نشانه‌های پایان یک رابطه

نشانه‌های پایان یک رابطه

چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهند در یک رابطۀ به بن‌بست رسیده قرار دارید. حتی اگر یک یا دو تا از این نشانه‌ها در مورد رابطۀ شما صدق می‌کنند، وقت آن است که درنگ کنید و رابطۀتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

کد خبر : ۶۵۹۱۵
بازدید : ۶۶۰۸
نشانه‌های به بن بست رسیدن یک رابطه!
فرادید | به عنوان یک مربی رابطه، به مردم کمک می‌کنم تا روابطشان را بهبود بخشند، و همچنین به وقتش به آن‌ها می‌گویم که بهتر است تا در مورد گذشتن از یک رابطه فکر کنند.

به گزارش فرادید به نقل از سایکولوژی‌تودی، آیا شما از زخم‌خوردگانی هستید که درگیر یک روابط به بن‌بست رسیده هستند؟

آیا برایتان سوال است که چرا در رابطه‌ای که دیگر برایتان رضایتخش نیست، باقی مانده‌اید؟

آیا به دنبال یک رابطۀ باثبات و امن هستید، اما با این حال می‌ترسید که نتوانید رابطه‌ای بهتر و سالمتر از اینکه دارید پیدا کنید؟ آیا از تنها بودن می‌ترسید؟

هر رابطه‌ای در طول زمان بالا و پایین‌های خودش را دارد. اما اگر پایین‌ها خیلی بیشتر از بالاهایش شوند، و شما احساس لمس بودن کنید و از نظر احساسی بی‌تفاوت شوید، در جایگاه سخت و تنهایی قرار می‌گیرید. اگر این تردید به ذهنتان راه یافته که در رابطه‌ای به بن‌بست رسیده به سر می‌‎برید، وقت آن است چند زنگ خطر را بررسی کنید تا به این نتیجه برسید که آیا تردیدتان درست است یا نه؟
بیشتر بخوانید: بعد از طلاق چه کنیم؟
چهار نشانه که در یک رابطۀ به بن‌بست رسیده هستید
چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهند در یک رابطۀ به بن‌بست رسیده قرار دارید. حتی اگر یک یا دو تا از این نشانه‌ها در مورد رابطۀ شما صدق می‌کنند، وقت آن است که درنگ کنید و رابطۀتان را مورد ارزیابی قرار دهید.
همۀ ما می‌توانیم دچار وضعیت انکار شویم. اینکه با نگاهی تازه به یک رابطۀ بیمار نگاه کنیم، چالش‌برانگیز است و این موضوع قابل درک است. اما رابطه‌ای که ارزشی را به زندگی شما نیاورد، معمولاً ارزشش را ندارد که جزیی از آن باشید. در زیر با برخی از زنگ خطر‌ها آشنا می‌شوید:

۱. رابطۀ شما به جهتی منفی تغییر مسیر داده است
زوج‌ها زمانی که رابطۀ خود را شروع می‌کنند، معمولاً واقعاً شیفتۀ هم هستند. به این مرحله شیدایی می‌گویند. تجربه می‌گوید که این "مرحلۀ شیرین" روابط، بین سه تا شش ماه دوام دارد. در این مرحله به هم چشم ایده‌آل نگاه می‌کنید. اما همۀ ما می‌دانیم که این سرخوشی رابطه، پایدار نیست. حداقل به صورت سالم.

اگرچه کاهش قابل‌ملاحظۀ سطح اینکه "همه چیز او عالی است" قابل درک است و باید انتظارش را داشت، اما اگر حالا با هم مرتب دعوا‌های مسموم دارید یا اینکه ارتباطتان تعطیل می‌شود، باید بدانید که این موضوع سالم نیست. حتی اگر رابطۀ جنسی یک نیروی چسبندگی قوی در یک رابطۀ مشکل‌دار باشد، باز هم در کفۀ ترازو در مقابل فریب دادن هم، دوری عاطفی و عدم ارتباط، چیزی محسوب نمی‌شود.
نشانه‌های به بن بست رسیدن یک رابطه!

۲. خوشحال نبودن و احساس عدم رضایت
این مسئله خیلی مهم است. شما ممکن است احساس خوشحالی کمتری داشته باشید و دیگرانی که دلسوزتان هستند نیز ممکن است به این موضوع اشاره کنند. آیا تلاشی بی‌ثمر برای درست کردن شریک زندگیتان انجام می‌دهید یا شریک زندگیتان سعی دارد شما را درست کند؟
اگر همیشه و همیشه بر سر مسائل یکسانی مجادله می‌کنید، بعید است که وضع در آینده تغییر کند. آیا حاضرید این موضوع را قبول کنید؟ اگر نه، وقت آن است که بگذرید. ممکن است به ذهنتان خطور کند که بیرون از این رابطه خوشحال‌تر خواهید بود. حتی بیش از اینکه احساس خوشحال نبودن کنید، ممکن است احساس اضطراب، غم و تهی بودن از لحاظ احساسی داشته باشید. شاید حتی بعضی وقت‌ها احساس کرده باشید که دارید عقلتان را از دست می‌دهید.

۳. تحملتان کمتر شده است
آیا از هر کاری که شریک زندگیتان انجام می‌دهد عصبانی می‌شوید، حتی با این وجود که در گذشته خیلی راحت‌تر گذشت نشان می‌دادید. آیا زمان‌هایی که با هم هستید بیش از آنکه به لذت بردن بگذرد، به کشمکش و دعوا می‌گذرد؟ آیا نگاهتان به آینده غمناک است؟ آیا اصلاً راجع به آینده با هم صحبت می‌کنید؟ از ادامه یافتن این وضعیت اینگونه برمی‌آید که احتمالاً در یک رابطۀ به بن‌بست رسیده قرار گرفته‌اید.

۴. یک احساس همیشگی و تلنگرگونه دارید که یک جای کار ایراد دارد
آیا حس می‌کنید که رابطۀتان مستحکم و سالم نیست؟ شاید در عمقتان، یا حتی نه چندان عمق، فکر می‌کنید که وقتش است که به رابطه پایان دهید، اما شما (یا شریکتان) در برابر پذیرش این نظر مقاومت می‌کنید؟ اگر این احساس همیشگی و پایدرا بوده، احتمالاً به خودی خودی از بین نخواهد رفت و چیزی نیست که بخواهید از آن غفلت کنید.

اگر این زنگ خطر‌ها را شنیده‌اید، شاید وقت آن است که تسلیم شوید و بپذیرید که در رابطه‌ای به بن‌بست رسیده قرار دارید. این تصمیم‌ها را نمی‌شود خیلی ساده گرفت. اگر می‌خواهید اوضاع برایتان روشن‌تر شود حتماً به مشاور متخصص یا مربی روابط مراجعه کنید.
*این مقاله نوشتۀ دکتر جفری برنستاین، روانشناس و مولف کتابهای روانشناسی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید