شباهت دردسر ساز در پرونده قتل

با سوئیچ یدک سوار ماشین شدم، اما از پارکینگ که بیرون آمدم با مینی بوسی تصادف کردم. چون ماشین خیلی آسیب ندیده بود توجه نکردم. کمی جلوتر یک راننده پژو ۴۰۵ طوری پارک کرده بود که باعث سد معبر شده بود. از دستش عصبانی شدم و سر همین موضوع باهم درگیر شدیم. او قمه‌ای از داخل ماشینش بیرون آورد. درهمین هنگام ناگهان مرد جوانی از خودروی پرایدش پیاده شد و به هواخواهی راننده ۴۰۵ درآمد. من خواستم قمه را از دست راننده پژو بگیرم که نمی‌دانم چه شد به راننده پراید برخورد کرد.

کد خبر : ۶۴۹۳۳
بازدید : ۹۴۹
شباهت عجیب دو برادر باعث شد که شاهدان یک قتل به اشتباه برادر بزرگ‌تر را عامل جنایت معرفی کنند، اما وقتی قاتل اصلی با پای خود به اداره پلیس رفت راز این اشتباه فاش شد.

۲۳ مهر مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر مرگ مرد ۳۵ ساله‌ای را در بیمارستان فیاض بخش به بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر دادند.
به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی بازپرس جنایی و تیم تحقیق آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول راننده خودروی پراید بوده و قصد سوار کردن مسافر از مقابل ایستگاه متروی آزادگان را داشته است، اما در جریان درگیری با راننده یک خودروی پراید وانت با ضربه قمه به قتل رسیده است.

به دستور بازپرس سجاد منافی آذر، تحقیقات در این خصوص ادامه داشت و کارآگاهان با تحقیق از شاهدان حادثه و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی صاحب خودروی پراید وانت شدند. اما بررسی‌ها نشان می‌داد کوروش پس از قتل راننده پراید از محل متواری شده است. با گذشت یک ماه از این ماجرا درنهایت کوروش در خانه ویلایی‌اش دستگیر شد.

درحالی که شاهدان ماجرا با دیدن کوروش وی را به‌عنوان عامل قتل معرفی کردند، اما خودش منکر ارتکاب قتل بود. یکی از شاهدان ماجرا به پلیس گفت: من کوروش را سوار بر خودروی پراید وانت دیدم که پس از حادثه فوراً از محل متواری شد. هنگام فرار من از روبه‌رو او را دیدم و درست است که در این یک ماه کمی لاغرتر شده، اما مطمئنم که خودش است.

این درحالی بود که کوروش همچنان منکر جنایت بود و در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه برادرم ماشین مرا به امانت گرفته بود. زمانی که به خانه برگشت بسیار ترسیده بود؛ برایم تعریف کرد که طی یک درگیری، فردی را با چاقو زده و احتمالاً این شخص فوت کرده است؛ خیلی ترسیده بودم، چون ماشین به‌نام من بود می‌دانستم پلیس به سراغم می‌آید به همین علت از تهران فرار کردم.

با توجه به اظهارات متهم تحقیقات به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران برای دستگیری برادرش ادامه یافت. تا اینکه ۶ آذر برادر کوروش به‌نام کاوه به اداره آگاهی رفت و خود را به‌عنوان عامل اصلی این جنایت معرفی کرد.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده، اقدام به مواجهه حضوری میان شاهدان صحنه جنایت و دو برادر کردند؛ تعدادی از شاهدان کوروش و تعدادی دیگر کاوه را به‌عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کردند.

گفتگو با متهم
متهم ۲۲ ساله که پس از ۴۳ روز از جنایت به اداره آگاهی رفته و خود را معرفی کرده بود در گفتگو با خبرنگار ما از این جنایت ناخواسته گفت.

ورزشکاری؟
۸ سال است که به‌صورت حرفه‌ای ورزش کشتی کار می‌کنم و حتی چندین مدال استانی و تهرانی هم دارم. داشتم خودم را برای مسابقات انتخابی کشوری آماده می‌کردم که این اتفاق افتاد.

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟
پدرم پارکینگ خودرو دارد. آن روز من داخل پارکینگ پدرم بودم. یک دفعه یادم افتاد که وقت دندانپزشکی دارم. خودروی پراید وانت برادرم را که کنار پارکینگ بود سوار شدم با خودم گفتم با پراید وانت بروم زودتر می‌رسم. با سوئیچ یدک سوار ماشین شدم، اما از پارکینگ که بیرون آمدم با مینی بوسی تصادف کردم. چون ماشین خیلی آسیب ندیده بود توجه نکردم. کمی جلوتر یک راننده پژو ۴۰۵ طوری پارک کرده بود که باعث سد معبر شده بود. از دستش عصبانی شدم و سر همین موضوع باهم درگیر شدیم. او قمه‌ای از داخل ماشینش بیرون آورد. درهمین هنگام ناگهان مرد جوانی از خودروی پرایدش پیاده شد و به هواخواهی راننده ۴۰۵ درآمد. من خواستم قمه را از دست راننده پژو بگیرم که نمی‌دانم چه شد به راننده پراید برخورد کرد.

بعد از حادثه چه کردی؟
سوار بر خودرو شده و بلافاصله به خانه رفتم. مدارک و پول برداشتم و به خانواده‌ام گفتم با کسی دعوایم شده است، اما نگفتم درگیری خونین بوده است. بعد از آن هم به قم رفتم و در پارک‌ها و خیابان می‌خوابیدم.

چطور متوجه شدی راننده پراید کشته شده است؟
با برادرم در تماس بودم و از او خواستم برود بیمارستان و حال او را بپرسد؛ که به من خبر داد راننده پراید مرده است.

در این مدت عذاب وجدان نداشتی؟
خیلی، مگر می‌شود که یک انسان را بکشی و عذاب وجدان نداشته باشی. چندین بار خواستم خودم را معرفی کنم، اما وقتی فهمیدم خانواده مقتول به خانه‌مان آمده و دعوا راه انداخته‌اند ترسیدم.

چه شد که خودت را معرفی کردی؟
تا دیروز نمی‌دانستم که برادرم را اشتباهی به جای من بازداشت کرده‌اند. وقتی فهمیدم بلافاصله خودم را به تهران رساندم و به پلیس معرفی کردم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید