مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد

مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد

مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد. پیکر مرحوم پیام صابری از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود.

کد خبر : ۶۵۳۷۶
بازدید : ۱۹۲۸۶
مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد
زیبا بروفه بر بالین پیکر بی جان همسرش
فرادید | مراسم تشییع پیکر پیام صابری با حضور برخی از هنرمندان صبح امروز از خانه سینما شماره ۲ آغاز شد.
آنطور که دیروز مهران مهام تهیه‌کننده تلویزیون اعلام کرده بود: پیکر مرحوم پیام صابری ساعت ۱۱ صبح از مقابل خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع می‌شود.

مراسم تشییع پیکر پیام صابری نویسنده، بازیگر و کارگردان با حضور بابک کایدان، علی دهکردی، عبدالله اسکندری، همایون اسعدیان، رضا توکلی، پرستو صالحی، حمیرا ریاضی و حضور همسرش زیبا بروفه آغاز شد.
دهکردی بازیگر سینما: فوت پیام مثل صاعقه به ما برخورد کرد
علی دهکردی بازیگر سینما و تئاتر نخستین سخنران مراسم بود دهکردی در ابتدای سخنان خود گفت: خیلی سخت است در خانه دومی که به نام ماست برای بدرقه یکدیگر کنار هم جمع شویم. امروز هم در کمال تاسف برای بدرقه یکی از دوستان جوانمان در کنار قرار گرفتیم و باید بپذیریم چه بخواهیم یا نخواهیم بازگشت همه ما به سوی اوست.
من واقعا نمیدانم‌در این شرایط چه باید بگویم. ای کاش برای کارهایمان تا این اندازه استرس نداشته باشیم که به این راحتی از کنار یکدیگر برویم.

به زبان آوردن کلمه صبر ساده است، اما نشستن این واژه بر قلب خیلی سخت است. قرآن می‌فرماید: در این شرایط مصیبت بر قلب و دل‌های ما اصابت می‌کند و رفتن پیام به ما اصابت کرد و مثل صاعقه به ما برخورد کرد.
مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد
علی دهکردی در مراسم تشییع پیام صابری
مهری شیرازی طراح و گریور سینما: پیام بی حاشیه و آرام بود
مهری شیرازی گریمور گفت: واقعا نمی‌دانم از پیام چه بگویم. رفتن او از بین ما خبر دردناک و‌هولناک بود. او نه همکار بلکه یک دوست بود. پیام بی حاشیه و‌آرام بود و مرگ او برای همه سخت و طاقت فرسا است. امیدوارم خداوند صبر و شکیبایی به زیبا جان بدهد و بتواند اهورا را آنگونه که پیام دوست داشت تربیت کند.
مراسم تشییع پیکر پیام صابری آغاز شد
مهری شیرازی در مراسم تشییع پیام صابری


شیرازی در پایان صحبت‌های خودگفت: معتقدم که ما غصه نمی‌خوریم بلکه این غصه است که ما را می‌خورد و واقعا از پر کشیدن پیام شوکه شدم.
زیبا بروفه در مراسم تشییع همسرش
آرزوی صبر عبدالله اسکندری برای خانواده پیام صابری
در ادامه عبدالله اسکندری چهره پرداز سینمای ایران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: پیام صابری از ۲۵ سال پیش نزد من آمد. او روح بزرگی داشت و شاید این اواخر به خواسته خود نزدیک شد، اما متاسفانه اجل به او مهلت نداد. آرزو می‌کنم خداوند به خانواده اش صبر دهد.
اصغر همت: فوت ناگهانی پیام برای همه ما دردناک است
اصغر همت با چند بیت شعر از سعدی در ادامه این مراسم اظهار کرد: برای کسی که بیماری دارد و پس از دوران درمان از بین ما می‌رود، زمینه رفتن را برای ما فراهم کرده است. اما رفتن ناگهانی پیام برای همه ما دردناک است.

وی ادامه داد: امیدوارم اهورا جان در سایه خدای بزرگ آینده روشنی را داشته باشد و به زیبای عزیز صبر بدهد و بتواند فرزندش را به نحوی بزرگ کند که وقتی به سن و سال پدرش برسد بتواند شرایط را تحمل کند.

سخنان محسن علی اکبری تحت تاثیر ناله های مادر پیام صابری
در ادامه مراسم محسن علی اکبری تهیه کننده سینمای ایران در سخنان کوتاهی گفت: خیلی سخت است که ما پیرمرد‌ها درباره جوانان صحبت کنیم مخصوصا جوانی که یکی از گل‌های سینمای ایران بود. او بسیار سالم و پاک زیست و هر بار با او تماس گرفتم در کنار همسرش بروفه بود.

حین سخنان وی صدای مادر پیام صابری که با اشک همراه بود بلند شد و همه را متألم کرد. علی اکبری سپس تاکید کرد که صابری جاودانه شد و امیدوار است خداوند تحمل رفتن او را به همه دوستان و خانواده اش بدهد.

علی اکبری در پایان سخنانش با اشاره به شخصیت او گفت: صابری بدون هیچ تنشی در کار‌ها فعالیت خود را پیش می‌برد و اخلاق بسیار خوب و حرفه‌ای داشت من امیدوارم فرزندش هم روزی جای او را بگیرد.

بغض و ناله دردناک مادر پیام صابری در مراسم تشییع فرزندش


بعد از سخنان علی اکبری پیکر پیام صابری به داخل حیاط ساختمان خانه سینما وارد شد که جواد یحیوی از جمعیت حاضر خواست با سکوت، شرایطی را فراهم کنند تا خانواده وی بتوانند با او خداحافظی کنند. افسر اسدی نیز در ادامه این مراسم شعری کودکانه از زبان اهورا فرزند پیام صابری خواند و گفت: این شعر را از زبان اهورا جان سروده‌ام تا مرهمی بر دل زیبا دخترم باشد.

در طول مراسم حال روحی زیبا بروفه و همچنین وضعیت مادر پیام صابری جمعیت حاضر را دچار تأثر بسیاری کرد
در این مراسم هنرمندانی از جمله عبدالله اسکندری، علی دهکردی، حسین تبریزی، اصغر همت، بابک کایدان، افسر اسدی، همایون اسعدیان، امین حیایی، جواد افشار، برزو نیک نژاد، محمدرضا شفیعی و... حضور دارند.
حضور اهالی سینما در مراسم تشییع پیام صابری
در پایان این آیین تشییع و بعد از وداع دوستان و آشنایان صابری با پیکر وی، اعلام شد که نماز میت در بهشت زهرا (س) خوانده خواهد شد و سپس پیکر او به سمت خانه ابدی اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.
وداع دوستان و آشنایان با پیکر مرحوم صابری
تصاویر: کیانوش محبیان؛ ایلنا
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا رحمتشون کنه

  • Amirali ارسالی در

    روحشون شاد تسلیت به بانو بروفه و آرزوی صبر جمیل برای ایشان

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند رحمتشون کنه و به همسر عزیزش صبر عنایت کنه،واقعا مرد بزرگوارش و بی حاشیه ای بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید