اصل ماجرای فروش گوشت یخ زده با کارت ملی

اصل ماجرای فروش گوشت یخ زده با کارت ملی

با گسترش تخلف و سودجویی در بعضی مراکز توزیع گوشت یخ زده، اطلاعیه‌ای چاپ شد و رویش نوشتند فروش گوشت یخی تنها با ارائه کارت ملی انجام می‌شود. هدف این اگهی هم کاملا مشخص است دیگر! ولی یکی از این اطلاعیه فیلم گرفت و در شبکه‌های اجتماعی پخش کرد.

کد خبر : ۶۵۴۷۸
بازدید : ۱۹۰۱
اصل ماجرای فروش گوشت یخ زده با کارت ملی
شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های ماهواره‌ای در ۴۸ ساعت گذشته پر شده اند از ماجرای الزامی شدن فروش گوشت یخی با ارائه کارت ملی. اگر این داستان به گوش شما هم رسیده باشد، احتمال دارد سری به نشانه تاسف تکان داده باشید. از آن طرف قند توی دل شبکه‌های ماهوار‌های آب شده.

طبیعی است، چون بالاخره ماجرای تازه‌ای پیدا کرده اند که می‌شود با بی سلیقگی و نا آگاهی پیوندش زد، با اوضاع بد اقتصادی در ایران. بعد کافی است پیاز داغش را زیاد کنند و فریاد واسفا هم سر بدهند که بله بیایید ببینید، گوشت را هم جیره بندی کرده اند. ولی اصل داستان چیست؟
آیا واقعا بحرانی در بازار گوشت وجود دارد که تولید روزانه گوشت گرم و حجم بالای واردات نتوانسته از عهده آن بربیاید؟ آیا مجبور شده ایم گوشت یخ زده توزیع کنیم؟ آیا میزان تقاضا برای همین گوشت یخ زده به قدری بالا رفته که مجبوریم آن را جیره بندی کنیم و با دریافت کارت ملی بفروشیمش؟ بیایید کلاه مان را قاضی کنیم و با فرض اینکه حتی یک بار هم گذرتان به بازار گوشت نیفتاده باشد، به این سوال جواب دهید؛ در کل این ماجرا چیزی برایتان عجیب نیست؟
بله! گوشت گران شده است. این فرآیند از مدت‌ها پیش و همزمان با حرکت صعودی تورم آغاز شده است. گوشت گوسفند که باب طبع ما ایرانی هاست یکی یکی مرز‌ها را رد کرد و کیلویی ۶۰، ۷۰ و... هزار تومان فروخته شد. گوشت گاو و گوساله هم گران شد.
علاوه بر تاثیر تورم مسئولان متوجه شدند به هزار و یک دلیل میزان تولید گوشت قرمز پایین آمده است. پس باید چاره‌ای پیدا می‌کردند. اسم این راه چاره را گذاشته اند واردات. سیاست‌های کنترل بازار در بازار گوشت ساده عمل می‌کنند. نمایندگان مقامات صنفی و دولتی در کشور‌های خارجی حاضر می‌شوند. دام زنده می‌خرند و روی کشتار آن نظارت می‌کنند تا ذبح آن‌ها از نظر شرعی ایراد نداشته باشد. بعد گوشت قرمز را سوار هواپیما می‌کنند و خیلی زود به ایران می‌آورند.
با این حال قیمت این گوشت خیلی پایین‌تر از گوشت تولید داخل نیست. برای همین بخش دیگری از سیاست کنترل بازار روی فروش گوشت قرمز یخ زده متمرکز شده است. گوشت قرمز یخ زده ارزان است و تقریبا کیلویی ۲۹هزار تومان فروخته میشود. با این حال طعم خوبی ندارد و نمی‌توان برایش مشتری زیادی پیدا کرد.
گزارش‌ها حاکی از این است که به خاطر همین مسائل این نوع گوشت در مکان‌های خاصی توزیع می‌شود و خدا ازشان نگذرد؛ دلال‌ها بو کشیده اند و محل توزیع این نوع گوشت را پیدا کرده اند. بعد هجوم می‌برند و حجم زیادی از این گوشت ارزان را خریداری می‌کنند. در نهایت هم آن‌ها را با قیمت بیشتر به جا‌هایی مثل رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا می‌فروشند.
با گسترش این نوع تخلف و سودجویی در بعضی مراکز توزیع گوشت یخ زده، اطلاعیه‌ای چاپ شد و رویش نوشتند فروش گوشت یخی تنها با ارائه کارت ملی انجام می‌شود. هدف این اگهی هم کاملا مشخص است دیگر! ولی یکی از این اطلاعیه فیلم گرفت و در شبکه‌های اجتماعی پخش کرد.
اظهارات سعید راد، مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری روز سه شنبه و اشاره ناقصش به دلایل الزامی بودن ارائه کارت ملی برای فروش هم دوباره موضوع را به صدر اخبار داغ برگرداند. آن‌هایی که فقط به خواندن تیتر خبر‌ها اکتفا می‌کنند، خیال کردند از این به بعد گوشت با کارت ملی فروخته می‌شود.
شبکه‌های اجتماعی طوری خبر را منتشر کردند که انگار بازار گوشت با کمبود روبه رو است. انتظار دارید شبکه‌های ماهواره‌ای به سادگی از چنین لقمه حاضر و آماده‌ای بگذرند؟
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید