شهردار بعدی تهران کیست؟

شهردار بعدی تهران کیست؟

یکی از گزینه‌هایی که چندین روز است بحث درباره بخت او برای رسیدن به سمت شهرداری بیشتر و بیشتر می‌شود، عباس آخوندی ۶۱ ساله، وزیر سابق راه دولت روحانی است که همین چند روز پیش از سمت خود استعفا داد و از دولت کنار کشید.

کد خبر : ۶۴۲۱۶
بازدید : ۱۳۰۱
شهردار بعدی تهران کیست؟
اعضای شورای شهر تهران پنج کاندیدای شهرداری تهران را انتخاب کردند.

این اعضا با رأی خود آقایان رسول کشت‌پور با ۱۴ رأی، عباس آخوندی ۱۱ رأی، پیروزحناچی ۱۱ رأی، غلامرضا انصاری ۱۰ رأی و کامل تقوی نژاد ۱۰ رأی را به عنوان پنج گزینه نهایی شهرداری تهران از میان ١٣ نفر انتخاب کردند؛ بنابراین گزارش، آراء ریخته شده در گلدان رأی گیری توسط فخاری، اعطا، نظری و آرمین چند بار شمارش شد.

این ۵ نفر باید در مدت مشخص شده از سوی اعضای شورای شهر تهران گزارش برنامه‌های خود را ارئه دهند تا در نهایت پس از بررسی اعضای شورا یک نفر به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شود.

یکی از گزینه‌هایی که چندین روز است بحث درباره بخت او برای رسیدن به سمت شهرداری بیشتر و بیشتر می‌شود، عباس آخوندی ۶۱ ساله، وزیر سابق راه دولت روحانی است که همین چند روز پیش از سمت خود استعفا داد و از دولت کنار کشید. آخوندی نظریاتی در زمینه موضوعات مرتبط با معماری و ساختار شهری دارد که با عنوان «توسعه شهری در اندیشه ایران‌شهری» تاکنون درباره آن‌ها مقالات، سخنرانی‌ها و همایش‌هایی نیز برگزار کرده است.

گزینه دیگری که بر اساس شنیده‌ها شانس رسیدن به فهرست پنج‌نفره را دارد، سیدکامل تقوی‌نژاد، معاون کنونی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور است که با بررسی رسانه‌ها و واکنش‌ها و تحلیل‌ها در حوزه اجرائی مرتبط با مدیریتش، به نظر می‌رسد عملکردی موفق در سازمان تحت امر خود داشته است. بااین‌حال، بی‌ارتباطی حوزه تخصصی و اجرائی تقوی‌نژاد با مدیریت شهری را باید یکی از نقاط ضعف و موانع او در راه رسیدن به شهرداری تهران دانست. تقوی‌نژاد البته بین گزینه‌های دارای شانس، سن‌وسال جوان‌تری دارد و بین دیگر گزینه‌ها که همه اغلب سن بالایی دارند، این مزیت می‌تواند برای او مثبت باشد. او متولد ۱۳۴۳ است.
گزینه دیگری که به نسبت شانس بیشتری برای رسیدن به فهرست پنج‌نفره دارند، از دل شهرداری می‌آیند؛ یکی پیروز حناچی است. حناچی متولد ۴۳ است؛ در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی سال‌های سال تجربه و سابقه دارد. او همین الان هم معاون فنی شهرداری تهران است و پیش از این دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم بود. تخصص حناچی نیز مرتبط با حوزه کاری اوست و دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی مرمت شهری و باززنده‌سازی شهر‌های تاریخی است.

منبع: ایسنا/ شرق
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید