انسان می‌تواند با هک بدن خود به عمر جاودانه برسد؟

انسان می‌تواند با هک بدن خود به عمر جاودانه برسد؟

اگرچه این هدف اندکی غیرواقعی و خنده‌دار به نظر می‌رسد، ولی باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری حاضر در دره سیلیکون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا با کاشت تراشه‌های کوچک در بدن یا استفاده از سیستم‌های هوشمند مانیتورینگ بتوانند پیری در بدن انسان را به تعویق بیندازند و عمرانسان را تا دو برابر افزایش دهند.

کد خبر : ۶۴۵۰۰
بازدید : ۵۱۳۴
انسان می‌تواند با هک بدن خود به عمر جاودانه برسد؟
چندی پیش یکی از کارآفرینان جوان دره سیلیکون به‌نام «سرج فاگوت» روی یکی از مشهورترین سایت‌های هکری جهانی یعنی «هکر نون» مطلبی را منتشر کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او در گزارش خود نوشته بود: «من ۳۲ سال دارم و بیش از ۲۰۰ هزار دلار را در زمینه بیوهک پرداخت کردم تا آرام‌تر، لاغرتر، انعطاف‌پذیرتر، سالم‌تر و شادتر شوم.»

این جوان روز گذشته در کنفرانس جهانی هکر‌های کلاه سفید شرکت کرد و طی سخنرانی خود توضیح داد: «این روز‌ها رویکرد‌های بسیار پیشرفته‌ای ارائه شده است که به کمک آن می‌توانیم بدن انسان را با تکنیک‌های فناورانه سازگار کنیم. اگر علم ما تا این اندازه پیشرفت کرده است که پیچیده‌ترین سیستم‌های رایانه‌ای را هم هک می‌کنیم، چرا نتوانیم بدن انسان را هک کنیم و کارایی آن را افزاش دهیم؟»

فاگوت در صحبت‌های خود به مبحث «بیوهک» یا همان هک زیستی اشاره کرد و توضیح داد که این اتفاق را به نوعی می‌توان هک کردن بدن انسان تلقی کرد تا اختلالات آن برطرف شود و کارایی آن افزایش یابد.

یک زندگی جاودانه
«سرج فاگوت» دراستارتاپ خود روی فناوری‌هایی کار می‌کند که هدف از ساخت آن‌ها هک کردن بدن انسان است و به عبارت دیگر او بدن انسان را مانند یک دستگاه رایانه پیچیده می‌بیند و فرض را بر این گذاشته است که می‌تواند بدن انسان را هک کند.

فاگوت خود را نخستین فرد در کره خاکی معرفی می‌کند که به‌صورت داوطلبانه حاضر شده خود را در معرض فرآیند بیوهک قرار دهد و با اطمینان کامل می‌گوید که این اتفاق باعث خواهد شد او عمر جاودانه داشته باشد و بتواند برای همیشه به حیات خود ادامه دهد. او براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده می‌خواهد فرآیند زیستی بدن خود را هک کند، برای همیشه زندگی کند، قسمت‌هایی از بدن او با روبات‌ها ادغام شود و در نهایت به یک ابرانسان تبدیل شود. اگرچه این هدف اندکی غیرواقعی و خنده‌دار به نظر می‌رسد، ولی باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری حاضر در دره سیلیکون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند تا با کاشت تراشه‌های کوچک در بدن یا استفاده از سیستم‌های هوشمند مانیتورینگ بتوانند پیری در بدن انسان را به تعویق بیندازند و عمرانسان را تا دو برابر افزایش دهند.
انسان می‌تواند با هک بدن خود به عمر جاودانه برسد؟

گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت توسعه دهنده خدمات اینترنتی جهان با مطالعه روی ساکنان منطقه اسکاندیناوی به این نتیجه رسیده که هرچه ساعت‌های کاری روزانه کمتر شود، دستمزد افراد افزایش یابد، سطح آرامش محیط بیشتر شود و سطح کیفی زندگی ارتقا یابد، میزان امید به زندگی در مردم بیشتر می‌شود و در نهایت میانگین سن افراد افزایش می‌یابد.
گوگل مبتنی براین نظریه شرکتی را با نام CaLiCo تأسیس کرده که به‌صورت ویژه فناوری‌های مدرن را با هدف مبارزه با بیماری‌های مختلف توسعه می‌دهد و با ارائه انواع محصولات و خدمات مختلف تلاش می‌کند میانگین عمرانسان را به ۱۵۰ سال برساند. کارشناسان در این شرکت با تأکید بر بیوتکنولوژی، نوروتکنولوژی و نانوتکنولوژی می‌کوشند در سال‌های پیش‌رو میانگین سن مردم را تا دو برابر افزایش دهند.

«ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا بار‌ها در صحبت‌های خود از انسان آینده به‌عنوان «سایبورگ» یاد کرده است. اصطلاح سایبورگ که در فیلم‌های تخیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد به انسانی اشاره دارد که بخش‌هایی از بدن او با فناوری ادغام شده است و قسمت‌هایی از بدن او را بازو‌های روباتیک تشکیل می‌دهند و البته ماسک برای رسیدن به چنین انسانی، شرکتی را با نام «نئورالینک» تأسیس کرده و در آن سرمایه‌گذاری‌های چندین میلیارد دلاری خود را پیش می‌برد.

«بیل ماریس» از مدیران شرکت گوگل و بنیانگذار مرکز سرمایه‌گذاری «گوگل ونچرز» نیز با تأسیس شرکتی موسوم به «کالیکو» و توسعه فناوری‌های جدید قصد دارد اتفاقی به‌نام «مرگ» را به تعویق بیندازد و به کمک فناوری طول عمرانسان‌ها را افزایش دهد. «سین پارکر» از مدیران ارشد فیس‌بوک نیز چندی پیش در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرد با صرف هزینه چندین میلیارد دلاری تلاش می‌کند تا سن ۱۶۰ سالگی عمرکند.

هک زیستی
فاگوت کارآفرین جوان دره سیلیکون در مقایسه با همه اقدامات صورت گرفته تا امروز یک گام فراتر رفته است و پیش‌بینی می‌کند با کمک گرفتن از فناوری می‌تواند عمرجاودانه داشته باشد. او در سخنرانی خود گفت: «حتماً شما هم تاکنون داستان‌های مربوط به افراد میلیاردر در حوزه فناوری را شنیده‌اید که قصد دارند طول عمر خود را افزایش دهند. البته شما به درستی نمی‌دانید که آن‌ها چطور این کار را می‌کنند، زیرا این افراد هرگز جزئیاتی را در این باره مطرح نکرده‌اند. ولی من برای نخستین بار به شما خواهم گفت که با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم‌های یادگیری ماشینی، فناوری یادگیری عمیق و ابزار‌های روباتیک به عمر جاودانه دست پیدا می‌کنم تا برای همیشه روی کره زمین زندگی کنم.»

فاگوت در نگاه اول با انسان‌های معمول که هر روز آن‌ها را در خیابان مشاهده می‌کنیم هیچ تفاوتی ندارد و معمولاً با یک لباس ورزشی در محل کار خود حاضر می‌شود. با وجود این، او خود را آماده کرده تا به‌عنوان نخستین داوطلب در کره زمین، بدنش را در اختیار محققان و دانشمندان قرار دهد و با فناوری‌هایی که هنوز صحت عملکرد آن‌ها اثبات نشده است، بدن فاگوت هک شود و با استفاده از تراشه‌های مختلف، نحوه عملکرد بدن او تغییر کند. البته او به‌صورت همزمان اقدامات دیگری را هم آغاز کرده و به‌عنوان مثال در طول یک روز انواع مختلف دارو‌های ضدافسردگی، لیتیوم، مسدودکننده‌های استروژن و... را مصرف می‌کند و به طور میانگین روزانه ۶۰ قرص می‌خورد.

فاگوت حدود ۵ سال قبل زمانی که در کشور روسیه زندگی می‌کرد برای نخستین بار نظریه «بیوهک» را مطرح کرد. او آن زمان یک شرکت ارائه دهنده خدمات آنلاین مسافرتی تأسیس کرده بود که شرایط کاری بسیار پراسترسی داشت و با مشکلاتی نظیر اضطراب، چاقی، عدم توانایی تمرکز، پرخاشگری و... مواجه شده بود و در نهایت به این نتیجه رسید که بواسطه فشار‌های عصبی روزانه طول عمل خود را کاهش داده است.

این کارآفرین جوان دره سیلیکون سپس تصمیم گرفت استارتاپی را با هدف تولید ابزار‌های هوشمند ردیابی سلامت بدن انسان راه‌اندازی کند و در نخستین اقدام یک انگشتر هوشمند تولید کرد که می‌توانست الگو‌های خواب را در فرد ارائه دهد. او پس از گذشت مدتی، انواع مختلف این قبیل ابزار‌های کاربردی را ساخت و سرانجام به‌صورت کاملاً جدی در مورد نظریه «بیوهک» در محافل علمی صحبت کرد تا براساس آن انسان بتواند به کمک ابزار‌های فناورانه بدن خود را هک کند و از این طریق عمر جاودانه داشته باشد. این طور که فاگوت در سخنرانی اخیر خود ادعا کرد، انسان تا یک دهه آینده می‌تواند به این هدف برسد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید