راند آخر مبارزه پورشه با موتورهای الکتریکی
موتور شش سیلندر ۹۱۱ جدید ۳۰ اسب بخار قویتر شده و ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین حالا ۳.۶ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۳۰۸ کیلومتر در ساعت میرسد.
کد خبر :
۶۵۱۰۳
بازدید :
۱۱۰۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پورشه ۹۱۱ جدید ۳.۶ ثانیه است
آمدن و رونق گرفتن ماشینهای لوکس و اسپرت الکتریکی بازار خودرو را متحول کرده و خودروسازانی نظیر پورشه را در موقعیت سختی قرار داده است. مدل ۹۱۱ که به نوعی سمبل خوردوهای اسپرت است حالا باید با ماشینهایی الکتریکی رقابت کند همزمان با داشتن گشتاور و شتاب فوقالعاده، قوانین سختگیرانه جدید برای حفظ محیط زیست را هم رعایت میکنند.
پورشه، اما هنوز در این رقابت تسلیم نشده است و نسل جدید مدل ۹۱۱ را سریعتر و قویتر کرده و با فنآوریهای تازه به بازار عرضه خواهد کرد.
هشتمین نسل از مهمترین مدل پورشه هفته گذشته در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد. ۹۱۱ جدید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدلهای قبلی خود ندارد و تنها نمای عقب آن با نسل پیشین فرق کرده است. دستگیرههای ماشین در داخل بدنه مخفی شده و فقط هنگام باز کردن در بیرون میآید.
برخلاف ظاهر ماشین، داخل خودرو به طور کامل متحول شده و داشبورد ماشین با الهام مدلهای ۹۱۱ دهه هفتاد سادهتر طراحی شده و با ترکیبی از دو نمایشگر بزرگ ساخته شده است.
پورشه، اما هنوز در این رقابت تسلیم نشده است و نسل جدید مدل ۹۱۱ را سریعتر و قویتر کرده و با فنآوریهای تازه به بازار عرضه خواهد کرد.
هشتمین نسل از مهمترین مدل پورشه هفته گذشته در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد. ۹۱۱ جدید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدلهای قبلی خود ندارد و تنها نمای عقب آن با نسل پیشین فرق کرده است. دستگیرههای ماشین در داخل بدنه مخفی شده و فقط هنگام باز کردن در بیرون میآید.
برخلاف ظاهر ماشین، داخل خودرو به طور کامل متحول شده و داشبورد ماشین با الهام مدلهای ۹۱۱ دهه هفتاد سادهتر طراحی شده و با ترکیبی از دو نمایشگر بزرگ ساخته شده است.
ظاهر ماشین با مدلهای پیشین ۹۱۱ تفاوت چندانی ندارد
موتور شش سیلندر ۹۱۱ جدید ۳۰ اسب بخار قویتر شده و ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین حالا ۳.۶ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۳۰۸ کیلومتر در ساعت میرسد.
از جمله امکانات تازه ۹۱۱ سیستمی است که به صورت خودکار میزان لغزندگی جاده را تشخیص میدهد و عملکرد فنی ماشین را با موقعیت جاده تنظیم میکند.
پورشه میگوید بازار هنوز برای یک ۹۱۱ الکتریکی آماده نیست و موتورهای الکتریکی نمیتواند انتظارات مشتریان ۹۱۱ را برآورده کند. اما روند بازار به سرعت زیادی به سمت ساخت ماشینهای الکتریکی در حال حرکت است و به نظر میرسد این آخرین نسل از ۹۱۱ باشد که با موتور درونسوز به جنگ موتورهای الکتریکی میرود.
پورشه میگوید بازار هنوز برای یک ۹۱۱ الکتریکی آماده نیست و موتورهای الکتریکی نمیتواند انتظارات مشتریان ۹۱۱ را برآورده کند. اما روند بازار به سرعت زیادی به سمت ساخت ماشینهای الکتریکی در حال حرکت است و به نظر میرسد این آخرین نسل از ۹۱۱ باشد که با موتور درونسوز به جنگ موتورهای الکتریکی میرود.
۰