نوشابه به جای سنوات؟

نوشابه به جای سنوات؟

«با توجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه مدتی است وضع به صورتی درآمده کارگرانی که بازنشسته می‌شوند، به جای سنواتشان معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد -به جای سنواتی که به آن‌ها داده نشده- مجبورند با خودرو در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.»

کد خبر : ۶۳۶۴۷
بازدید : ۱۳۸۵
نوشابه به جای سنوات؟
شرکت نوشابه‌سازی زمزم سابقه‌ای ٥٨ ساله دارد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران است. گروه زمزم نوشابه‌های مختلف با طعم‌های کولا، پرتقالی، لیمو و… تولید می‌کند. این گروه محصولات خود را که مارک زمزم بر خود دارد، در خارج از ایران هم به فروش می‌رساند و در طول این سال‌ها موفق به دریافت گواهینامه‌های بین المللی زیادی شده است؛ اما انتشار خبری از زبان رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان مبنی بر اینکه «کارگران این شرکت که بازنشسته می‌شوند، به جای سنواتشان معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند» نشان از خوب‌نبودن حال و روز یکی از شرکت‌های قدیمی ایران دارد.
اگرچه مدیر روابط عمومی شرکت زمزم گفته که «این خبر صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنیم». محسن ربیعی به گفته که «امروز تکذیبیه این خبر را منتشر می‌کنیم».

مشکلات مالی شرکت زمزم
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان درباره مشکلات این روز‌های شرکت زمزم گرگان گفته است: «از زمانی که ریاست بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت که مدیریت فروش‌وسود ناشی از تولیدات شهرستان‌ها به مرکز داده شود، انگیزه شرکت‌ها در شهرستان‌ها بشدت کاهش یافته و فروش‌شان پایین آمده است.»
حمید خیرخواه، دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان، پیرامون مسائل و مشکلات این روز‌های شرکت زمزم گرگان گفت: «من خودم ۲۴ سال در این شرکت مشغول به کار بودم و ۱۶ سال رئیس شورای اسلامی کار و فرمانده بسیج آنجا بودم، در سال ۹۲ هم بازنشسته شدم و اکنون این شرکت بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ کارگر دارد.»

سود در شهرستان‌ها به مرکز می‌رود
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان در خصوص وضعیت کنونی شرکت بیان کرد: «با انتخاب مهندس محمد سعیدی‌کیا به ریاست بنیاد مستضعفان که شرکت زمزم هم ازجمله زیرمجموعه‌های آن است، انتظار می‌رفت با توجه به سوابق طولانی انقلابی- مدیریتی وی، در حوزه کارگری شرکت تحولی به وجود آید، اما متاسفانه بهبود خاصی پیش نیامد. به‌علاوه و از زمان ریاست وی تصمیم گرفته شده که مدیریت فروش و سود در شهرستان‌ها به مرکز داده شود. این امر موجب از دست‌رفتن انگیزه و کاهش فروش در شهرستان‌ها شده است. گردش مالی شرکت پایین آمده و سیاست‌های ریاست بنیاد، برای شرکت مشکل ایجاد کرده است. شرکت زمزم گرگان که زمانی بازار فروش بسیار گسترده‌ای در سطح استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان، سمنان و بخشی از خراسان شمالی) و یک شبکه بسیار قوی توزیع متشکل از ۵۰ خودرو داشت، اکنون بازارش را به برند‌های جدیدی از قبیل: میراندا، کوکاکولا، پپسی و... باخته است.

کاهش سرمایه در گردش شرکت
دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان در پایان اظهار کرد: «با توجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه مدتی است وضع به صورتی درآمده کارگرانی که بازنشسته می‌شوند، به جای سنواتشان معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد -به جای سنواتی که به آن‌ها داده نشده- مجبورند با خودرو در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید