جزئیات فرار هالیوودی زندانی از بیمارستان امام خمینی(ره)

جزئیات فرار هالیوودی زندانی از بیمارستان امام خمینی(ره)

دو نفر در خودرو منتظر می‌شوند دو نفر نیز در خود کلینیک. ساعت حوالی ۱۱ صبح می‌شود و سارق همراه با دو مامور از راه می‌رسد و منتظر میشود تا نوبتش فرا برسد. در همان زمان آن دو نفر از همدستانش که از صبح در آنجا منتظر بوده اند اقدام به شلیک هوایی می‌کنند تا بتوانند مجرم را فراری دهند.

کد خبر : ۶۴۰۷۹
بازدید : ۲۱۴۷
جزئیات فرار هالیوودی زندانی از بیمارستان امام خمینی(ره)
ابتدا خبر کوتاه بود و چند خطی. محافظه کاری‌های معمول رسانه‌ای هم در انتشار خبر رعایت شده بود و امکان نادرست بودن خبر وجود داشت: «یک زندانی از بیمارستان امام خمینی تهران، فراری داده شد. با حمله ۴ نفر به مامور بدرقه‌ که زندانی طویل المدت در بیمارستان امام تهران، زندانی موردنظر فراری داده شد. این افراد با خلع سلاح مامور، اقدام به شلیک ۴ تیر هوایی کردند.»
پس از مدتی خبر تکمیل‌تر شد. و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، ماموران نیروی انتظامی یک بیمار زندانی را برای مداوا به درمانگاه بیمارستان امام خمینی (ره) آوردند، اما لحظاتی بعد از ورود این بیمار، سه مهاجم مسلح وارد درمانگاه بیمارستان شدند و این زندانی را فراری دادند. هنگام خروج این افراد از درمانگاه مقاومتی از سوی برخی کارکنان بیمارستان صورت گرفت که مهاجمان با شلیک هوایی توانستند، زندانی را فراری دهند، اما در این حادثه و تیراندازی به کسی آسیب نرسید.»
سپس پلیس نیز اطلاعیه‌ای را منتشر و جزئیات بیشتری را اعلام کرد: «با توجه به فرار یکی از مجرمین سابقه دار از یکی از بیمارستان‌های شهر تهران اقدامات ویژه پلیسی برای دستگیری این شخص و همدستان وی که او را در فرار از بیمارستان کمک کردند، در دستور کار کارآگاهان پلیس پایتخت قرار گرفته است. ساعت ۱۱ روز جاری مورخ نهم آبان ماه ۱۳۹۷ احدی از محکومین به زندان که برای انجام اقدامات درمانی، همراه با واحدی از مامورین بدرقه سازمان زندان‌ها به بیمارستان منتقل شده بود که به محض ورود به محوطه بیمارستان، چهار نفر مسلح به سلاح کمری با شلیک چهار تیر هوایی و تهدید مامور بدرقه، زندانی را فراری داده و هر ۵ نفر آن‌ها با یک دستگاه خودرو سواری از محل متواری شدند. این زندانی از مجرمین سابقه دار در زمینه شرارت، سرقت مسلحانه و نزاع و درگیری است که با صدور محکومیت از سوی مقام قضایی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گرفته بود.»
جزئیات ماجرا
برای آنکه بفهمیم ماجرا از چه قرار بوده با یک منبع مطلع گفتوگو کردیم. اول از همه بگوییم در اینجا با یک مسئله مهم رو به رو هستیم که حتی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به آن اشاره و در مصاحبه روز گذشته خود گفته بود: «به طور مداوم بیماران زندانی برای مداوا به بیمارستان امام و سایر مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آورده می‌شوند و گاهی حضور این افراد و جو امنیتی یا التهابی که به وجود می‌آید برای سایر مراجعان ناراحت کننده است.»
بسیاری از زندانیان مختلف که دچار بیماری می‌شوند، ابتدا به مراکز درمانی زندان‌ها مراجعه می‌کنند. اگر سیر تشخیص و درمان به صورتی باشد که امکان پیگیری آن در مراکز درمانی وابسته به زندان وجود نداشته باشد، این مجرمان با همراهی چند مامور پلیس به بیمارستان‌هایی مانند امام خمینی، شهدای تجریش و... که دارای دپارتمان‌های تخصصی و مجهز هستند انتقال پیدا می‌کنند؛ بیمارستان‌هایی عمدتا پر ازدحام که مردم عادی در آن رفت و آمد دارند و تامین امنیت را هم برای پلیس و هم برای پرسنل بیمارستان بسیار مشکل می‌کند.
در برخی موارد مانند همین مورد دیروز، ممکن است نوع بیماری مجرم چندان مهم نباشد و واقعا مشکل او در حدی نباشد که بخواهد به بیمارستان منتقل شود. مجرمی که روز گذشته به بیمارستان امام رفته نیز گویا از قبل برنامه‌ای مشخص در سر داشته و همدستان خود را خبر کرده که در ساعت حضور او در درمانگاه بیمارستان امام، آنجا آماده باشند؛ او گویا حبس ابد داشته و چیزی برای از دست دادن نداشته به دلیل شرارت، سرقت مسلحانه و ... در زندان بوده است.
همه چیز طبق برنامه اشرار پیش می‌رود. مرد مجرم به طریقی توانسته بود مسئولان درمانگاه زندان را متقاعد کند که برای بررسی‌های بیشتر درد در ناحیه شکم خود به بیمارستان منتقل شود. کار‌های اداری مرسوم انجام می‌شود و روز چهارشنبه صبح برای انتقال او به درمانگاه بیمارستان امام خمینی تعیین می‌شود.
طبق روال اداری، زندانی‌ها ابتدا به کلینیک‌های بیمارستان می‌روند تا پزشکان متخصص تشخیص دهند بیماری آن‌ها چیست و نیاز به چه آزمایش ها، عکسبرداری و احتمالی دارند؛ بنابراین در اینجا کار آن مجرم خیلی ظریف و حساس بوده (!) که قبل از ویزیت شدن توسط پزشک و بر ملا شدن اینکه بیماری خاصی ندارد، فرار کند.
او از روز قبل با همدستانش هماهنگ می‌کند و آن‌ها از صبح روز چهارشنبه در کلینیک بیمارستان امام منتظر میشوند تا دوست سارق شان از راه برسد. دو نفر در خودرو منتظر میشوند دو نفر نیز در خود کلینیک. ساعت حوالی ۱۱ صبح می‌شود و سارق همراه با دو مامور از راه می‌رسد و منتظر میشود تا نوبتش فرا برسد.
در همان زمان آن دو نفر از همدستانش که از صبح در آنجا منتظر بوده اند اقدام به شلیک هوایی می‌کنند تا بتوانند مجرم را فراری دهند. مقداری درگیری صورت می‌گیرد، اما برای حفظ آرامش و جان بیماران و مراجعین و همین طور پرسنل بیمارستان، ترجیح داده میشود درگیری شکل نگیرد.
همه محوطه بیرونی و درونی بیمارستان به دوربین مدار بسته مجهز بوده و تصاویر تبهکارانی که مجرم را فراری دادند به طور کامل ضبط شده است. آن دو نفر همراه، مجرم را راهی می‌کنند و سریعا به داخل خودرویی می‌پرند که دو نفر از همدستانشان روشن کرده و آماده بودند. به این ترتیب یکی از هالیوودی‌ترین فرار‌های داخلی متاسفانه شکل می‌گیرد. پلیس در حال انجام تحقیقات برای بازداشت مجرم فراری و همدستانش است.
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید