معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار

معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار

هیچ سایتی-آن هم سایت‌های مربوط به دانلود رایگان نرم‌افزار-معمولا ۱۰۰ درصد ایمن نیستند، ولی این ۸ سایت، تا حد زیادی ایمن محسوب می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کد خبر : ۶۴۴۸۷
بازدید : ۵۵۳۴
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
برای دانلود رایگان نرم افزار سایت‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خطرناک هستند. در برخی از این سایت‌ها آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های مشابه تقلبی ارائه می‌شود که در اصل یک نوع بدافزار هستند. بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های امنیتی مناسب باعث می‌شود که در برابر چنین سایت‌هایی در امان باشید، ولی در کل بهتر است که برای این کار، از همان ابتدا به استفاده از سایت‌های ایمن روی بیاورید.
البته باید خاطرنشان کنیم که هیچ سایتی-آن هم سایت‌های مربوط به دانلود رایگان نرم‌افزار-معمولا ۱۰۰ درصد ایمن نیستند، ولی این ۸ سایت، تا حد زیادی ایمن محسوب می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

Ninite

اگر با سایت Ninite آشنایی ندارید، باید بگوییم که در این سایت می‌توانید نرم‌افزار‌های موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس با دانلود و نصب یک Installer، تمام این نرم‌افزار‌ها نصب می‌شوند. این سایت از امنیت بالایی بهره می‌برد و به همین خاطر بدون نگرانی از دانلود بدافزار یا نرم‌افزار‌های ناخواسته، می‌توانید از آن بهره ببرید. همچنین با اجرای دوباره Installer مذکور، وضعیت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بررسی و جدیدترین آپدیت‌ها دانلود می‌شود.

Softpedia

معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
سایت Softpedia بزرگ‌ترین مرجع برای دانلود برنامه‌های مختلف است و از بیش از ۸۵۰ هزار فایل میزبانی می‌کند. این سایت همواره جدیدترین نسخه‌ی نرم‌افزار‌ها را ارائه می‌کند و نه‌تن‌ها لزومی به نگرانی در رابطه با بدافزار و موارد مشابه وجود ندارد، بلکه می‌توانید مطمئن باشید که همواره جدیدترین نسخه نرم‌افزار‌های مذکور را دریافت می‌کنید.

علاوه بر این، این سایت رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید انواع و اقسام نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به ویندوز، مک، لینوکس، اندروید یا ویندوز موبایل را در آن پیدا کنید و در این سایت آرشیو خوبی از نسخه‌های مختلف این برنامه‌ها وجود دارد.
MajorGeeks
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
هرچند ظاهر این سایت مشابه سایت‌هایی است که در دهه ۹۰ میلادی فعالیت می‌کردند، ولی باید خاطرنشان کنیم که روزانه چندین هزار کاربر از سرتاسر جهان نرم‌افزار‌های موردنیاز خود را از این سایت دریافت می‌کنند. برای دانلود رایگان نرم افزار توصیه می‌کنیم ابتدا به بخش Top Freeware Picks سر بزنید و بعد از آن، سر فرصت به گوشه و کنار این سایت نگاهی بیندازید.

FileHippo
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
سایت FileHippo هم شهرت زیادی دارد و میزبان بیش از ۲۰ هزار نرم‌افزار فعال است که در ۱۶ گروه مختلف دسته‌بندی شده‌اند. فقط باید به این نکته اشاره کنیم که برای دانلود، اگر این سایت پیشنهاد نصب نرم‌افزار مدیریت دانلود را ارائه داد، از این مرحله رد شوید و فقط نرم‌افزار‌های موردنظر خود را دانلود کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این سایت، نرم‌افزاری است که با دانلود و اجرای آن، برنامه‌های موجود در سیستم بررسی می‌شود و اگر آپدیت جدید مربوط به آن‌ها عرضه شده و در این سایت وجود داشته باشد، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. برای دانلود رایگان نرم افزار، این سایت یکی از بهترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود.

Download Crew
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
اگرچه این سایت رابط کاربری شلوغ و نه‌چندان جذابی دارد، ولی در عوض برای تقریبا تمام برنامه‌ها نقد و بررسی کوتاهی را منتشر کرده که به‌صورت مختصر و مفید به مزایا و معایب نرم‌افزار‌های مذکور می‌پردازد. برای شروع، می‌توانید به بخش‌های Most Popular Downloads و Editor's Choice سر بزنید. در این سایت، برنامه‌های مختلفی برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید وجود دارد.

FileHorse
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
آرشیو سایت FileHorse چندان غنی نیست، ولی در عوض تمرکز مدیران این سایت معطوف به انتخاب و ارائه‌ی بهترین نرم‌افزار‌ها در دسته‌های مختلف است؛ نرم‌افزار‌هایی که فاقد بدافزار‌ها و موارد مشابه هستند. به همین خاطر اگر می‌خواهید در بخش‌های مختلف بهترین نرم‌افزار‌ها را نصب کنید، توصیه می‌کنیم که نگاهی به این سایت بیندازید.

FilePuma
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
سایت‌های FilePuma و FileHippo شباهت زیادی به یکدیگر دارند، ولی اصلی‌ترین نقطه قوت سایت FilePuma، در دسته‌بندی نرم‌افزار‌های موجود در آن است که کار کاربر را برای دانلود رایگان نرم افزار راحت‌تر می‌کند. همچنین این سایت هم یک نرم‌افزار مربوط به بررسی نسخه‌ی نرم‌افزار‌های نصب‌شده در سیستم را ارائه می‌دهد که در اوقاتی که نرم‌افزار سایت FileHippo به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید از آن استفاده کنید.

SnapFiles
معرفی ۸ سایت امن برای دانلود رایگان نرم‌افزار
این سایت هم نسبت به دیگر سایت‌های مربوط به دانلود نرم‌افزار، تفاوت چندانی ندارد. با این وجود، یکی از بخش‌های جذاب این سایت که مورد توجه طرفداران دانلود رایگان نرم افزار قرار می‌گیرد، بخش Daily Freeware Pick است که هر روز یک نرم‌افزار رایگان را معرفی می‌کند. اگر هر روز به این سایت سر بزنید، در این بخش به نرم‌افزار‌های جالبی برمی‌خورید که شاید بتوانند نظر شما را جلب کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید