کشف سیگنال مغزی موثر در انتخاب غذا

کشف سیگنال مغزی موثر در انتخاب غذا

این پژوهش، نورون‌هایی را نشان داد که هیجان را برای نوشیدنی حاوی ساکاروز و ناامیدی را برای نوشیدنی حاوی مالتودکسترین ثبت می‌کنند و آن‌ها را به ناحیه ونترال پالیدوم در مغز موش‌ها انتقال می‌دهند.

کد خبر : ۶۳۷۲۱
بازدید : ۸۸۵
کشف سیگنال مغزی موثر در انتخاب غذا
پژوهشگران در آمریکا یک سیگنال مغزی را کشف کردند که در انتخاب غذا نقش مهمی دارد.

این پژوهشگران با مطالعه بر روی موش‌ها متوجه شدند که ناحیه‌ای از مغز، نقش مهمی در انتخاب نوع و مقدار غذا دارد. این ناحیه موسوم به "ونترال پالیدوم" می‌باشد که ساختاری در قسمت "عقده‌های قاعده‌ای" مغز است که در پیشرفت درمان و تشویق به انتخاب غذای سالم تاثیر دارد.

پژوهشگران، به موش‌ها و نوشیدنی شیرین متفاوت دادند که یکی از آن‌ها حاوی ساکارز و دیگری حاوی مالتودکسترین بود. موش‌ها، نوشیدنی حاوی ساکاروز را ترجیح دادند و آن را زودتر مصرف کردند. پژوهشگران برای چند روز به موش‌ها نوشیدنی دادند و از فعالیت مغز آن‌ها نقشه‌برداری کردند.
این پژوهش، نورون‌هایی را نشان داد که هیجان را برای نوشیدنی حاوی ساکاروز و ناامیدی را برای نوشیدنی حاوی مالتودکسترین ثبت می‌کنند و آن‌ها را به ناحیه ونترال پالیدوم در مغز موش‌ها انتقال می‌دهند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که این ناحیه از مغز می‌تواند تصمیم‌هایی مرتبط با محتوا بگیرد و بهترین گزینه را برای انتخاب غذا ارائه دهد. داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که بررسی بیشتر ناحیه ونترال پالیدوم، برای درک نحوه تصمیم‌گیری در مورد غذا مهم است. این ناحیه از مغز می‌تواند دلیل هیجان‌انگیز بودن و ناامیدکننده بودن غذا‌ها را مشخص کند.
منبع اسپوتنیک به نقل از دیلی میل
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید