مهدی پیتی شروری که کارتن خواب‌ها را آتش می‌زند

مهدی پیتی شروری که کارتن خواب‌ها را آتش می‌زند

مهدی پ. و نوچه هایش پس از زندان رفتن سعی می‌کنند با انواع روش‌ها از آزار و اذیت و تهدید گرفته تا روبوسی و ریش سفید بردن به خانه فرد شاکی از آن‌ها رضایت بگیرند و با دریافت رضایت شاکی خصوصی، فقط تحمل حبس از بابت جنبه عمومی جرائم شان را تحمل می‌کنند.

کد خبر : ۶۵۲۲۰
بازدید : ۸۱۵۷
خلیل موسوی | مثل یک کابوس است. یک کابوس وحشتناک سوررئال. وقتی در زیر آفتاب در پارکی خلوت خوابیده‌ای و فقط صدای بال زدن شاپرک‌ها و وزوز سنجاقک‌ها را در گوش می‌شنوی و ناگهان بی خود و بی جهت شعله ور شوی و برای خاموش کردن آتش خودت را به در و دیوار بکوبی و بعد بفهمی قربانی یک سرگرمی وحشیانه شده ای! با انتشار کلیپی از به آتش کشیدن برخی از مردم در پارک‌ها از سوی جوانی ناشناس، تیم ویژه‌ای در پلیس پایتخت تشکیل شده است و با دستور سردار رحیمی، یگان‌های مختلف نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری این فرد وارد عمل شدند. پلیس از تمامی ش. هروندانی که از چنین افرادی اطلاع داشته یا جزئیات بیشتری از اقدامات آن‌ها در دست دارند، خواسته است که اطلاعات خود را به نزدیک‌ترین واحد پلیس گزارش دهند.

همانطور که در فیلم‌ها کاملا مشخص بود، افرادی با تصویربرداری از آتش کشیدن از کارتن خواب‌ها یا شهروندانی که به عنوان مسافر به تهران آمده و در پارک‌ها لحظاتی خوابیده بودند، آشوبی مجازی ایجاد کردند. ابتدا اینکه چه وقت و در کجا چنین اتفاقاتی رخ داده دقیقا مشخص نیست، اما براساس اطلاعاتی که از منابع آگاه به دست آوردیم متوجه شدیم این افراد در خانی آباد تهران دست به چنین اقدامات ترسناکی زده اند.
مهدی پیتی شروری که کارتن خواب‌ها را آتش می‌زند
همین موضوع باعث شد خبرنگار ما در این باره در محله خانی آباد تهران تحقیقاتی را کلید بزند. مردم محله سریعا با دیدن کلیپ‌ها هویت فرد شرور در فیلم‌ها را مشخص کردند. او کسی نبود جز مهدی پ. که از قرار از مدت‌ها پیش با سوابق کیفری متفاوت در زندان بود تا اینکه بعد از آزادی از زندان دوباره اقدامات مجرمانه خود را از سر می‌گیرد.
یکی از شهروندان که از اقدامات او با خبر بود در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: او از اهالی شهرک احمدیه است. کلا خانی آباد و حتی پاسگاه نعمت آباد از وجود او و برادرش عاصی شده اند. برادر او هنوز در زندان است و اینطور که ما شنیده ایم قرار است به زودی از زندان آزاد شود. هروقت مهدی پ. دستگیر می‌شود، دوباره آزاد می‌شود و بعد از مدتی روز از نوT روزی از نو را در این محله خواهیم داشت.
شهروند دیگری مدعی می‌شود: او و نوچه هایش در این محله از ما سلب آسایش کرده اند. یک بار خودم دیدم که او به بچه‌های محل بشین پاشو میداد و با قمه در دستش بالای سر آن‌ها ایستاده بود. هیچ کس به آن‌ها نمی‌تواند چپ نگاه کند.
از یکی از شهروندان دیگر در محله خانی آباد در مورد آزاد شدن سریع این افراد از زندان پرس و جو کردیم و متوجه شدیم که مهدی پ. و نوچه هایش پس از زندان رفتن سعی می‌کنند با انواع روش‌ها از آزار و اذیت و تهدید گرفته تا روبوسی و ریش سفید بردن به خانه فرد شاکی از آن‌ها رضایت بگیرند و با دریافت رضایت شاکی خصوصی، فقط تحمل حبس از بابت جنبه عمومی جرائم شان را تحمل می‌کنند.
جالب است بدانید که به تازگی شیو‌های جدید در بین اشرار باب شده که آن‌ها با استفاده از یک اشتباه نامه رضایت شاکی را دریافت می‌کنند. یعنی یک نامه‌ای به فرد شاکی می‌دهند تا او در آن اعلام کند که به اشتباه از متهم اعلام شکایت کرده است و در واقع با این شیوه خیلی سریع‌تر از زندان آزاد می‌شوند.
***
خشم‌های انفجاری افراد ناکام
دکتر منصوره نیکو گفتار | عضو هیأت‌مدیره انجمن روانشناسی اجتماعی ایران، ناکامی‌ها و مشکلات بعضی از افراد با واکنش‌های آسیب‌زا در جامعه بروز پیدا می‌کند. نمونه‌اش همین ‏افرادی که با بنزین شهروندان را آتش می‌زنند یا دو مردی که در تهران و جهرم با چاقو و درفش پای ‏رهگذران را زخمی می‌کردند و پا به فرار می‌گذاشتند. درواقع این یک جریان اجتماعی نیست و ما نمی‌‏توانیم به این موضوع به عنوان یک مسأله اجتماعی نگاه کنیم.
این افراد آسیب‌زا با مشکلات روانی و فردی در زندگی ‏مواجه هستند که در زمان و شرایط مشخص نتوانستند آن را حل کنند. این افراد با نشان دادن خشم ‏انفجاری خود در سطح جامعه به دنبال یک هدف هستند. هدفی که در زندگی واقعی خود پیدا نکردند. ‏آن‌ها با آسیب رساندن به افراد جامعه می‌خواهند دردهایشان را التیام دهند و تسکینی برای زخم‌هایشان ‏پیدا کنند.
اگر در سطح جامعه به این افراد توجه نشان داده نشود یا توجه افراطی شود، درواقع در کانالی که ‏باید تحت معالجه قرار نگیرند و ساماندهی نشوند مشکلات جدی در جامعه ایجاد می‌کنند. این افراد که دچار ‏مشکلات روانی هستند باید بابت رفتارشان در جامعه پاسخ بدهند و مجازات بشوند تا تشویش اذهان عمومی نکنند و مردم از این‌که در خیابان و کوچه تردد کنند، بترسند.
متولیان امر باید به نوعی رسیدگی کنند ‏که با بی‌توجهی و سهل انگاری از این گونه مسائل عبور نکنند یا طوری خبرسازی شود که دیگرانی ‏که باز با مشکلات فردی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند از این رفتار‌های آسیب‌زا الگو برداری و ‏هیجان‌های لحظه‌ای خود را برون ریزی کنند و با تخلیه خشم خود روی شهروندان دچار آسودگی شوند. ‏
***
خبر چه بود؟

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که در پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش زدن افراد کرده بود.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: با انتشار تصویر شخصی جوان در فضای مجازی که جهت خوشگذرانی اقدام به آتش زدن برخی افراد در پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران کرده بود، به دستور رئیس پلیس تهران بزرگ تیم ویژه‌ای در پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری این شخص تشکیل شد.

همزمان با آغاز تحقیقات جهت شناسایی این شخص، تعداد زیادی از شهروندان از طریق پیام‌گذاری در شبکه‌های مختلف مجازی و همچنین تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ضمن ابراز تاسف از انجام دادن چنین اقداماتی اطلاعاتی را در خصوص هویت و محل‌های تردد این شخص در اختیار پلیس قرار دادند.

با بهره‌گیری از این اطلاعات و دیگر اقدامات پلیسی، نهایتا یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه شرارت و ... در جنوب تهران به نام مهدی. ع معروف به مهدی پیتی ( piti ) شناسایی و بامداد روز جاری (پنجشنبه مورخه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷ ) دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

منبع: هفت صبح، ایلنا، شهروند
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید