خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

هیچ چیز بیشتر از لبخندی زیبا روی صورت جلب توجه نمی‌کند. بسیاری از خانم‌ها برای جذابیت بیشتر لب ها، از رژ لب استفاده می‌کنند در حالی که می‌شود با روش‌های طبیعی به لب‌ها رنگ و درخشش خاصی داد.

کد خبر : ۶۵۰۱۶
بازدید : ۲۴۰۱
بسیاری از خانم‌ها از لک‌های تیره روی لب هایشان می‌نالند. این تیرگی‌ها دلایل مختلفی از مصرف زیاد قهوه و چای گرفته تا نور شدید خورشید و عدم رسیدگی به لب‌ها دارد. اگر چه شما می‌توانید به کمک مرطوب کننده‌ها و بالم‌های لب این مشکل را برطرف کنید، اما راه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که به لب هایتان شادابی و درخشندگی می‌بخشند. در ادامه برخی از بهترین روش‌های طبیعی برای رنگ دادن به لب‌ها را برایتان آورده ایم.

آب لیمو
آب لیمو یک سفید کننده طبیعی محسوب می‌شود، از این رو می‌تواند مانند یک لایه بردار اثر کرده و پوست مرده لب هایتان را از بین ببرد.
خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

برای این منظور آب لیمو را گرفته و آن را با کمی شکر مخلوط کنید. مایع را به روی لب هایتان بمانید و چند دقیقه صبر کنید. برای تاثیرگذاری بهتر، می‌توانید آن را شب به لب هایتان بزنید و صبح بشویید. شما تفاوت را در چند روز بعد احساس خواهید کرد.

شکلات تلخ
شکلات تلخ لب‌های شما را هیدراته می‌کند. این مدل شکلات به دلیل آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، خشکی و ترک‌های لب شما را برطرف می‌کند.
خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

شکلات تلخ را آب کنید. سپس یک کپسول ویتامین‌ای را باز کرده و آن را داخل مایع شکلات بریزید. این مایع را به لب هایتان بزنید و تفاوت را احساس کنید.

انار
انار سرشار از پونیکالاجین است که مانع از تولید ملانین می‌شود و برای لب‌ها فوق العاده است. این ماده لب‌های شما را درخشنده و براق می‌کند.

خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن
مقداری از دانه‌های انار را بردارید و آن را بکوبید تا له شوند، سپس آن را روی لب‌های تمییزتان بگذارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

گلبرگ گل سرخ
گلبرگ گل سرخ حاوی روغن‌های طبیعی و شکر است که رطوبت را داخل سلول‌ها نگه می‌دارد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به رنگ‌های شما درخشندگی خاصی می‌بخشد.

برگ‌های گل سرخ را در ظرفی از شیر بریزد. سپس آن‌ها را بیرون آورده و چند قطره دیگر شیر روی آن بریزید و له کنید. این ماده را قبل از خواب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی لب هایتان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

سرکه سیب
سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که رنگدانه‌های لب را درمان کرده و درخشش خاصی به آن می‌بخشد.

یک قاشق از سرکه سیب را در مقداری آب حل کنید و آن را به لب هایتان بمالید. اجازه دهید که این ماده چند دقیقه روی لب هایتان باشد، سپس آن را با آب بشویید.

خیار
خیار یکی از بهترین مرطوب کننده و روشن کننده‌های لب به حساب می‌آید. این ماده لب‌های شما را هیدراته کرده و به آن‌ها شادابی و درخشندگی خاصی می‌بخشد.
خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

خیار را از وسط ببرید و آن را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی لب هایتان بمالید. چند دقیقه به آن استراحت دهید، سپس لب هایتان را با آب سرد بشویید.

بیکینگ پودر
لب‌های تیره به معنی وجود سلول‌های مرده است. شما می‌توانید به کمک بیکینگ پودر این سلول‌ها را از روی لبان تان جدا کنید. برای این منظور بیکینگ پودر و روغن زیتون و آب را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به صورت دورانی روی لب هایتان بمالید. پس از چند دقیقه آن را بشویید و لب هایتان را خشک کنید.

روغن بادام
روغن بادام به ترمیم سلول‌های مرده کمک می‌کند و ترک‌های روی لب را نیز از بین می‌برد.

چند قطره از روغن بادام را با عسل مخلوط کنید و آن را هر صبح به لب هایتان بزنید. شما می‌توانید این معجون را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

گلیسیرین
گلیسیرین نیز ماده دیگری ست که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. مقداری از این ماده را با آب لیمو مخلوط کنید و آن را قبل از خواب به لب هایتان بمالید.

کافی ست گلیسیرین را به آرامی روی لب هایتان بمالید. همچنین می‌توانید آن را با آب لیمو مخلوط کنید و ترک‌های روی لب تان را از بین ببرید.

آلوئه ورا
آلوئه ورا یک گیاه جادویی ست که بسیاری از مشکلات را درمان می‌کند. این گیاه حاوی فلاونوئیدی ست که به ترمیم سلول‌های مرده پرداخته و موجب روشنی و درخشندگی لب‌ها می‌شود.

یک برگ آلوئه ورای تازه بردارید و مقداری از ژل آن را تخلیه کنید. سپس چند قطره روغن نارگیل به آن بیافزایید و مخلوط را به لب هایتان بزنید.
منبع: برترین ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید