زن جوان با روبات همدم‌یاب، حساب خالی می‌کرد

کارآگاهان دریافتند مجرم پس از طراحی سایت جعلی (فیشینگ) در پوشش روبات همدم یاب از هر فرد ۵۰ هزار تومان بابت ثبت‌نام و عضویت پول گرفته بود. مالباختگان نیز که نمی‌دانستند به چه دامی افتاده‌اند علاوه بر پرداخت این پول، اطلاعات بانکی خود را نیز در اختیار متهم قرار داده بود.

کد خبر : ۶۴۰۹۸
بازدید : ۱۰۷۴
زن جوان که با ارسال نرم افزاری با نام روبات همدم یاب برای طعمه‌هایش، به حساب بانکی آن‌ها دسترسی یافته و کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: از چندی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌هایشان شکایت داشتند. با آغاز تحقیقات و در بررسی‌های فنی مشخص شد همه شاکی‌ها با عضویت در شبکه‌های اجتماعی پس از نصب روبات همدم یاب، برای عضویت اقدام به پرداخت آنلاین از درگاهی جعلی کرده‌اند.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: به این ترتیب کارآگاهان دریافتند مجرم پس از طراحی سایت جعلی (فیشینگ) در پوشش روبات همدم یاب از هر فرد ۵۰ هزار تومان بابت ثبت‌نام و عضویت پول گرفته بود. مالباختگان نیز که نمی‌دانستند به چه دامی افتاده‌اند علاوه بر پرداخت این پول، اطلاعات بانکی خود را نیز در اختیار متهم قرار داده بود. به این ترتیب روبات ردگیری و زن جوان کلاهبردار دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان هشدار داد: هنگام وارد کردن اطلاعات حساب و کارت‌های بانکی خود به آدرس اینترنتی یا url دقت کرده و بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید