دختر ۳ ساله ربوده شده در کمد پیدا شد

این زوج در ابتدا منکر آدم‌ربایی بودند، اما وقتی مأموران به جست‌وجو در خانه پرداختند دختربچه‌ای را در‌ حالی‌ که در کمد دیواری پنهان شده بود، یافتند. این دختر همان پرنیا بود که آدم‌ربایان ظاهر او را تغییر داده بودند تا شناسایی نشود.

کد خبر : ۶۴۰۰۴
بازدید : ۱۰۸۴
زوجی که کودکی سه ساله را ربوده بودند تا او را بزرگ کنند، بعد از سه ماه تحقیقات ویژه پلیسی دستگیر شدند و دختربچه نزد خانواده‌اش بازگشت.

تحقیقات درباره این پرونده از ظهر روز شنبه، ۲۷ مرداد و زمانی آغاز شد که والدین دختربچه‌ای سه ساله به نام پرنیا با مراجعه به کلانتری ۴۱ شهرستان خرمدشت اعلام کردند دخترشان مفقود شده است.

مادر این کودک توضیح داد: برای خرید به شنبه‌بازار رفته بودیم که یک لحظه متوجه شدم پرنیا کنارم نیست. در‌حالی‌که به‌شدت نگران شده بودم دور و اطراف را جست‌جو کردم و از مردم هم درباره دخترم پرسیدم، اما هیچ ردی از او وجود نداشت.

این پرونده با توجه به حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارجاع و تحقیقات بلافاصله آغاز شد. کارآگاهان عکس و مشخصات دختربچه را در اختیار گرفتند و جست‌وجو‌های خود را از شنبه‌بازار خرمدشت آغاز کردند، اما در آنجا ردی از کودک نیافتند و مطمئن شدند این دختربچه ربوده شده است. این احتمال وجود داشت که رباینده قصد اخاذی داشته باشد و با والدین پرنیا تماس بگیرد، به همین سبب آموزش‌های لازم به زوج جوان داده شد، اما هیچ‌کسی با این پدر و مادر تماس نگرفت و بعد از چند روز معلوم شد موضوع باج‌گیری نیست. در‌حالی‌که حساسیت پرونده بیشتر شده بود و این احتمال وجود داشت که جان کودک خردسال در خطر باشد، کارآگاهان سعی کردند سرنخ‌های تازه‌ای به دست بیاورند.

یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، انتشار عکس پرنیا بود. بعد از آن فردی با پلیس تماس گرفت و گفت: این کودک را دیده است. او مشخصات مردی را به‌عنوان آدم‌ربا داد. مأموران سراغ آن شخص رفتند و به تحقیق از او پرداختند، اما معلوم شد تماس اولیه دروغ بوده و این مظنون ربطی به ماجرا ندارد.
بعد از آن چند تماس دیگر نیز با پلیس گرفته شد و افرادی از شهر‌های مختلف ادعا کردند از پرنیا خبر دارند، اما گفته‌های هیچ‌یک از آنان صحت نداشت. همین اطلاعات دروغین کار را برای پلیس دشوارتر کرده بود، اما آن‌ها با توجه به اینکه جسدی در این مدت پیدا نکرده بودند امیدوار شدند که کودک زنده است.

در این مدت عکس پرنیا بار‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد تا اینکه بالاخره فردی با پلیس تماس گرفت و گفت: خبری از این ماجرا دارد. او مشخصات شخصی را اعلام کرد که به نظر می‌رسید در ربودن پرنیا دست داشته است.

مأموران که هر سرنخی را دنبال می‌کردند؛ با اینکه بار‌ها با ادعا‌های واهی مواجه شده بودند، این تماس را هم جدی گرفتند و با پیگیری موضوع شخص موردنظر را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد از سرنوشت دختربچه خبر دارد. او گفت: پرنیا در اختیار زن و شوهری جوان است و او در ربودن کودک به آن‌ها کمک کرده است.

کارآگاهان بعد از گرفتن نشانی منزل این زن و شوهر بدون فوت وقت به آنجا رفتند و با دستور قضائی وارد خانه شدند. این زوج در ابتدا منکر آدم‌ربایی بودند، اما وقتی مأموران به جست‌وجو در خانه پرداختند دختربچه‌ای را در‌حالی‌که در کمد دیواری پنهان شده بود، یافتند. این دختر همان پرنیا بود که آدم‌ربایان ظاهر او را تغییر داده بودند تا شناسایی نشود.

به این ترتیب، دختربچه بعد از حدود سه ماه به والدین اصلی‌اش تحویل داده شد و زوج کودک‌ربا تحت بازجویی قرار گرفتند. آن‌ها گفتند فرزندی نداشتند و به همین دلیل تصمیم گرفتند کودکی را بدزدند و او را بزرگ کنند. در این مدت نیز با پرنیا خوش‌رفتاری کرده‌اند. بنا به این گزارش، متهمان در‌حال‌حاضر در بازداشت هستند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

در‌حالی‌که این پرونده پایانی خوش داشت، فرمانده انتظامی شهرستان همدان از مفقودشدن دختربچه هشت‌ساله‌ای در این شهر خبر داد.

سرهنگ جمشید باقری در تشریح این خبر اظهار کرد: شنبه پنجم آبان، ساعت ۱۸ گزارشی مبنی‌بر مفقودشدن دختربچه‌ای هشت‌ساله به نام «آیناز» در شهرک مدنی منطقه حسن‌آباد به پلیس داده شد.

او ادامه داد: بعد از گزارش مفقودی این دختربچه از سوی خانواده‌اش و تشکیل پرونده و هماهنگی با مراجع قضائی، پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی ارسال شده است.

باقری با اشاره به انتشار عکس این دختر در فضای مجازی خاطرنشان کرد: بعد از مطلع‌شدن پلیس از مفقودشدن این دختر، عکس او را در فضای مجازی منتشر کرده و از مردم درخواست می‌کنند در صورت یافتن و مشاهده این دختر در اسرع‌وقت به پلیس خبر دهند.
او در پایان عنوان کرد: بررسی‌های لازم برای یافتن فرد مفقود‌شده از سوی پلیس آگاهی انجام شده و در صورت یافتن این دختر، او به خانواده‌اش تحویل داده می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید