معلم دانش‌آموز همدانی را لت و پار کرد و گفت: شوخی کردم!

معلم خطاب به دانش‌آموز گفت: «خودت بیا سرت رو بکوب به مشت من.» امیررضا این کار را کرد و رفت که سر جایش بنشیند؛ معلم باز هم بی‌خیال نشد و از بقیه دانش‌آموزان خواست تا امیررضا را کتک بزنند. آن‌ها هم از ترس معلم شروع به کتک زدن دانش‌آموز کردند تا جایی که امیررضا از ناحیه کلیه‌ها و معده چند روز دچار درد و ناراحتی شد.

کد خبر : ۶۵۲۴۵
بازدید : ۱۵۰۰
مهسا قوی قلب | تنبیه دانش‌آموزان در مدرسه یکبار دیگر حاشیه ساز شد و بازتاب آن در رسانه‌ها و فضای مجازی موجی از انتقاد‌ها را در پی داشت. یک دانش‌آموز همدانی تحت عنوان شوخی آموزشی توسط معلم و همکلاسی‌هایش کتک خورد هرچند معلم و ناظم این دانش‌آموز معتقدند که این تنبیه دسته جمعی نبوده بلکه یک شوخی آموزشی برای تلنگر زدن به این دانش‌آموز بوده است!
این حادثه در حالی در محیط مدرسه و فضای آموزشی کشور اتفاق می‌افتد که مطابق قانون در نظام آموزش و پرورش تنبیه بدنی کاملاً ممنوع است. البته اقدام ناشایست این معلم همدانی را نباید به کل معلمان تعمیم داد و تلاش‌ها و زحمات آنان برای دانش‌آموزان را نادیده گرفت، اما متأسفانه رسانه ملی درانعکاس این موضوع یکطرفه قضاوت کرد و چهره نامناسبی از معلمان را در معرض تماشا قرار داد. در این زمینه به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش همدان و همچنین خانواده دانش‌آموز تنبیه شده رفتیم تا جزئیات ماجرا را توضیح دهند.

به گفته پدر و عمه امیررضا، هفته گذشته این دانش‌آموز که در پایه هفتم در همدان مشغول به تحصیل است از معلم و همکلاسی‌های خود کتک خورد، دلیل تنبیه بدنی هم این بود که مبصر کلاس اسم امیررضا را یادداشت کرده و به معلم علوم داده بود. پس از آن معلم خطاب به دانش‌آموز گفت: «خودت بیا سرت رو بکوب به مشت من.» امیررضا این کار را کرد و رفت که سر جایش بنشیند؛ معلم باز هم بی‌خیال نشد و از بقیه دانش‌آموزان خواست تا امیررضا را کتک بزنند. آن‌ها هم از ترس معلم شروع به کتک زدن دانش‌آموز کردند تا جایی که امیررضا از ناحیه کلیه‌ها و معده چند روز دچار درد و ناراحتی شد.

علاوه بر درد‌های جسمی، تخریب شخصیت و آزار روحی، خانواده امیررضا را بسیار نگران کرده بود تا جایی که به آموزش و پرورش منطقه شکایت کردند؛ این در حالی است که در کمال ناباوری با بی‌تفاوتی مسئولان روبه‌رو شدند. معاون مدرسه هم پس از اطلاع از شکایت به اداره آموزش و پرورش، پدر دانش‌آموز را تهدید کرد که شکایت خود را پس بگیرد چرا که ضرب و شتم این دانش‌آموز تنها یک شوخی آموزشی است و معلم برای عوض کردن جو کلاس این کار را انجام داده است.
پس از این اتفاق عمه امیررضا تصمیم به رسانه‌ای کردن این حادثه می‌گیرد تا شاید از این طریق بتواند مشکل را به گوش مسئولان ارشد برساند و به نتیجه برسد. البته این داستان سر درازتری دارد. عمه امیررضا در زمینه تنبیه‌های مکرر دانش‌آموزان این مدرسه از تنبیه با شیلنگ به‌دلیل تأخیر در ورود صبح بچه‌ها به «ایران» خبر داد، تنبیهی که آثار کبودی آن روی بدن بچه‌ها براحتی مشهود بود، البته این خانواده در آبان ماه تماسی تلفنی با بازرسی آموزش و پرورش داشتند که راه به جایی نبرد تا اینکه در هفته گذشته نتوانستند براحتی از کنار تنبیه بدنی امیررضا توسط معلم و همکلاسی‌هایش بگذرند.

برکناری معلم، مدیر و معاون آموزشی
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت حفظ شأن دانش‌آموزان و کرامت معلمان در این باره به «ایران» گفت: مدیران کل نظام آموزش و پرورش در جلسات رؤسای این اداره همواره به حفظ حقوق و ارزش‌های معلم و دانش‌آموز توجه می‌کنند، اتفاق اخیر یک شوخی نامناسب بود و بشدت همه را متأثر کرد تا جایی که امروز همراه با مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو و رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان به منزل دانش‌آموز مراجعه کردیم و از امیررضا و خانواده او به‌صورت حضوری دلجویی کردیم.

محمد پورداوود در ادامه افزود: در این رابطه معلم مربوطه، مدیر مدرسه و معاون آموزشی از کار برکنار شدند، البته باید توجه داشته باشیم که اشتباه یک معلم نباید اعتبار و ارزش کل معلمان را زیر سؤال ببرد؛ در دستگاه تعلیم و تربیت معلمان یک اسوه و همچون والدین برای دانش‌آموزان الگو هستند. من خودم بار‌ها شاهد کمک‌های معیشتی معلمان به دانش‌آموزان محروم بودم حتی برخی معلمان کلاس‌های رایگان برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند و از بین همین دانش‌آموزان پزشکان ارزنده‌ای به جامعه تحویل داده شده است.

وی با تأکید بر حفظ کرامت و‌شأن معلم ادامه داد: از صدا و سیمای همدان و برنامه ۳۰: ۲۰ بسیار گله مندم، زیرا از این ماجرا سوء‌استفاده کرده و قداست معلمان را زیر سؤال بردند. رسانه‌ها موظف هستند که امید را به جامعه تزریق کنند، اما گویا صداوسیما تنها مترصد اخبار سلبی است نه اخبار امیدوارانه؛ تا جایی که هفته گذشته دانش‌آموزی از یکی از محروم‌ترین مناطق استان با عنوان دانش‌آموز نمونه در حوزه نماز از سوی رئیس جمهوری تشویق شد و متأسفانه رسانه‌ها و صدا و سیما به هیچ عنوان به این خبر نپرداختند در حالی که با جانبداری مسأله تنبیه بدنی دانش‌آموز را منتشر کردند.
البته ما نقد را می‌پذیریم و ارزیاب‌ها و بازرسان فعالی در تمام مدارس در سطح استان داریم؛ در عین حال این اتفاقات بسیار نادر هستند و نباید آن را به همه معلمان تعمیم داد.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید