٧٢ ساعت، ١٠ بمب و تعداد زیادی سوال

٧٢ ساعت، ١٠ بمب و تعداد زیادی سوال

«مقامات بسیار متعجب شده‌اند که چرا هیچ‌یک از این بمب‌ها منفجر نشده است.» اف‌بی‌آی در گزارش‌های خود از این بسته‌ها به‌عنوان «بمب‌های مخرب بالقوه» نام برده است. ظاهرا باید این بمب‌ها در سیستم پستی و در حرکت، منفجر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است.

کد خبر : ۶۳۹۲۲
بازدید : ۹۱۹
٧٢ ساعت، ١٠ بمب و تعداد زیادی سوال
یک‌سری بمب و بسته مشکوک این هفته برای تعدادی از شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده دموکرات در آمریکا ارسال شده است. مقامات پیش از آنکه ارسال‌کنندگان این بمب‌ها به اهداف مورد نظرشان برسند، آن‌ها را کشف کردند. هیچ‌یک از بمب‌ها منفجر نشده است. همه آن‌چه تاکنون می‌دانیم، از قرار زیر است:

تاکنون چند بسته ارسال شده است؟
مقامات تاکنون موفق به یافتن ١٠ بسته شده‌اند که به این افراد ارسال شده بود:

سرمایه‌گذار میلیاردر؛ جورج سوروس: یک بسته به خانه او در نیویورک ارسال شد.

بیل و هیلاری کلینتون: یک بسته به خانه آن‌ها در نیویورک ارسال شد که جلوی آن توسط ماموران امنیتی گرفته شد.

باراک اوباما: یک بمب به خانه او در واشنگتن دی‌سی ارسال شد، اما سرویس مخفی جلوی آن را گرفت.

اریک هولدر، دادستان کل سابق: یک بمب به اسم او، اما به دفتر دوبی واسرمن شولتز، قانون‌گذار دموکرات فلوریدا ارسال شد.

ماکسین واترز، نماینده دموکرات: دو بسته مشکوک، یکی در غربالگری کنگره در مریلند و دیگری در مرکز پستی لس‌آنجلس پیدا شد.

جان برنان، یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا: یک بسته انفجاری به او ارسال و تحویل دفتر سی‌ان‌ان در نیویورک شد.

جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری: دو بسته مشکوک در دفتر پستی در دلاویر پیدا شد.

رابرت دنیرو، بازیگر: یک بسته مشکوک در ساختمانی غیر مسکونی در نیویورک برای او ارسال شده بود که بسیار شبیه سایر بسته‌های انفجاری است.

این بسته‌ها از کجا می‌آید؟
برخی گزارش‌ها حاکی از این است که این بسته‌ها از فلوریدا ارسال شده است، اما با این‌حال ویلیام سوئینی، دستیار رئیس اف‌بی‌آی این گزارش‌ها را روز پنجشنبه تأیید نکرده است. دو مقام رسمی دادستانی که در ارتباط با این پرونده هستند می‌گویند، چندین بسته از طریق یک مرکز پستی ایالات متحده آمریکا موسوم به «اوپا لوکا» در فلوریدا ارسال شده است.
سوئینی گفته است: «برخی از این بسته‌ها به‌صورت واضح در سیستم پستی قرار دارند.» اداره پلیس «میامی- دید» توییت کرده است که تیم خنثی‌کننده بمب‌شان را برای کمک به همکاران فدرال در سیستم پست «اوپا لوکا» اعزام کرده‌اند. در این توییت آمده است: «این کمک به‌عنوان اقدامی احتیاطی صورت گرفته است. ما نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری را در این زمان در مورد تحقیقات فدرال ارایه دهیم.»

آیا بسته‌ها شباهتی با هم دارد؟
«برایان پارمان»، مامور مخصوص اف‌بی‌ای در دایره ضد تروریسم در نیویورک گفته است: «بمب‌هایی که برای سوروس، برنان و دفتر مقامات ارشد دموکرات ارسال شده است، ظاهرا بمب‌های دست‌ساز است.» یکی از مقامات انتظامی به سی‌ان‌ان گفته است: «آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که آن‌ها به‌صورت بدوی هستند، اما عملکرد و ساختار مشابهی دارند. دست‌کم یکی از آن‌ها دارای پرتابه‌هایی شامل قطعات شیشه است.»

چرا هیچ‌یک از بمب‌ها منفجر نشده است؟
یکی از مقامات انتظامی به سی‌ان‌ان گفته است: «مقامات بسیار متعجب شده‌اند که چرا هیچ‌یک از این بمب‌ها منفجر نشده است.» اف‌بی‌آی در گزارش‌های خود از این بسته‌ها به‌عنوان «بمب‌های مخرب بالقوه» نام برده است. ظاهرا باید این بمب‌ها در سیستم پستی و در حرکت، منفجر می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است.
یکی از مقامات بازنشسته در حوزه مواد منفجره به سی‌ان‌ان گفته است: «بر اساس تصاویر اشعه ایکس، یکی از بسته‌ها به نظر شامل مواد خطرناکی است.»، اما به نظر می‌رسد که یک ماده حیاتی برای عملکرد انفجاری این بمب‌ها حذف شده است. این مقام بازنشسته می‌گوید: «چیزی که جالب به نظر می‌رسد، این است که این ماده اساسی، به صورت عمدی یا اتفاقی از بمب‌ها حذف شده است.»

این بسته‌ها اکنون کجاست؟
بسته‌های ارسالی به کلینتون، دنیرو، اوباما، دفتر سی‌ان‌ان و دفتر واترز، دست اف‌بی‌آی است و به آزمایشگاه کوانتیکو ارسال شده است. یک سیستم کنترل انفجار برای بمبی که به دفتر سوروس ارسال شده بود، در نظر گرفته شده است، اما بمب دفتر ماکسین واترز توسط تیم خنثی‌کننده بمب از کار افتاده است. از مکان سایر بمب‌ها خبری نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید