سرقت سریالی از مشتریان بانک‌‌ها

«ما داخل شعب بانکی پرسه می‌زدیم و مشتریانی را که پول نقد می‌گرفتند، شناسایی و سپس خودروی آن‌ها را پنچر می‌کردیم. طعمه‌مان بعد از طی مسافتی مجبور به توقف می‌شد سپس ما منتظر می‌ماندیم تا خیابان خلوت شود. در ادامه وقتی فرصت مناسب بود، به او حمله می‌کردیم و با تهدید دست به دزدی می‌زدیم».

کد خبر : ۶۳۹۳۶
بازدید : ۱۱۴۸
اعضای باندی که با پنچرکردن خودروی مشتریان بانک‌ها از آن‌ها زورگیری می‌کردند، بعد از دستگیری به ۴۴ فقره دزدی اعتراف کردند.
یکی از مال‌باختگان چندی پیش بعد از تشکیل پرونده در زمینه سرقت، به پلیس آگاهی مشهد رفت و در شکایتی گفت: من از بانک مبلغی پول نقد گرفتم و وقتی بیرون آمدم، سوار بر خودرو به سمت مقصدم راه افتادم.
هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که احساس کردم ماشین ایرادی دارد. به همین دلیل کنار خیابان پارک کردم؛ وقتی پیاده شدم دیدم یکی از لاستیک‌ها پنچر شده است. درحالی‌که اصلا فکر نمی‌کردم اتفاق مشکوکی رخ داده است، در همان شرایط که کیف حاوی پول‌ها، داخل خودرو و روی صندلی عقب بود، مشغول پنچرگیری شدم، اما ناگهان سه مرد که سوار موتورسیکلت بودند، به‌طرفم یورش آوردند و با چاقو و قمه مرا تهدید کردند.
به‌شدت ترسیده بودم و جانم را در خطر می‌دیدم، به همین دلیل هیچ مقاومتی نکردم و آن افراد بعد از سرقت کیف حاوی پول به‌سرعت سوار موتور شدند و فرار کردند. این اتفاق به‌حدی سریع رخ داد که من کاملا شوکه بودم و لحظاتی طول کشید تا متوجه شوم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. بعد از آن وقتی توانستم به خودم مسلط شوم، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.
کارآگاهان با توجه به نوع سرقت و اینکه دزدان از شیوه‌ای قدیمی و تکراری استفاده کرده بودند، مطمئن شدند یکی از اعضای باند طعمه خود را از داخل بانک شناسایی کرده و تحت نظر قرار داده است.
به همین دلیل بررسی دوربین‌های مداربسته بانک در دستور کار قرار گرفت. در شرایطی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، شکایت مشابه دیگری مطرح شد و پس از آن چند مال‌باخته دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی حرف‌هایی شبیه به شاکی اول را به زبان آوردند. همگی آن‌ها بعد از پنچرشدن خودرویشان از سوی سه مرد چاقو به‌دست مورد حمله و زورگیری قرار گرفته بودند.
همه شواهد نشان می‌داد اعضای باندی دست به این سرقت‌های سریالی می‌زنند. به همین دلیل دامنه تجسس‌ها گسترده‌تر شد تا اینکه بالاخره با کمک دوربین‌های بانکی و سرنخ‌های به‌دست‌آمده یکی از اعضای باند شناسایی و در ادامه هویت دو متهم دیگر نیز فاش شد و هر سه نفر دستگیر شدند.
متهمان ابتدا قصد داشتند بگویند از دزدی‌ها بی‌خبرند، اما وقتی با مدارک پلیسی مواجه شدند لب به اعتراف گشودند و گفتند تاکنون از ۴۴ نفر دزدی کرده‌اند. یکی از آن‌ها در اعترافاتش گفت: ما داخل شعب بانکی پرسه می‌زدیم و مشتریانی را که پول نقد می‌گرفتند، شناسایی و سپس خودروی آن‌ها را پنچر می‌کردیم. طعمه‌مان بعد از طی مسافتی مجبور به توقف می‌شد سپس ما منتظر می‌ماندیم تا خیابان خلوت شود. در ادامه وقتی فرصت مناسب بود، به او حمله می‌کردیم و با تهدید دست به دزدی می‌زدیم».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید