برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹

پژوهشگران و محققان فعال در مؤسسه تحقیقاتی گارتنر بتازگی با انتشار یک فهرست جدید و به‌روزرسانی شده، ۵ تکنولوژی و فناوری برتر در سال آینده میلادی را معرفی کرده و سپس به مرور مختصری بر هر یک از آن‌ها پرداخته است.

کد خبر : ۶۴۸۶۲
بازدید : ۱۲۱۱
مؤسسه تحقیقاتی گارتنر بتازگی فهرستی از ۵ ترند برتر تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ میلادی را اعلام و منتشر کرده است.

پژوهشگران و محققان فعال در مؤسسه تحقیقاتی گارتنر بتازگی با انتشار یک فهرست جدید و به‌روزرسانی شده، ۵ تکنولوژی و فناوری برتر در سال آینده میلادی را معرفی کرده و سپس به مرور مختصری بر هر یک از آن‌ها پرداخته است. بر اساس گزارشی که در وب‌سایت بیزینس اینسایدر آمده است، در زیر فهرست این ۵ فناوری برتری که به گفته این محققان آینده جهان را تغییر خواهد داد، ذکر شده است:

۱. وسایل نقلیه خودران

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹
این روز‌ها خودرو‌های خودران یکی از ترند‌های برتر صنعت خودروسازی در جهان محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان به‌دنبال توسعه فناوری خودرو‌های خودران و بدون نیاز به راننده هستند.

۲. هوش مصنوعی

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹
فناوری هوش مصنوعی یکی دیگر از فناوری‌های نوینی است که توسط غول‌های تکنولوژی همچون گوگل، مایکروسافت و اپل بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند و دستگاه‌های الکترونیکی متعددی را که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، معرفی و روانه بازار‌های جهانی کرده‌اند.

۳. تحلیل مبتنی بر یادگیری ماشینی

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹
یادگیری ماشینی (Learning machine) نیز که همواره نامش در کنار هوش مصنوعی می‌آید، تاکنون توانسته است کمک بسزایی به پیشرفت علم و فناوری کند و مؤسسات تحقیقاتی و آماری بسیاری نیز تاکنون به منظور تحلیل و بررسی مسائل مختلف از فناوری یادگیری ماشینی بهره برده‌اند.

۴. کپی‌برداری دیجیتال

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹
یکی دیگر از فناوری‌های نوینی که امروزه دانشمندان بسیاری به‌منظور ساخت و ایجاد دستگاه و وسایل موردنیاز خود از آن استفاده می‌کنند، نوع خاصی از هوش مصنوعی است که کپی‌برداری دیجیتال یا دوقلوسازی (Digital twin) نامیده می‌شود. این فناوری که کاربرد‌های گسترده‌ای در علوم و رشته‌های مختلف همچون بیوشیمی، بیوزیست و... دارد، کمک‌های بسزایی به متخصصان حوزه‌های مختلف کرده است تا به اهداف خود دست یابند. یکی از مثال‌های این فناوری پرینتر‌های سه بعدی است که قادر است از اشیای مختلف همانندسازی کند.

۵. بلاک‌چین

برترین تکنولوژ‌های سال ۲۰۱۹
صنعت بلاک‌چین که این روز‌ها نامش با ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین گره خورده است، یک پلت‌فرم و بستر مناسبی است برای کاربرانی که می‌خواهند به استخراج ارز‌های دیجیتال بپردازند و از این طریق به کسب درآمد‌های هنگفتی دست پیدا کنند.
منبع:ایسنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید