اعتراض مشتریان رامک‌خودرو و نگین‌خودرو

اعتراض مشتریان رامک‌خودرو و نگین‌خودرو

صبح چهارشنبه حدود صد نفر از مشتریان دو شرکت واردکننده خودروی «رامک‌خودرو» و «نگین‌خودرو» که چندین ماه و اغلب بیش از یک سال است که اقدام به ثبت‌نام خودرو‌هایی مانند تیوولی، رنو سیمبل و... کرده‌اند؛ اما هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات‌شان و تعیین تکلیف خودرو‌های ثبت‌نامی خود شدند.

کد خبر : ۶۵۴۵۰
بازدید : ۱۲۸۲
صبح دیروز تعدادی از مشتریان دو شرکت رامک‌خودرو و نگین‌خودرو روبه‌روی وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخ‌گویی به مشکلات خود شدند.

برخی از این مشتریان امسال و برخی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده‌اند و مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت به این شرکت‌ها پرداخت کرده‌اند؛ اما پس از گذشت موعد تحویل، این دو شرکت خلف وعده کرده و خودروی مشتریان را به بهانه اینکه خودرو‌ها وارد شده؛ اما دولت اجازه ترخیص آن‌ها را از گمرک نمی‌دهد، تحویل نداده‌اند.
اعتراض مشتریان رامک‌خودرو و نگین‌خودرو

یکی از این مشتریان در‌این‌باره اظهار کرد: خودروی تیوولی را در خرداد سال گذشته ثبت‌نام کردم و موعد تحویل خودرو آذر ۱۳۹۶ بوده است. درحال‌حاضر بیش از یک سال است که از موعد تحویل خودرو می‌گذرد؛ اما هنوز موفق به دریافت خودرو نشده‌ام. در جواب اعتراض‌ها هم تنها پاس‌کاری از شرکت رامک‌خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

گمرک می‌گوید وزارت صنعت اجازه ترخیص خودرو را نمی‌دهد. وزارت صنعت می‌گوید رامک‌خودرو تخلف کرده و ثبت سفارش به تعداد درست انجام نشده و در واقع قاچاق صورت گرفته است که اجازه ترخیص داده نمی‌شود؛ اما در کل مقصر اصلی خود رامک‌خودرو است.

او افزود: خودرو‌ها ترخیص نمی‌شود و تنها مدام قیمت را بالا می‌برند؛ تا‌جایی‌که درحال‌حاضر قیمت خودرو به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده؛ درحالی‌که قیمت خرید ما ۱۰۳ میلیون تومان بوده است. درحالی‌که بسیاری از مشتریان تکمیل وجه کرده‌اند؛ اما باز هم طلب مبلغ بالاتری شده و خودرو تحویل داده نمی‌شود.

شب گذشته نمایندگان شرکت رامک‌خودرو از ما خواسته‌اند که تجمع صورت نگیرد و فرصت ۱۰‌روزه به ما بدهید تا خودرو‌ها را ترخیص کنیم. این حرفی است که مدت‌هاست می‌شنویم؛ اما اتفاقی نمی‌افتد.

یکی دیگر از مشتریان می‌گوید: من شهریور ۱۳۹۶ خودروی تیوولی ثبت‌نام کرده‌ام. پس از زمان موعد تحویل، ماه به ماه تحویل خودرو به تعویق می‌افتد و تعیین تکلیف صورت نمی‌گیرد. باید شرکت به تعهد خود عمل کرده و خودرو‌های ما را تحویل دهد یا اگر نه، مبلغ واریزی ما به همراه مابه‌التفاوت پول و همچنین جریمه را پرداخت کند.

این مشتریان معترض می‌گویند: «درست است که قیمت ارز بالا رفته و به تبع آن قیمت خودرو‌ها بالا رفته است. ما با این موضوع مشکلی نداریم؛ حتی مابه‌التفاوت را هم برخی پرداخت کرده‌اند؛ اما از تحویل خودرو هیچ خبری نیست؛ بنابراین ما تنها خواستار تحویل خودروی خود هستیم. درحال‌حاضر چیزی حدود هزارو ۵۰۰ شاکی برای این دو شرکت وجود دارد؛ اما نامه‌نگاری‌ها، شکایات و تجمع‌های ما به جایی نرسیده و رسیدگی نمی‌شود».

یکی دیگر از مشتریان رامک‌خودرو اظهار کرد: تیر ۱۳۹۶ با پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون تومان تیوولی ثبت‌نام کردیم و قرار بود در ۱۲۰ روز کاری با قیمت ۹۹ میلیون تومان تحویل داده شود. الان قیمت ماشین حدود ۳۰۰ میلیون شده و گفتند که اگر هم ماشین تحویل داده شود، با ارز روز محاسبه می‌شود. به‌علاوه اینکه اصلا معلوم نیست ماشینی تحویل داده شود یا نه. وعده خودروی مونتاژی را هم دادند که آن هم با شرایط تحریم خیلی عملی به نظر نمی‌رسد.

تعدادی از مشتریان شرکت نگین‌خودرو نیز در گفتگو با خبرنگار ما از این موضوع که ماه‌هاست با وجود واریز پول موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، گله‌مند و ناراضی بودند.

یکی از مشتریان نگین‌خودرو گفت: سال گذشته یک دستگاه خودروی رنو سیمبل ثبت‌نام کردم که موعد تحویل آن ۱۲۰ روز کاری بود؛ اما پس از رسیدن موعد مقرر خودرویی تحویل داده نشد که هیچ؛ بلکه مدام هم ما را سرگردان کرده‌اند. زمانی که طلب پول خود را می‌کنیم، به‌هیچ‌وجه پول را به ما برنمی‌گردانند؛ چراکه متحمل جریمه سنگین می‌شوند. در نهایت می‌خواهند خودرو‌های واردشده را در بازار آزاد بفروشند.

در نهایت نماینده‌ای از مشتریان معترض وارد وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و پس از برگشت می‌گوید اعلام کرده‌اند موضوع در دست پیگیری است و به‌زودی مشکل شما تعیین تکلیف خواهد شد؛ بنابراین از تجمع خودداری کرده و با توجه به اینکه این شرکت‌ها خصوصی هستند، شکایت کنید و موضوع را از مراجع قضائی پیگیری کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید