تغییرات اقلیمی دشمن جدید یک ارتش!

تغییرات اقلیمی دشمن جدید یک ارتش!

تغییرات اقلیمی پیامد‌های منفی را نه تنها برای این کشور، بلکه برای همسایگان نیوزیلند نیز به همراه داشته است. به همین دلیل قرار است در آینده از ظرفیت ارتش در عملیات کمک‌رسانی به فاجعه‌دیدگان بیشتر از پیش استفاده شود.

کد خبر : ۶۵۲۸۳
بازدید : ۸۲۱
تغییرات اقلیمی دشمن جدید یک ارتش!
ارتش نیوزیلند می‌گوید تغییرات اقلیمی دشمن جدید و پردردسری است که این کشور با آن روبروست. به گفته ارتش تهدیدات ناشی از این دشمن پرقدرت، حتی بزرگتر از مناقشات سیاسی جغرافیایی در اقیانوس آرام و نفوذ رو به گسترش چین است.

ارتش نیوزیلند احتمال داده پیامد‌های ناشی از تغییرات اقلیمی موجب افزایش به‌کارگیری سربازان و استفاده از ظرفیت‌هایی شود که پیش از این تنها در مأموریت‌های نظامی به کار گرفته می‌شدند. به دلیل گستره وسیع تغییرات اقلیمی که نیوزیلند در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده، استفاده از سربازان ارتش در عملیات امداد و کمک‌رسانی افزایش داشته است.

ارتش نیوزیلند در نظر دارد سال آینده جزئیات طرحی را در مورد تدابیر در نظرگرفته شده برای واکنش و خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی اعلام کند.

به گفته ران مارک، وزیر دفاع نیوزیلند، تغییرات اقلیمی پیامد‌های منفی را نه تنها برای این کشور، بلکه برای همسایگان نیوزیلند نیز به همراه داشته است. به همین دلیل قرار است در آینده از ظرفیت ارتش در عملیات کمک‌رسانی به فاجعه‌دیدگان بیشتر از پیش استفاده شود.

در گزارشی که ارتش نیوزیلند به همین مناسبت تهیه کرده، خاطرنشان شده کمک رسانی ارتش در زمان فجایع طبیعی می‌تواند منجر به "کاهش آمادگی برای سایر عملیات ضروری" شود.

در همین راستا ارتش نیوزیلند بر همکاری با دیگر کشور‌های دریایی (کشور‌هایی که عمده خاک آنان از یک یا چندین جزیره تشکیل شده) واقع در اقیانوس آرام تأکید کرده است.

در این گزارش ذکر شده ارتش با کمک‌رسانی به همسایگان فاجعه‌دیده به دنبال تقویت جایگاه این کشور و محدود کردن نفوذ کشور‌های دیگر است. با اینکه در این گزارش مشخصا اشاره‌ای به این کشور‌ها نشده، اما گمان می‌رود منظور کشور چین باشد که در سال‌های اخیر به دنبال تقویت قدرت خود در محدوده اقیانوس آرام بوده است.

ارتش نیوزیلند بهار امسال به طور علنی اعلام کرده بود افزایش نفوذ چین ثبات در این منطقه را به خطر می‌اندازد.

پکن در حال حاضر یکی از حامیان مالی کلیدی و وام‌دهنده اصلی به کشور‌های اقیانوس آرام به شمار می‌رود. این سیاست چین موجب شده تا میان این کشور و کشور‌های غربی اختلافاتی نیز بروز کند.

وزارت خارجه چین می‌گوید کمک‌های این کشور بنا به درخواست کشور‌های اقیانوس آرام صورت گرفته و پکن به دنبال تقویت توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشورهاست.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند محدود کردن تغییرات اقلیمی را یکی از موضوعات محوری دولت خود قرار داده است. او به تازگی از به‌راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی برای پروژه‌هایی خبر داد که با هدف کاهش گاز‌های گلخانه‌ای تدوین شده‌اند.
منبع: دویچه‌وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید