ایتالیایی‌ها ۱۰ سال دیرتر پیر می‌شوند

ایتالیایی‌ها ۱۰ سال دیرتر پیر می‌شوند

«داده‌های جمعیت شناختی به ما می‎گوید که امید به زندگی در ایتالیا نسبت به نیمه اول قرن بیستم حدود ۲۰ سال افزایش یافته است. به علاوه بخش بزرگی از جمعیت ایتالیا که بین ۶۰ تا ۷۵ سال دارند بسیار سالم هستند و آثاری از بیماری و مرگ در آن‌ها دیده نمی‌شود. ما این‌ها را مدیون علم نوین پزشک و تکنولوژی‌های جدید هستیم»

کد خبر : ۶۵۰۲۳
بازدید : ۶۷۴
ایتالیایی‌ها 10 سال دیرتر پیر می‌شوند
کنگره ملی انجمن پیری‌شناسی در رم سن رسمی «سالخوردگی» را از ۶۵ سالگی به ۷۵ سالگی افزایش داد.

نیکولو مارکیونی، استاد دانشگاه فلورانش و مدیر بخش قلب بیمارستان کارجی به خبرگزاری آنسا (ANSA) گفت: «یک فرد ۶۵ ساله امروزی از لحاظ جسمانی و روانی مانند یک انسان ۴۰-۵۵ ساله‌ای است که ۳۰ سال قبل زندگی می‌کرده است. اکنون یک فرد ۷۵ ساله توانایی جسمانی و روانی یک فرد ۵۵ ساله در سال ۱۹۸۰ را دارد.»

وی در ادامه افزود: «داده‌های جمعیت شناختی به ما می‎گوید که امید به زندگی در ایتالیا نسبت به نیمه اول قرن بیستم حدود ۲۰ سال افزایش یافته است. به علاوه بخش بزرگی از جمعیت ایتالیا که بین ۶۰ تا ۷۵ سال دارند بسیار سالم هستند و آثاری از بیماری و مرگ در آن‌ها دیده نمی‌شود. ما این‌ها را مدیون علم نوین پزشک و تکنولوژی‌های جدید هستیم»

به طور خلاصه، پزشکان پذیرفته‌اند که برای مساله سالمندی یک تعریف پویا مطابق با شرایط جمعیت‌شناختی ارائه کنند و با در نظر گرفتن اینکه امید به زندگی در افراد سالمند ۱۰ سال است، تعاریف خود را در گذر زمان تغییر دهند.

آقای مارکیونی معتقد است از آنجا که متوسط طول عمر برای زنان ایتالیایی ۸۵ سال و برای مردان ایتالیایی ۸۲-۸۳ سال است، فرد ۶۵ ساله دیگر سالمند محسوب نمی‌شود.
منبع: یورونیوز
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید