فواید شکلات تلخ

فواید شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای فلاونول است. فلاونول‌ها اسید‌هایی هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. خیلی از افراد آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند تا به کمک آن سطح اضطراب خود را کاهش دهند.

کد خبر : ۶۴۴۴۱
بازدید : ۴۳۸۵
فواید شکلات تلخ
شکلات تلخ شکلاتی است که میزان دانه‌های کاکائوی بیشتری در آن باشد. نکته جالبی که در مورد شکلات تلخ وجود دارد این است که بر خلاف شکلات‌های دیگر در گروه محصولات چاق کننده به حساب نمی‌آید. هر چقدر میزان دانه‌های کاکائو و کره کاکائو در شکلات بیشتر باشد آن شکلات تلخ‌تر است و میزان شکر کمتری دارد.

بهتر است شکلات تلخ را صبح‌ها میل کنید. این شکلات سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است. به همین دلیل علاوه بر اینکه برای قلب مفید است، از پوست شما در مقابل اشعه‌های زیان آور ماورای بنفش هم محافظت می‌کند. شکلات تلخ باعث کاهش استرس شما می‌شود.
شکلات تلخ کمک می‌کند میل شما به مواد غذایی شیرین کم شود و احساس سیری کنید. اکثر افراد شکلات دوست دارند. شکلات یکی از مواد غذایی است که در عین خوشمزگی و مغذی بودن به کاهش استرس شما هم کمک کرده، فشار خونتان را تنظیم می‌کند و باعث افزایش هوشتان می‌شود.

شکلات تلخ و فواید آن:

کاهش استرس
شکلات تلخ دارای فلاونول است. فلاونول‌ها اسید‌هایی هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. خیلی از افراد آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند تا به کمک آن سطح اضطراب خود را کاهش دهند. فلاونول‌ها جریان خون را بهبود می‌بخشند و کمک می‌کنند تا مغز در موقعیت‌های استرس‌زا توانایی بیشتری داشته باشد. تاثیری که این ماده روی ذهن شما می‌گذارد باعث می‌شود بتوانید شرایط استرس‌زا را راحت‌تر تحمل کرده و بر آن غلبه کنید.

محققان معتقدند که نقش شکلات تلخ در سلامت مغز ممکن است به دلیل طعم و مزه آن باشد که می‌تواند برای کسانی که با اختلال‌های خلقی همراه هستند، آرامش‌بخش باشد. با مصرف شکلات ۷۴ درصدی به مدت یک هفته سطح هورمون‌های مربوط به استرس مانند کاتلولامین و کورتیزول کاهش پیدا می‌کند و کمتر دچار استرس می‌شوید.
همچنین میزان سروتونین در بدن شما افزایش پیدا کرده و همین موضوع می‌تواند باعث کاهش میزان استرس شما شود. به صورت روزانه می‌توانید حدود ۳۰ تا ۴۰ گرم شکلات تلخ مصرف کنید و سطح استرستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

کنترل میزان فشار خون
برای اینکه بتوانید کنترل مناسبی روی فشار خون خودتان داشته باشید، لازم نیست که خودتان را از خوردن دسر‌های خوشمزه محروم کنید. شکلاتی که دارای تلخی کمی است به دلیل اینکه فلاونوئید دارد می‌تواند سطح فشار خون شما را کاهش دهد. فقط باید دقت کنید تا انتخابتان، شکلات مناسبی باشد. چون اگر این شکلات زیادتر از حد قند داشته باشد، باعث افزایش فشار خونتان خواهد شد و کمکی به شما نخواهد کرد.

افزایش هوش
فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ باعث بهبود سیستم گردش خون می‌شود و خون‌رسانی به مغز را بهتر انجام می‌دهد که این‌کار باعث می‌شود تا مغز فعالیتش بهتر شده و حتی مهارت‌هایی مثل مهارت ریاضی شما عملکرد بهتری پیدا کنند.

در همین رابطه یک تحقیق روی دو دسته از افراد صورت گرفت؛ یک دسته از آن‌ها به صورت روزانه این شکلات تلخ در برنامه غذایی‌شان وجود داشت، اما همین ماده غذایی از برنامه غذایی دسته دوم حذف شده بود و نتیجه نشان داد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده بودند محاسبات را با سرعت بیشتری انجام دادند و احساس خستگی کمتری داشتند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید