قیمت دلار، سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

قیمت دلار، سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته‌ای که گذشت نشان داد دلار بازار آزاد خیال دارد در همین محدوده قیمت ۱۰هزار و ۳۰۰ تومان تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بماند. طوری که اول هفته با این نرخ آغاز شد و با یک نوسان سینوسی دوباره در پایان هفته به همین نرخ بازگشت.

کد خبر : ۶۵۷۴۰
بازدید : ۲۵۴۷
قیمت دلار، سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت
یک هفته خوب با سراشیبی آرام، نتیجه‌ای بود که سکه، طلا و ارز در کارنامه یک هفته‌ای خود کسب کردند. روند قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز هفته را با افزایش قیمت نسبت به هفته قبل آغاز کرد. افزایش قیمتی که تحت تاثیر معاملات کاذب در روز‌های تعطیل آخر هفته رقم خورد و باعث شد هر سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت ۵۵هزار تومانی نسبت به چهارشنبه قبل هفته را آغاز کند.
طرح قدیم هم در ایام تعطیلات آخر هفته قبل افزایش ۸۰هزار تومانی را تجربه کرد. روند هفته روندی کاهشی بود که در ابتدا با سرعت آغاز شد، اما در اواسط هفته رمق خود را از دست داد و باعث شد بازار سکه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تغییرات چندانی را پشت سر نگذارد.
بازار ارز در هفته‌ای که گذشت نشان داد دلار بازار آزاد خیال دارد در همین محدوده قیمت ۱۰هزار و ۳۰۰ تومان تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بماند. طوری که اول هفته با این نرخ آغاز شد و با یک نوسان سینوسی دوباره در پایان هفته به همین نرخ بازگشت.
یورو هم همین وضعیت را داشت. هفته را با نرخ ۱۲ هزار تومان آغاز کرد و با همین نرخ به پایان رساند. عایدی این هفته بیشتر به نفع بازار سکه بود چرا که هر سکه تمام طرح جدید کاهش ۱۲۰ هزار تومانی را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. کاهش قیمت طرح قدیم بیشتر بود و باعث شد سکه تمام طرح قدیم ۱۷۰ هزار تومان ارزان شود.
قیمت دلار، سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت
نیم سکه و ربع سکه دیگر بازیگران بازار سکه بودند که هر کدام با کاهش ۸۰ و ۷۰ هزار تومانی هفته را به پایان رساندند. در این بین نوسانات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت طوری بود که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را برای ساعاتی تا مرز ۳۰۰ هزار تومان برد و دوباره در آخر هفته به حدود ۳۰۵ هزار تومان رساند تا نهایتا کاهش سه هزار تومانی در کارنامه این هفته طلای ۱۸عیار ثبت شود.

شنبه: سکه سه میلیون و ۵۲۰هزار تومان بازار سکه در تعطیلی‌های هفته گذشته روند کاهشی کل هفته پیش را تا حدودی بی اثر کرد چرا که شنبه هر سکه تمام طرح جدید با قیمت سه میلیون و ۵۲۰هزار تومان قیمت خورد که نسبت به پایان هفته قبل حدود ۵۵ هزار تومان افزایش داشت و سکه طرح قدیم شنبه با میانگین قیمت سه میلیون و ۳۷۰هزار تومان معادله شد.
از طرف دیگر نیم سکه و ربع سکه هر کدام هفته را با قیمت‌های یک میلیون و ۸۲۰هزار تومان و یک میلیون و ۷۰هزار تومان آغاز کردند. همچنین شنبه هر گرم طلای ۱۸عیار بین فعالان بازار طلا با نرخ ۳۰۷هزار و ۳۰۵تومان معامله شد.
بازار ارز شنبه تحت تاثیر تعطیلات آخر هفته نسبت به چهارشنبه قبل با افزایش قیمت روبه رو بود. طوری که هر دلار آمریکا ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر یورو در بازار آزاد روز شنبه معادل ۱۲ هزار تومان بود.

یکشنبه: سکه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بازار سکه یکشنبه یک سقوط کوتاه مدت را تجربه کرد. هر سکه تمام طرح جدید با ۷۰هزار تومان کاهش به قیمت هفته قبلی برگشت و روی سه میلیون و ۴۵۰هزار تومان ایستاد. سکه‌های طرح قدیم با اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی روز یکشنبه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خوردند. با اینکه یکشنبه نیم سکه تنها ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، از طرف دیگر ربع سکه با کاهش ۷۰هزار تومانی تا یک میلیون تومان پایین آمد. حتی برای ساعاتی نرخ شش رقمی به خود گرفت.
طلای روز یکشنبه با کاهش پنج هزار تومانی نسبت به روز قبل، ۳۰۲هزار و ۲۸۰ تومان قیمت خورد. بازار ارز روز یکشنبه کاهشی شد. هم در مورد دلار، هم در مورد یورو. طوری که هر دلار آمریکا با کاهش ۲۰۰ تومانی با میانگین ۱۰هزار و ۳۰۰تومانی در بازار آزاد معامله شد و نرخ یورو در این روز ۱۱هزار و ۹۰۰ تومان بود. تقریبا همان نرخ‌های آخرین روز کاری هفته پیش.

دوشنبه: سکه سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بازار سکه دوشنبه از رمق افتاد و س. یر کاهشی با سرعت کمتری پیگیری شد و در برخی موارد جای خود را به سیر صعودی داد. به طوری که هر سکه تمام طرح جدید با ۲۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۴۳۰هزار تومان رسید.
از آن طرف سکه طرح قدیم بدون تغییر سر جای خودش ماند و سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. هرچند نیم سکه در روز دوشنبه با کاهش ۵۰هزار تومانی به یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید، اما ربع سکه این کاهش را جبران کرد و با افزایش قیمت روی س. کوی یک میلیون و ۴۰ هزار تومان ایستاد. طلای ۱۸عیار هم در این روز با روند افزایشی ظاهر شد و به ۳۰۴هزار و ۳۶۰ تومان رسید. بازار ارز روز دوشنبه با صعود دوباره به نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان نشان داد دلار خیال آرامش به سرش زده و قرار است روی همین نرخ نوسان کند. یورو هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

سه شنبه: سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان بازار سکه روز سه شنبه ۲۷ آذر روند ثابتی و در برخی موارد با کاهش محدود نسبت به روز گذشته را تجربه کرد. هر سکه تمام طرح جدید با کاهش ۳۰هزار تومانی به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
البته در برخی ساعات در کانال سه میلیون و ۳۰۰هزار تومانی دیده شد. طرح قدیم روز سه شنبه به ثبات دو روزه اش ادامه داد و مجددا سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه هم در این روز خیال نوسان نداشتند.
طوری که نیم سکه با هم نرخ روز گذشته و با یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان خرید و فروش شد و ربع سکه با کاهش خفیف ۱۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۳۰هزار تومان رسید. قیمت‌ها در بازار طلافروش‌ها حاکی از آن بود که هر گرم طلای ۱۸عیار دوباره پایین آمده و به نرخ ۳۰۲هزار و ۶۰۰ تومان برگشته است.
بازار ارز روز سه شنبه دوباره کاهشی بود. هم دلار و هم یورو سیر نزولی به خود گرفتند و دلار باردیگر در بازار آزاد به قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشت. هر یورو در روز سه شنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان شد.

چهارشنبه: سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان بازار س. که، دیروز چهارشنبه برای ساعاتی روند افزایشی به خود گرفت و بعد از ظهر به جایگاه اول خود برگشت. طوری که نهایتا قیمت سکه طرح جدید همان نرخ سه شنبه و سه میلیون و ۴۰۰هزار تومان ثبت شد.
سکه طرح قدیم نسبت به روز قبل ۵۰هزار تومان کاهش پیدا کرد و با اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به طرح جدید با قیمت سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه هم در این روز کاهشی بودند.
طوری که هر نیم سکه با کاهش خفیف ۱۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۴۰هزار تومان رسید و ربع سکه دوباره مرز یک میلیون تومان را لمس کرد. طلای ۱۸ عیار دیروز نشان داد به تعادل رسیده و قرار است حول همین نرخ نوسانات خفیف داشته باشد.
طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار در این روز با قیمت ۳۰۴هزار و ۷۸۰تومان معامله شد. بازار ارز چهارشنبه نوسان افزایشی را تجربه کرد. هر دلار آمریکا در بازار آزاد برای س. ومین بار در هفته روی نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان ایستاد. هر یورو هم با افزایش ۲۰۰ تومانی به قیمت اول هفته باز گشت و ۱۲ هزار تومان معامله شد.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید