تهدید اقامت خانواده‌ مقامات ایرانی در آمریکا

تهدید اقامت خانواده‌ مقامات ایرانی در آمریکا

رئیس گروه «اقدام علیه ایران» این‌بار در ویدئویی حاضر شد و از بررسی پرونده فرزندان مقامات ایران مقیم در آمریکا گفت.

کد خبر : ۶۵۴۴۸
بازدید : ۹۳۲
بعد از تکرار سناریوی نمایش موشک، برایان هوک در این ویدئو خود را نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران معرفی کرد و از پنج هزار پیامی گفت که کاربران برای حساب فارسی توییتر وزارت خارجه آمریکا فرستادند.
او سپس مدعی شد: «بسیاری از شما پرسیده‌اید که چرا آمریکا روادید خانواده مقامات ایران را که مقیم آمریکا هستند باطل نمی‌کند یا آن‌ها را اخراج نمی‌کند؟»
هوک در ادامه ادعا‌هایی علیه مقامات ایران مطرح کرد و ادامه داد: «می‌توانم بگویم که ما داریم روی این مسئله کار می‌کنیم، درحالی‌که من نمی‌توانم درباره پرونده‌های افراد یا گفت‌وگوهایمان درباره سیاست داخلی‌مان صحبت کنم. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمام گزینه‌ها برای تحت فشار قراردادن این مقامات ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا آن‌ها رفتارشان را تغییر دهند».
تهدید به اخراج

از سوی دیگر شبکه خبری «ان‌بی‌سی» اخیرا در این رابطه گزارشی منتشر کرد. در این گزارش از نامه خانواده‌های آمریکایی‌هایی که مدعی هستند عضوی از آن‌ها در ایران زندانی است، به رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.
در این نامه این خانواده‌ها از دولت دونالد ترامپ خواسته‌اند که ویزای فرزندان مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی را که در آمریکا حضور دارند، لغو کند.
بنابر این گزارش، خانواده‌های این افراد فهرستی از فرزندان و بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی را به دولت و قانون‌گذاران آمریکایی ارائه کرده‌اند. هرچند در گزارش «ان‌بی‌سی» فهرست اشاره‌شده منتشر نشده است، اما به چند نفر از بستگان مقامات ایران که در آمریکا مشغول تحصیل و زندگی هستند، اشاره می‌شود.

پیش از این نیز در فضای مجازی برخی کاربران در این زمینه صحبت‌هایی را مطرح کرده بودند.

یکی از مواردی که در فضای مجازی خیلی درباره آن بحث شد، موضوع حضور دختر تخشید، رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران در دانشگاه هاروارد بود. زهرا تخشید در‌عین‌حال نوه آیت‌الله یزدی است.
بعد از واکنش‌های فراوان، روزنامه جوان در دفاع از آیت‌الله یزدی نوشته بود: «در روز‌های اخیر انتشار تصویری از صفحه اینستاگرام یک دختر ساکن آمریکا و معرفی او به‌عنوان نوه آیت‌الله یزدی خبرساز شد. آن دختر نوه دختری آیت‌الله یزدی است، اما چرا گفته نمی‌شود که او دختر دکتر محمدرضا تخشید، رئیس اصلاح‌طلب دانشکده حقوق دانشگاه تهران است و زمانی که سه سال پیش به‌عنوان ریاست دانشکده انتخاب شد، اصلاح‌طلبان از این انتخاب استقبال کردند و صادق زیباکلام گفت: باید این انتخاب را به فال نیک بگیریم! همان زمان کیهان اعتراض کرد که انتخاب او شتابزده بوده و او رتبه بالای علمی هم نداشته است.
نکته بامزه این است که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مانند خبرآنلاین همان زمان برای جلب توجه اصولگرایان تیتر زدند که «داماد آیت‌الله یزدی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد»؛ در‌حالی‌که قرابت فکری و سیاسی میان آیت‌الله یزدی و محمدرضا تخشید وجود ندارد. حال آیا حساب نوه را باید با پدربزرگ یکی دانست یا با پدرش؟! چرا اصلاح‌طلبان نمی‌گویند فلانی دختر دکتر تخشید است و ترجیح می‌دهند او را به نام پدربزرگش بخوانند؟

اما در کنار این موارد به‌تازگی تصویر پسر غلامحسین الهام هم منتشر شده است که در آمریکا و یکی از دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌کند.
پیش‌تر، اما حضور برخی نوه‌های امام خمینی خارج از کشور و سبک زندگی آن‌ها هم واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت. به‌عنوان نمونه حضور نعیما اشراقی فرزند نعیمه اشراقی، نوه دختری امام خمینی در کانادا هم موج خبری زیادی به راه انداخته بود.
نعیمه در واکنش گفته بود: چرا دخترم را نباید بفرستم کانادا؛ نماز دخترم در آنجا باکیفیت‌تر شده و چندین جلد مفاتیح برایش فرستادم. همین موضوع سوژه فضای مجازی شده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید