فرار عامل اختلاس 160 میلیارد تومانی به کانادا

رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فردی تقریبا شبیه مورد «بابک زنجانی»، نفت را از وزارت نفت ایران دریافت می کرد و قرار بود که پول آن را به دولت پرداخت کند، اما متاسفانه 160 میلیارد تومان از این پول را برداشته و به کانادا گریخته است.

کد خبر : ۶۴۶۰
بازدید : ۱۰۸۲
رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فردی تقریبا شبیه مورد «بابک زنجانی»، نفت را از وزارت نفت ایران دریافت می کرد و قرار بود که پول آن را به دولت پرداخت کند، اما متاسفانه 160 میلیارد تومان از این پول را برداشته و به کانادا گریخته است.

به گزارش ایرنا، «ناصر سراج» که برای شرکت در کنفرانس نهادها و سازمان های بازرسی کشورهای آسیایی، به پاکستان سفر کرده است، در گفت وگو با ایرنا، بدون اشاره به نام فرد متخلف، گفت: اکثر پولشویان و افراد فاسد کشور، به کانادا متواری می شوند.

سراج گفت: البته رسانه ها میزان این فساد مالی را یکصد میلیارد تومان اعلام کردند اما اصل پول 160 میلیارد تومان است. البته ما با کمک همکاران خود و سرنخ های موجود توانستیم مبلغ 60 میلیارد تومان از این مبلغ را که تبدیل به خودروهای لوکس و واحدهای مسکونی شده بود، کشف کنیم و چند نفر نیز در این زمینه بازداشت شده اند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور مصمم به کشف و بازگرداندن تمام مبلغ 160 میلیارد تومان به دولت است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: وظیفه اصلی ما نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، هر جا قوانین نقض و ناهنجاری ایجاد شود، سازمان بازرسی موظف است در آنجا حضور یافته و افراد مفسد را پس از شناسایی تحویل محاکم و مراجع قضایی می دهد.

وی گفت: افرادی که پول شویی می کنند و در جرایم سازمان یافته حضور دارند بعد از اینکه فساد و جرم این افراد لو رفت (برملا شد) قطعا متواری می شوند و در این موارد عملا کاری از دست کشور مبدا برنمی آید مگر آنکه کشور مقصد فرد مورد نظر را با کشور مبداء بازگرداند.

سراج با تاکید بر ضرورت همکاری و انسجام بیشتر میان کشورها در زمینه فعالیت های بازرسی، گفت: اگر کشورها با هم همراهی کنند، می توانیم امثال خاوری ها را خیلی آسان به کشور بازگردانیم.

وی گفت: متاسفانه کشورهای غربی در رابطه با پول شویی و جرایم سازمان یافته خیلی شعار می دهند ولی در عمل بخاطر اینکه پول هایی را از سوی افراد و مجرم و متخلف از کشورهای درحال توسعه به کشورهای غربی منتقل شده، پس ندهند، متاسفانه همکاری لازم را با کشورهای مبدا انجام نمی دهند.

وی گفت: اگر ما بتوانیم میان اعضای مهم کشورهای عضو انجمن بازرسان آسیایی از جمله چین و روسیه اتحاد لازم را ایجاد کنیم و یک انجمن چند جانبه با حضور کشورهای مهم آسیایی تشکیل دهیم، از این طریق بتوانیم در زمینه بازگرداندن افراد فاسد به کشور موثرتر عمل کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید