برف، وضعیت جاده‌ها را بهم ریخت

برف، وضعیت جاده‌ها را بهم ریخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف در ارتفاعات کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی امروز خبر داد.

کد خبر : ۶۴۴۶۱
بازدید : ۱۲۸۷
برف، وضعیت جاده‌ها را بهم ریخت
پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

بر اساس اعلام پلیس راهور ناجا و بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی در ارتفاعات محور‌های کندوان، هراز و فیروزکوه با بارش برف، در استان مازندران (اکثر محورها)، استان گیلان (محور لاهیجان-انزلی)، استان سمنان (محور گرمسار-تهران).

بارش برف جاده‌ها را لغزنده کرد

استان البرز (محور کمال آباد-ماهدشت) و استان اردبیل (محور اردبیل-مشکین شهر) با بارش باران، در استان‌های اردبیل، همدان، قزوین و آ. شرقی (اکثر محورها)، محور فیروزکوه محدوده گدوک، محور هراز (محدوده امامزاده هاشم) و محور کندوان (محدوده هزارچم) با مه گرفتگی همراه با کاهش دید رو به رو هستیم.

در باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین (از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) و باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (از پل فردیس تا گرمدره) با ترافیک نیمه سنگین و سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

اسامی محور‌هایی که مسدود هستند به شرح زیر است:

۱-محور اولنگ -شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان.

۲-محور دیزین-شمشک در استان‌های تهران و البرز.

۳-استان خوزستان محور شوش-فتح المبین بعلت طغیان رودخانه و تخریب پل (تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع است.)

۴-استان ایلام محور ایلام-اسلام آباد (تونل اربعین) بعلت رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود شد و مسیر جایگزین محور قلاجه است.

۵-استان گیلان محور پونل-خلخال بعلت ریزش کوه مسدود شد.

محدودیت ترافیکی جاده چالوس جمعه اعمال می‌شود

فرمانده پلیس راه البرز اعلام کرد که محدودیت ترافیکی روزجمعه ۲۵ آبان ماه جاری در محور کرج - چالوس اعمال می‌شود.

سرهنگ رضا گودرزی روز چهارشنبه افزود: براین اساس از ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۵ آبان ماه تا ساعت ۲۴ همان روز تردد وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین تردد وسایل نقلیه ازساعت ۱۷ روز جمعه الی ساعت ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

خاطرنشان کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت روز جمعه هفته جاری در این محور ممنوع است.

به گفته گودرزی، ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.

وی افزود: باتوجه به اعلام هواشناسی مبنی بر ناپایداری هوا تا اواخر هفته جاری، رانندگانی که قصد تردد در محور‌های کوهستانی دارند، تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس راه البرز به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درخصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر آزادراه قزوین-کرج محدوده شهر کرج و محور شهریار-تهران محدوده شهر قدس دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: در برخی از محور‌های استان‌های تهران و مازندران بارش برف و باران و در برخی از محور‌های استان‌های البرز، سمنان و گیلان بارش باران را شاهد هستیم.

وی گفت: لازم به ذکر است جهت تردد در محور‌های کوهستانی و برف گیر کشور، به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ الزامی است.

بارش برف و باران ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف در ارتفاعات کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی امروز خبر داد.

احد وظیفه اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، سامانه بارشی طی امروز (۲۳ آبان) از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و تا روز جمعه (۲۵ آبان) در استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط غرب، جنوب، شمال غرب، مرکز، بخش‌هایی از یزد، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مدت بارش در ارتفاعات البرز مرکزی در استان تهران، البرز، سمنان، قزوین و ارتفاعات زاگرس مرکزی در شمال غرب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و غرب لرستان به صورت برف و مه آلود پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: شدت بارش در این سه روز در شمال خلیج فارس و در استان خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شمال فارس است.

به گفته وظیفه همچنین در سه روز آینده نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس و سواحل بوشهر و خوزستان به سبب وزش باد شدید موقت رگبار باران و رعد و برق مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز پنجشنبه (۲۴ آبان) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ در روز جمعه نیمه ابری در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید