سریال شب طولانی؛ محصول جدید HBO

سریال شب طولانی؛ محصول جدید HBO

«شب طولانی» دوره‌ای تاریک بعد از عصر دوست‌داشتنی قهرمانان است. در طی این دوره، ساکنان وستروس زمستانی را تجربه کردند که به اندازه یک نسل ادامه یافت. در طی همین دوره بود که وایت‌واکر‌ها با ارتششان از سمت شمال به سمت وستروس به راه افتادند. اتحاد بین بچه‌های جنگل و اولین مردمان برای مقابله با این تهدید مرگبار شکل گرفت و درنهایت موفقیت‌آمیز بود.

کد خبر : ۶۴۶۳۴
بازدید : ۶۶۵۹
طرفداران پر و پا قرص سریال بازی تاج و تخت این روز‌ها در انتظار فصل پایانی این سریال هستند که قرار است فروردین ماه‌سال آینده پخش شود؛ البته طرفداران این سریال می‌توانند امیدوار باشند که تب این سریال همچنان ادامه داشته باشد. چراکه شبکه اچ‌بی‌او در نظر دارد سریالی دیگر با همین موضوع بسازد که به رخداد‌هایی خواهد پرداخت که‌هزار‌سال پیش از زمان سریال بازی تاج و تخت رخ می‌دهد. فیلمبرداری این سریال که «شب طولانی» نام دارد، به‌زودی آغاز خواهد شد.

«شب طولانی» با صحبت‌هایی که جورج آر آر مارتین در آخرین صحبت‌های خود در چند ماه گذشته در مورد آن داشته همخوانی دارد. داستان «شب طولانی» هزار سال پیش از اتفاقات «بازی تاج و تخت» رخ می‌دهد.
شب طولانی؛ سریال جدید HBO
«شب طولانی» دوره‌ای تاریک بعد از عصر دوست‌داشتنی قهرمانان است. در طی این دوره، ساکنان وستروس زمستانی را تجربه کردند که به اندازه یک نسل ادامه یافت. در طی همین دوره بود که وایت‌واکر‌ها با ارتششان از سمت شمال به سمت وستروس به راه افتادند. اتحاد بین بچه‌های جنگل و اولین مردمان برای مقابله با این تهدید مرگبار شکل گرفت و درنهایت موفقیت‌آمیز بود.

در مورد بازیگران اطلاعات بسیار کمی در دست است، اما در روز ۳۰ اکتبر گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد نائومی واتس نقش اصلی سریال «شب طولانی» را بر عهده دارد. البته در حال حاضر چیزی در مورد شخصیت او در سریال نمی‌دانیم. تنها چیزی که در مورد شخصیت او گفته شده این است که او نقش یک «شخصیت اجتماعی کاریزماتیک با رازی تاریک» را بازی می‌کند که با آن‌چه می‌توان در دنیایی تاریک انتظار داشت، تطابق دارد.

در ماه ژوئن گذشته بود که به طور رسمی اعلام شد شبکه HBO یک اپیزود پایلوت برای سریالی که احتمالا «شب طولانی» نام دارد، خواهد ساخت. ظاهرا مسئولان شبکه آنچنان از سناریو نوشته‌شده توسط جین گولدمن برای این اپیزود پایلوت هیجان‌زده شده بودند که او را به‌عنوان شورانر پیش درآمد سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب کردند. سابقه جذاب و قوی گولدمن باعث شده که او بهترین گزینه برای رهبری این داستان افسانه‌ای باشد.
شب طولانی؛ سریال جدید HBO

سریال «شب طولانی» در فوریه ۲۰۱۹ وارد مرحله فیلمبرداری خواهد شد. اکنون که بازیگران اصلی سریال مشخص شده‌اند، به نظر می‌رسد که شروع فیلمبرداری‌ها در این تاریخ قطعی خواهد بود. جدای از این، سریال‌های تلویزیونی بازیگران اصلی خود را اعلام نمی‌کنند مگر این‌که به اندازه کافی به مرحله تولید نزدیک شده باشند؛ در غیر این صورت با تاخیر‌ها و تغییراتی مواجه می‌شوند که به هیچ عنوان به سود سریال و شبکه سازنده نخواهد بود.

یکی از معما‌های بزرگ در مورد سریال «شب طولانی» که در توضیحات سازندگان آن مشخص شده این است که داستان حاوی «راز‌هایی از شرق» خواهد بود. به نظر می‌رسد منظور آن‌ها از شرق، قاره اسوس (Essos) باشد که ریشه در افسانه‌ها دارد. این قسمت از سرزمین‌های داستان شامل مناطقی مانند سرزمین‌های سایه و آشای است که در سریال اصلی به آن‌ها پرداخته نشده بود. همچنین ممکن است منظور از شرق دیگر قاره‌هایی باشد که در سریال یا کتاب‌ها به آن‌ها پرداخته نشده است.

گر چه جزییات بسیار کمی در مورد «شب طولانی» منتشر شده است، اما ممکن است بخشی از جزییات داستان در جدیدترین کتاب جورج آر آر مارتین آمده باشد. جدیدترین کتاب مارتین با عنوان «آتش و خون» (Fire & Blood)، تاریخچه‌ای از وستروس است.
از این رو بسیار محتمل است که سناریو گولدمن حاوی برخی از جزییات موجود در این کتاب باشد. «آتش و خون» که در ۲۰ نوامبر (٢ روز دیگر) منتشر خواهد شد یکی از چندین کتابی خواهد بود که به گذشته وستروس می‌پردازد. این کتاب به‌طور ویژه بر دودمان تارگرین‌ها متمرکز است که به هزاران سال پس از عصر قهرمانان و شب طولانی می‌پردازد، اما این بدان معنا نیست که در این کتاب هیچ اشاره‌ای به جزییات عصر تاریک وستروس نشده باشد.

با توجه به دوره زمانی «شب طولانی»، محتمل است که در این سریال شاهد نحوه شکل‌گیری دیوار بزرگ باشیم. در دوران «شب طولانی» مردم وستروس یک زمستان بسیار طولانی را تجربه کردند، زمانی که وایت‌واکر‌ها برای نخستین‌بار از سمت شمال وارد شده و نبردی را علیه بچه‌های جنگل و نخستین مردان آغاز کردند. در پاسخ به این حمله، برَن سازنده، یک دیوار یخی بسیار بلند را طراحی کرد و ساخت که آن‌ها را از سرزمین وستروس دور نگه دارد. اگر چه هنوز کسی نمی‌داند این کار به چه صورت انجام گرفته، اما به احتمال فراوان در سریال «شب طولانی» از این موضوع آگاه خواهیم شد. احتمال دارد این سریال در سال ٢٠٢٠ پخش شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید