۷ نکته که هزینه سفر شما را کاهش می‌دهد

۷ نکته که هزینه سفر شما را کاهش می‌دهد

سراغ غذاخوری‌های محلی که کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند را از مردم محلی بگیرید. همچنین اگر قصد خرید سوغات دارید حتماً لازم نیست به فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق و برق بروید. گاهی در کوچه پس‌کوچه‌های یک محله قدیمی، سوغاتی منحصر به فرد پیدا می‌کنید.

کد خبر : ۶۵۲۱۰
بازدید : ۸۵۵
۷ نکته که هزینه سفر شما را کاهش می‌دهد
سفر انسان‌های نخستین با هدف حفظ و ادامه حیات بوده است. اما هم‌اکنون سفر معیاری برای کیفیت زندگی است. وضعیت اقتصادی کشور‌ها عاملی تاثیرگذار در میزان سفر مردم است. با اینحال حتی در ثروتمندترین کشور‌ها هم تمایل به سفر اقتصادی بیشتر است. با در نظر گرفتن چند نکته می‌توان سفری مقرون به صرفه‌تر را تجربه کرد.


۱-منعطف باشید
طبق آخرین آماری که مرکز آمار ایران ارائه کرده است، تنها در بهار ۱۳۹۶ بیشتر از ۱۰۲میلیون سفر در ایران انجام شده است. بیشترین میزان سفر با خودرو شخصی و اتوبوس انجام شده است. اما در این بین میزان سفر هوایی نیز عدد قابل توجه ۱۰۶۸۱۳۱ است. با توجه به اینکه نرخ بلیط هواپیما در ماه‌ها و روز‌های مختلف و حتی گاهی ساعات مختلف روز متفاوت است، بهتر است در انتخاب زمان حرکت کمی انعطاف به خرج دهید.

۲-به قصد سفر، سفر کنید!
اگر آمار سفر‌های داخلی و خارجی ایرانیان را بررسی کنیم، نکته قابل توجه این است که مقاصد سنتی همچنان پرطرفدارترین مقاصد سفر‌های داخلی و خارجی هستند. استان‌های گیلان و مازندران و خراسان رضوی و شهر‌های استانبول و آنکارا و تفلیس. اما زیبایی‌های طبیعت و شهر‌ها و بنا‌های تاریخی در همه جا پراکنده هستند. پس این بار یک نقشه جلویتان بگذارید و به دنبال مقاصد کمتر شناخته شده باشید. چرا که معمولاً هزینه سفر به این مقاصد هم کمتر از شهر‌های پرطرفدار است.

۳-در فصل کم‌سفر، زیاد سفر کنید!
همیشه قبل از برنامه‌ریزی برای سفر تقویم را بررسی کنید. هر شهری در فصلی خاص پرطرفدار است که در همان فصل هزینه‌های سفر مثل بلیط هواپیما و هتل هم افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد. همچنین گاهی رویداد‌های خاص مثل جشنواره‌های خرید، نمایشگاه‌های پرطرفدار و همایش‌های بین‌المللی، باعث افزایش قیمت‌ها یا پرشدن ظرفیت هتل‌ها می‌شوند. اگر می‌خواهید یک سفر اقتصادی داشته باشید بهتر است از این تاریخ‌ها دوری کنید.

۴-خلاقانه سفر کنید
اگر برای رسیدن به شهر مقصد عجله ندارید در شهر‌های بین راه توقف کنید. اگر با خودرو شخصی سفر کنید این کار ساده‌تر است. اما اگر با هواپیما سفر می‌کنید، می‌توانید پرواز‌های غیرمستقیم را انتخاب کنید و در گشتی هم در آن شهر بزنید. در اپلیکیشن و سایت ویگو قابلیت انتخاب پرواز‌های باتوقف را دارید. برای مثال اگر بخواهید به شهر ترابزون ترکیه سفر کنید، می‌توانید پروازی را انتخاب کنید که در مسیر رفت یا برگشت توقفی طولانی در استانبول دارد. نکته مهم در این مورد توجه به الزام ویزای کشور‌ها و زمان حضور در فرودگاه برای پرواز دوم است.

۵-پیاده گز کنید!
به هر شهری که سفر می‌کنید تا حد امکان سعی کنید مسیر‌های داخل شهر را پیاده طی کنید. گاهی با پای پیاده به زیبایی‌هایی می‌رسید که با خودرو یا حمل و نقل عمومی از نظر شما پنهان هستند. پس پیش از سفر به فکر یک کفش خوب برای پیاده‌روی باشید.


۶-مثل محلی‌ها بخرید، مثل محلی‌ها بخورید!
شهر‌های توریستی پر از رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که با هدف خدمات دادن به گردشگران ساخته شده‌اند. اگرچه بد نیست گاهی به این مکان‌ها سر بزنید، اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است از آن‌ها دوری کنید. سراغ غذاخوری‌های محلی که کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند را از مردم محلی بگیرید. همچنین اگر قصد خرید سوغات دارید حتماً لازم نیست به فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق و برق بروید. گاهی در کوچه پس‌کوچه‌های یک محله قدیمی، سوغاتی منحصر به فرد پیدا می‌کنید.

۷-ارز کمتری تبدیل کنید
اگر سفر خارجی می‌روید بهتر است تا حد امکان ارز همان کشور را همراه خود ببرید تا مجبور به تبدیل نرخ و پرداخت کارمزد نشوید. به خصوص شهر‌های کوچکتر که صرافی‌های کمتری دارند، به دلیل رقابت کم، کارمزد بالایی دریافت می‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید