آغاز طلسم‌شکنی پرسپولیس در جام حذفی

آغاز طلسم‌شکنی پرسپولیس در جام حذفی

ربط دادن مصدومیت کامیابی‌نیا به سکو‌های خالی هم انصافا فقط از حسینی برمی‌آید؛ مگر کتف کمال در بازی هفته دوم با فولاد جلوی ۴۰ هزار تماشاگر هم در نرفت؟ کتف لق‌هافبک قرمز‌ها به مردم چه مربوط است؟ حتما نیت جلال خیر است، اما او مخصوصا وقتی در مورد مردم و هواداران حرف می‌زند باید کمی محتاط‌تر باشد.

کد خبر : ۶۳۶۰۹
بازدید : ۲۲۶۰
میراث بازی پنج‌شنبه پرسپولیس برای نبرد آسیایی
قطعا نفرین‌شده‌ترین مسابقات برای پرسپولیس برانکو، جام حذفی است؛ تورنمنتی که هر فصل به شکلی عجیب از کف سرخپوشان می‌رود. تیم شایسته برانکو که دوبار متوالی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده، حتی یک بار هم رسیدن به نیمه‌نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور را تجربه نکرده است! آن‌ها یک سال با چاشنی اشتباهات وحشتناک داوری به ذوب‌آهن باختند و اوت شدند، یک سال بدون شش بازیکن ملی‌پوش مغلوب قشقایی شیراز شدند و یک‌بار هم در ضربات پنالتی برابر نفت آبادان تن به شکست دادند.

پرسپولیس امسال لابه‌لای گرفتاری‌های بسیار پرشمارش در لیگ و مخصوصا آسیا، کار برای طلسم‌شکنی در جام‌حذفی را هم استارت زد و بر همین اساس غروب پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف نود ارومیه رفت. نود تیمی است که با خرید سهمیه ماشین‌سازی تبریز در مسابقات دسته اول امسال حاضر شده و بعد از یک شروع ناامیدکننده، چهار هفته است که نتایج خوبی می‌گیرد و حتی یک گل هم دریافت نکرده است.
بر خلاف مزدک میرزایی که گزارشگر این بازی بود و از همان دقایق ابتدایی انتظار یک پیروزی پرگل را به تماشاچیان تلویزیونی القا می‌کرد، واضح بود که چنین مسابقاتی بسیار سخت و نزدیک هستند. پارسال پرسپولیس در همین مرحله به زحمت بادران را شکست داد. در مجموع به ندرت پیش می‌آید که در مصاف حذفی تیم‌های لیگ برتری مقابل دسته یکی‌ها شاهد رقم خوردن پیروزی‌های یک‌طرفه و پرگل باشیم؛ مخصوصا که همه هوش و حواس پرسپولیس هم در این بازی به مصاف سرنوشت‌ساز سه‌شنبه برابر السد قطر بود.

قرمز‌ها در این تاریخ باید بازی لیگی‌شان برابر پیکان را انجام می‌دادند، اما آن‌ها تقاضا کردند جای آن دیدار با بازی حذفی عوض شود تا کار سبک‌تری داشته باشند. با این وجود نزدیک بود با کشیده شدن مسابقه به وقت‌های اضافی، همه محاسبات سرخپوشان غلط از آب در بیاید و نیروی این تیم در فاصله پنج روز تا نبرد با السد تحلیل برود، اما شوت محمد انصاری و اشتباه دروازه‌بان نود در دفع این توپ تک‌گل پرسپولیس را در نیمه دوم به ارمغان آورد تا این تیم عجالتا در جام نفرینی باقی بماند.
نود البته در این بازی تیم خطرناک و منسجمی نشان داد. آن‌ها چندین‌بار به‌ویژه روی فرار از عمق برای پرسپولیس دردسرساز شدند و حتی در یک نوبت محمد انصاری می‌توانست به خاطر خطا روی بازیکن حریف کارت قرمز بگیرد، اما داور به دادن یک اخطار بسنده کرد تا دقایقی بعد همین بازیکن گل صعود را بزند.
در مجموع پرسپولیس به سختی از این بازی گریخت و خود بازیکنان این تیم هم در تونل ورزشگاه آزادی اعتراف کردند که همه حواس‌شان به دیدار سه‌شنبه برابر السد بوده است. حالا باید دید قرمز‌ها در مهم‌ترین بازی دو دهه اخیرشان چه خواهند کرد.

ترکیب پرسپولیس در ابهام
یکی از نتایج فرعی بازی با نود ارومیه، در ابهام قرار گرفتن ترکیب پرسپولیس برای بازی برگشت با السد بود. درحالی‌که شاید همه انتظار داشتند سیامک نعمتی بعد از نمایش قابل قبول در پست دفاع راست در دوحه، در این بازی هم حضور در همین منطقه را تجربه کند و برای بازی برگشت جا بیفتد، برانکو تصمیم دیگری گرفت و مقابل نود شجاع خلیل‌زاده را در سمت راست خط دفاعی به‌کار گرفت
. به این ترتیب زوج جلال حسینی و محمد انصاری در قلب خط دفاعی به میدان رفتند و شایان مصلح دفاع چپ شد. با این اوصاف واقعا مشخص نیست ترکیب خط دفاعی پرسپولیس و متعاقب آن خط میانی این تیم در برابر السد چگونه خواهد بود؛ آیا سیامک نعمتی دفاع راست خواهد بود یا در خط میانی به میدان می‌رود؟
آیا عالیشاه که گفته می‌شود برای آن بازی مشکلی ندارد فیکس خواهد شد یا از ابتدای نیمه دوم به میدان می‌رود؟ و آیا کمال کامیابی‌نیا که در این بازی برای چندمین‌بار کتفش در رفت، سه‌شنبه بازی می‌کند یا نه؟ برانکو در نشست خبری بعد از بازی با نود در مورد کمال گفت: با توجه به سابقه‌ای که از مصدومیت‌های این بازیکن وجود دارد، او احتمالا مشکلی برای حضور در بازی سه‌شنبه نخواهد داشت، اما مجموعه این مسائل باعث سردرگمی السدی‌ها در مورد ترکیب حریف ایرانی می‌شود.

حرف‌های عجیب کاپیتان
شاید عجیب‌ترین حاشیه بازی پنج‌شنبه، انتقاد تند و نابجای جلال حسینی از هواداران پرسپولیس بود. بازی با نود ارومیه در حضور تنها پنج هزار تماشاگر برگزار شد و کاپیتان سرخپوشان که گویا انتظار استقبال بسیار بیشتری داشت، در میکس‌زون حرف‌های عجیبی زد: «هواداران ما فریب خوردند. آن‌ها باید می‌آمدند تا بازیکنان جوان ما جمعیت را ببینند و برای بازی با السد آبدیده شوند، اما آن‌ها نیامدند و حالا برخی بازیکنان ما روز سه‌شنبه ممکن است از تونل هم نتوانند بالا بیایند. اگر تماشاچی می‌آمد شاید بازی را راحت‌تر می‌بردیم و این همه مصدوم نمی‌دادیم.»
حرف‌های جلال احتمالا از سر دلسوزی و برای هشدار دادن به کل خانواده پرسپولیس است که بازی سه‌شنبه را آسان نگیرند، اما در این مورد به‌نظر می‌رسد او کمی زیاده‌روی کرده باشد.

به هر حال واضح است که در یک مسابقه حذفی با تیم دسته پایین‌تر، نمی‌توان حضور گسترده تماشاگران را انتظار کشید، حتی اگر به‌زودی مهم‌ترین بازی تاریخ باشگاه در راه باشد. حتی بارسلونا و رئال‌مادرید هم در مسابقات آغازین حذفی در ورزشگاه‌های نیمه‌خالی به میدان می‌روند و این هیچ چیز عجیبی نیست.
به علاوه همین بازیکنان جوان مورد اشاره جلال حسینی، در دربی تهران، بازی با الدحیل و... ورزشگاه پر از جمعیت را دیده‌اند و لازم نبود حتما ۹۰ هزار نفر برای تماشای بازی با نود ارومیه به ورزشگاه بیایند! ربط دادن مصدومیت کامیابی‌نیا به سکو‌های خالی هم انصافا فقط از حسینی برمی‌آید؛ مگر کتف کمال در بازی هفته دوم با فولاد جلوی ۴۰ هزار تماشاگر هم در نرفت؟ کتف لق‌هافبک قرمز‌ها به مردم چه مربوط است؟ حتما نیت جلال خیر است، اما او مخصوصا وقتی در مورد مردم و هواداران حرف می‌زند باید کمی محتاط‌تر باشد.

قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی
مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی برگزار شد و تیم‌های صعود کرده حریفان خود را شناختند. برنامه بازی‌ها به این شرح زیر است: ماشین‌سازی تبریز - داماش گیلانیان در تبریز، مس کرمان- سپاهان در کرمان، نفت آبادان- (برنده استقلال- سایپا)، پدیده مشهد - (برنده سپیدرود - پرسپولیس). میزبان دو بازی آخر بعد از تعیین صعودکننده دوم مشخص خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید