غول‌کشی در پاریس

غول‌کشی در پاریس

پیروزی مقابل جوکوویچ، چهارمین برد متوالی خاچانف مقابل ده مرد اول تنیس جهان در یک هفته اخیر بود. خاچانف به این ترتیب یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های این فصل تنیس جهان را رقم زد.

کد خبر : ۶۴۱۶۹
بازدید : ۱۳۵۸
غول‌کشی در پاریس
کارن خاچانف، تنیس‌باز ۲۲ ساله روس با پیروزی مقابل نواک جوکوویچ قهرمان مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس شد و به روند ۲۳ مسابقه بدون شکست او پایان داد.

خاچانف به این ترتیب یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های این فصل تنیس جهان را رقم زد. او در فینال که یک ساعت و ۳۷ دقیقه طول کشید با نتیجه ۴-۶ و ۵-۷ تنیس‌باز صربستانی را شکست داد. جوکوویچ با کناره‌گیری رافائل نادال از مسترز پاریس جای او را به عنوان برترین تنیس‌باز مرد جهان گرفت. رده‌بندی بعدی فردا (دوشنبه ۵ نوامبر) اعلام می‌شود.

خاچانف، که نفر هجدهم رده‌بندی جهانی است، پس از پیروزی مقابل حریف ۳۱ ساله‌اش گفت: "این پیروزی برایم معنای زیادی دارد. این یکی از بزرگ‌ترین عنوان‌هایی است که تا حالا بدست آورده‌ام. نمی‌توانستم در پایان فصل از این خوشحال‌تر باشم؛ پیروزی مقابل نواک جوکوویچ، شماره یک تنیس جهان. "

مسترز پاریس، آخرین مسترز ۱۰۰۰ امتیازی فصل تنیس جهان است و پس از این تورنمنت فقط مسابقات فینال تور جهانی تنیس بین هشت مرد برتر این رشته در لندن برگزار می‌شود.

این قهرمانی موجب خواهد شد تا خاچانف در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی تنیس در رتبه یازدهم قرار بگیرد. این نخستین قهرمانی یک تنیس‌باز روس در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پس از قهرمانی نیکلای داویدنکو در سال ۲۰۰۹ است.

جوکوویچ که در طول هفته اخیر به آنفلوانزا مبتلا بود، گفت: "امروز خیلی روی فرم نبودم، اما برای خاچانف به دلیل مسابقه بسیار خوبی که داشت، احترام قائلم. او سزاوار پیروزی بود. من مطمئنم ما در آینده از او مسابقه‌های فوق‌العاده زیادی خواهیم دید. "

جوکوویچ پیش از این چهار بار قهرمان مسترز پاریس شده بود و تا قبل از این مسابقه و پس از آغاز ویمبلدون (که در آن قهرمان شد) تنها در یک بازی از ۳۲ مسابقه‌ای که به زمین رفت شکست خورده بود.
یک
کارشناس تنیس در این باره گفت: "مارات سافین (که اغلب خاچانف را با او مقایسه می‌کنند) سه بار قهرمان مسترز پاریس شد، اما او در اولین فینالش به آندره آغاسی باخت. او بعدا قهرمان اوپن استرالیا و آمریکا شد و به نظر می‌رسد که خاچانف هم پا جای او خواهد گذاشت. "
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید