیگر مثل قبل از جام جهانی این نزدیک بودن و حمایت از تیم ملی کار منطقی و هوادار پسندی نیست. قلعه نویی هم روی همین نکته انگشت گذاشته و از سلطان گلایه می‌کند. سلطانی که قلعه نویی اگرچه کم شاگردش بوده، اما همیشه مشی رفتاری اش را می‌پسندیده و سعی کرده شبیه‌ترین آدم به او باشد، البته خیلی مدرن‌تر و اقلا دهه هفتادی‌تر مدل دهه شصتی علی پروین.

این، اما تنها تغییر در مصاحبه‌های اخیر امیر قلعه نویی نیست. او همیشه منتقد کی روش بوده، اما بعد از آن دعوا‌های شدید در استقلال و وقتی مدتی تیم هایش نتیجه نگرفتند، یا از تمثیل در نبرد با کی روش بهره می‌گرفت و با بازی‌های جام ملت‌ها مقایسه می‌کرد و یا از حامیان رسانه‌ای او می‌گفت. کمتر پیش می‌آمد که مستقیم در این یکی دو ساله به او بتازد و حتی در مواردی از سبک فنی تیم ملی حمایت‌های علنی هم کرده بود بیشتر سوی پیکان حملاتش به امثال عادل فردوسی پور و رسانه‌های حامی کی روش بود.

حالا، اما در شرایطی که کی روش در پایین‌ترین سطح محبوبیت این سال هایش قرار گرفته، او پیکان انتقادش را دوباره به سوی خود سرمربی گرفته است. اگرچه این انتقاد جدی شاید ریشه در تغییرات اخیر در راس مدیریت سپاهان هم داشته باشد. جایی که محمود اسلامیان دوباره برگشته و رئیس هیات مدیره کارخانه شده است. اسلامیان که حالا بزرگترین حامی کی روش در تیم ملی فوتبال است.

همان اسلامیانی که ۵ سال قبل در حمایت از قلعه نویی و در دل دعوا‌های سرمربی تیم ملی با مربی استقلال به عنوان یک دردمند برای علی کفاشیان نامه نوشت که او به کی روش برای لحن مصاحبه هایش هشدار دهد و اگر این روند اصلاح نشد، سرمربی تیم ملی را تغییر دهد!

حالا، اما انگار به کلی این روابط عوض شده است. قلعه نویی بعد از برد تیمش برابرنساجی درباره تغییرات در هیات مدیره کارحانه سخن گفته. از مدیر پیشین تشکر کرده، از مدیر جدید هم همین طور، اما اصلا اشاره‌ای به اسلامیان نداشته است!

این‌ها اتفاقاتی هستند که کنار هم قرار دادن شان همه چیز را عجیب می‌کند، اما به هر حال او امیر است. امیری که همیشه به ذکاوتش معروف بوده است. او در سال‌های اخیر همیشه سعی کرده در مصاحبه هایش یک سری کلیدواژه‌هایی که هشتگ‌های داغ فضای مجازی هستند را تکرار کنند. اگر بحث آلودگی هوا باشد، از هوا، بی آبی از آب، بی پولی از پول، عدم ورود زنان، از زنان، بحث تحریم‌ها باشد از تحریم و برسیم تا این واژه هایی، چون دوره بگم بگم گذشته و در این ۴۰ سال چه شده که در ماه‌های اخیر زیاد به کار برده است.

او البته حالا روی یکی از مصاحبه‌های پایانی کی روش زوم کرده که گفته بود دستاوردش بازسازی زمین کمپ تیم‌های ملی است و البته ساختمان پک که گفته نمی‌خواهد در جیبش بگذارد و ببرد. او درست در این باره گفته است: «چه کسی استادیوم آزادی را ساخت؟ او استادیوم را توی جیبش گذاشت و برد؟» و البته ادامه داده که کمپ تیم‌های ملی کار صفایی فراهانی است. صفایی که امیر همواره تیغ تند انتقادش را سمت او گرفته است.

او درباره مسئله بانوان از بردن مردم به بهشت آن هم زوری گفته و بعد تاکید کرده که همه مشکل مان شده چند تار مو. همه واژه‌هایی که به شدت آشنا هستند. هشتگ‌های داغ شبکه‌های اجتماعی بودند و انگار مشاوران رسانه‌ای قلعه نویی تاکید دارند استفاده از این واژه‌ها حتی سرچ حرف‌های او در گوگل را هم بالاتر می‌برد و بیشتر کد می‌شوند!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید