پیروز حناچی به شهرداری تهران رسید

پیروز حناچی به شهرداری تهران رسید

در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱ رأی را کسب کرد. بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد.

کد خبر : ۶۴۴۲۰
بازدید : ۱۶۲۷
شهرداری تهران به پیروز حناچی رسید
اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر تهران شهردار جدید پایتخت را انتخاب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران پنجم از میان دو گزینه عباس آخوندی و پیروز حناچی، شهردار جدید را انتخاب کردند.

در رأی گیری که توسط هیات رییسه انجام شد، عباس آخوندی ۱۰ رأی و پیروز حناچی ۱۱ رأی را کسب کرد.
شهرداری تهران به پیروز حناچی رسید

بر همین اساس پیروز حناچی شهردار جدید تهران شد.
روز یکشنبه این هفته، شورای شهر بین چهار نامزد تصدی شهرداری، عباس آخوندی و پیروز حناچی را به عنوان نامزد‌های نهایی انتخاب کرد. کامل تقوی نژاد و غلامرضا انصاری دو نامزد دیگر بودند که کنار گذاشته شدند. آقای آخوندی ماه گذشته میلادی از سمت وزارت راه و شهرسازی استعفا داد و علت آن را اختلاف نظر با سیاست دولت عنوان کرد.

دوره کنونی شورای شهر حدود دو سال پیش کار خود را آغاز کرد و در این مدت، تا کنون سه نفر سمت شهردار را برعهده داشته‌اند.

شورای پنجم در حالی سومین شهردار پایتخت را در مدت زمان عمر دو ساله خود انتخاب می‌کند که محمد علی نجفی اولین شهردار منتخب به علت ابتلا به بیماری استعفا کرد و محمدعلی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شد و از شهرداری رفتنی شد.
شهرداری تهران به پیروز حناچی رسید

در پی استعفای آقای نجفی، با تصمیم شورای شهر سمیع‌الله حسینی مکارم، از معاونان شهردار تهران به عنوان سرپرست شهرداری برای چند هفته این سمت را تا انتخاب شهردار جدید در دست داشت.

در اردیبهشت ماه سال جاری، شورای شهر تهران محمدعلی افشانی، از معاونان وزارت کشور را به عنوان شهردار برگزید، اما با تصویب قانون منع استخدام بازنشستگان و تایید اینکه این قانون شامل شهرداری نیز می‌شود، ناگزیر از این سمت کناره گرفت.

پیروز حناچی ٥٤ سال دارد و معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده است. وی در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. تخصص آقای حناچی مرمت شهری و باززنده‌سازی شهر‌های گزارش شده است.

از دیگر سمت‌های قبلی آقای حناچی معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت اول حسن روحانی است.
حناچی یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری به شمار می‌رفت.

براساس قوانین، پس از انتخاب شهردار توسط اعضای شورا، وزارت کشور باید گزینه معرفی شده را تایید و حکم انتصاب او را صادر کند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر پیش از ورود به جلسه گفت: اعضا شورا در مورد کاندیدای خودشان صحبت کردند. هیج وقت تا به حال قبل از رای گیری در ایران، تایید یا عدم تایید صلاحیت نیامده است. کسی را قبل از جنایت قصاص نمی‌کنند که بخواهند گزینه‌های شهرداری را رد کنند
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید