ماجرای آقازاده‌های سلبریتی

ماجرای آقازاده‌های سلبریتی

فریبرز عرب‌نیا سال‌هاست با پسرش جانیار در آمریکا زندگی می‌کنند. نسرین مقانلو هم که حتی قبل از هنرپیشه‌شدن در آمریکا زندگی می‌کرد. درباره پارسا پیروزفر هم این شایعه وجود دارد که برای کار به ایران می‌آید، اما محل اصلی زندگی‌اش آمریکاست. مثل حامد بهداد و شهاب حسینی، یا حمید فرخ‌نژاد که اخیرا از ارسال مخارج ماهانه حدودا ١٣٠‌میلیون تومانی برای زندگی فرزند و همسرش گفت و جنجال ساخت.

کد خبر : ۶۴۹۷۳
بازدید : ۱۶۸۴
ماجرای آقازاده‌های سلبریتی
چند روز پیش وقتی سام درخشانی در تلویزیون روبه‌روی آرش ظلی‌پور قرار گرفت و از دهانش پرید که فرزندش را در کانادا به این دلیل به دنیا آورده که می‌خواسته تابعیت این کشور را به او هدیه بدهد، فکرش را هم نمی‌کرد که این گفته‌ها جنجالی بزرگ را کلید خواهد زد؛ جنجالی که یک‌بار دیگر بحث سلبریتی‌هایی که فرزندانشان را در خارج به دنیا می‌آورند، داغ کرد و هجمه شدید رسانه‌ای و مجازی را علیه این چهره‌ها سامان داد.

روز گذشته سایت اصولگرای مشرق با بازنشر جدولی از ستارگانی که فرزندانشان در خارج به دنیا آمده، در مطلبی تندوتیز این عده را به نداشتن مسئولیت اجتماعی متهم کرد؛ به این بهانه که این چهره‌ها ارزش‌های مورد قبول حاکمیت را در زندگی و رفتار فردی‌شان ارایه نمی‌دهند.
در آن گزارش با اشاره به مورد بامزه شیلا خداداد که در پاسخ به پرسشی درباره به دنیا آوردن فرزندش در خارج از کشور گفته بود: دوست داشتم؛ فهرستی از ستاره‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند یا فرزندان‌شان در خارج به دنیا آمده‌اند، ارایه شده بود. در پایان هم (نقل به مضمون) نتیجه گرفته شده بود که اگر مردم واقعی ایران در اعتراض به مولفه‌های مغایر با سبک زندگی‌شان در رفتار هنرپیشه‌ها به سلبریتی‌ها هجوم آورند، نباید این کار خودجوش را ذیل عنوان «هجوم سرسام‌آور کاربران بی‌ادب و فضول مجازی» تخطئه کرد.

بله؛ تعداد زیادی از هنرمندان و سینماگران ایران در کشور‌های غربی ساکن هستند. یکی‌شان فریبرز عرب‌نیا است که سال‌هاست با پسرش جانیار در آمریکا زندگی می‌کنند. نسرین مقانلو هم که حتی قبل از هنرپیشه‌شدن در آمریکا زندگی می‌کرد. درباره پارسا پیروزفر هم این شایعه وجود دارد که برای کار به ایران می‌آید، اما محل اصلی زندگی‌اش آمریکاست. مثل حامد بهداد و شهاب حسینی، یا حمید فرخ‌نژاد که اخیرا از ارسال مخارج ماهانه حدودا ١٣٠‌میلیون تومانی برای زندگی فرزند و همسرش گفت و جنجال ساخت.
از دیگر بازیگران خارج‌نشین می‌توان به بهرام رادان، عبدالرضا کاهانی، رضا عطاران و پیمان قاسمخانی اشاره کرد که در کانادا زندگی می‌کنند و البته نیکی کریمی هم مدت‌هاست انگلستان را به‌عنوان محل زندگی انتخاب کرده است.
البته خارج‌نشینان سینما و تلویزیون ایران منحصر به این افراد نیستند. نویسنده این سطور ده‌ها نفر دیگر را می‌شناسد که سالی یکی دو ماه برای گرفتن پیشنهاد و انجام کار به ایران می‌آیند و مابقی اوقات را در خارج از کشور سر می‌کنند. جالب این‌که شماری از این چهره‌ها در همین کشور‌های همسایه مثل ترکیه و آذربایجان و گرجستان روزگار می‌گذرانند. نکته جالب‌تر این‌که بنا به گزارش مشرق‌نیوز، حتی نویسنده سریال‌های ماورایی و مناسبتی تلویزیون یعنی علیرضا کاظمی‌پور هم در کانادا سکونت دارد و در آن‌جاست که سناریو‌های متحول‌کننده‌اش را می‌نویسد و ارسال می‌کند.

این‌ها همه درست، اما آیا این ماجرا‌ها مجوزی برای زیر سوال بردن این چهره‌ها و در سطحی بالاتر زیر سوال بردن کلیت سینمای ایران می‌شود؟ آیا یک بازیگر و کارگردان تعهد داده که باید آن‌گونه که رسانه‌های خاصی می‌پسندند، زندگی کند؟ و اصلا آیا این اتفاق تقصیر این چهره‌هاست که شرایط به جایی رسیده که به گفته مجتبی ذوالنوری، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به خبرنگار سیاسی آنا «وقتی اوباما برای ٢٥٠٠ نفر تابعیت آمریکا را در نظر گرفت، آقایان برای این‌که فرزندانشان جزو این ٢٥٠٠ نفر باشند، مسابقه گذاشتند». ادعایی که هیچ‌وقت ثابت نشد و همیشه در زمره شایعات محسوب می‌شود.

الان در میان چهره‌های فوتبالی کمتر می‌توان فوتبالیستی را یافت که در سطحی بالا بازی کرده باشد، اما اقامت یکی از کشور‌های اروپایی را نداشته باشد. در سیاست هم به اعتراف خود سیاسیون چپ و راست، اوضاع نه‌تن‌ها بهتر از سینما و فوتبال نیست که شاید بدتر هم باشد.

چند وقتی از آن زمان نمی‌گذرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که «بسیاری از فرزندان مسئولان به دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشور‌ها را اخذ کرده یا تابعیت سایر کشور‌ها بر آنان تحمیل شده است».
پیش از این هم برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که سه تا چهار‌هزار نفر از فرزندان مقامات خارج از کشور زندگی می‌کنند. سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی درباره فرزندان دیگر مقامات ایرانی هم علاوه بر اشاره به دختر و پسر یکی از مسئولان که، چون در آمریکا متولد شده‌اند، تابعیت این کشور را دارند، به فرزندان دیگر مقامات اشاره کرده بود؛ مثلا فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد؛ یا داماد حداد عادل که متولد و بزرگ‌شده آمریکاست.
این موضوع را البته دختر آقای حداد عادل در یک برنامه تلویزیونی نیز بازگو کرده بود. علاوه بر این، صفحات شخصی آقازاده‌هایی که با سلفی با ببر، فراری و کیف ۳۸۰۰ دلاری‌شان جنجال می‌سازند، نشان از این دارد که این افراد اگر هم در خارج از کشور زندگی نکنند، اوقات‌شان را در خارج می‌گذرانند. یا ماجرا‌های بامزه ساشا سبحانی، فرزند سفیر سابق ایران در ونزوئلا که در اینستاگرام تصاویر خود را با زنانی که در دوبی و یونان و ترکیه بیکینی پوشیده‌اند، منتشر می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید