زیروبم لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها

زیروبم لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها

با وجود اضافه‌شدن مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به لیگ ایران باز هم در فهرست نهایی تیم‌ملی برای جام‌ملت‌های آسیا تعداد لژیونر‌ها از بازیکنان حاضر در لیگ داخلی بیشتر است؛ ١٢ لژیونر و ١١ بازیکن از لیگ ایران ٢٣ نفر نهایی را تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۶۶۰۹۳
بازدید : ۹۶۴
زیروبم لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌ها
بالاخره سردرد کارلوس کی‌روش به پایان رسید. او که اعلام کرده بود برای مشخص کردن فهرست ٢٣ نفره نهایی تیم‌ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا کار سختی خواهد داشت، بالاخره تصمیم خود را گرفت و ٦ بازیکن را خط زد. البته قبل از این تصمیم با تک‌به‌تک این بازیکنان جلسه خصوصی برگزار کرد و با آن‌ها درباره علت خط‌خوردنشان همان‌طور که وعده آن را داده بود، چشم‌درچشم حرف زد.
رسیدن کی‌روش به این فهرست ٢٣ نفره البته با اتفاقات و حاشیه‌های عجیبی همراه بود.
هم حوادث ناراحت‌کننده داشت و هم سورپرایز! اما درنهایت این ٢٣ نفر وظیفه دارند ماموریت بسیار سخت شکستن طلسم ٤٠ساله قهرمان‌نشدن در آسیا را انجام بدهند! درواقع تمام امید یک ملت و سرنوشت فوتبال ملی ایران، حالا به ساق‌های پای این نفرات گره خورده است که زیر نظر کی‌روش با وجود مشکلات و سختی‌های بسیار، به دنبال لمس‌کردن رویای بزرگ قهرمانی آسیا خواهند بود.

رونمایی از فهرست ٢٣ نفره نهایی
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند.

مدافعان: رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمدحسین کنعانی‌زادگان مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی.

هافبک‌ها: روزبه چشمی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، وحید امیری ، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی.

مهاجمان: مهدی ترابی، مهدی طارمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

تکرار تاریخ برای قلی‌زاده
علی قلی‌زاده ستاره نو ظهور فوتبال ایران در دو‌سال گذشته بوده که خیلی زود توانست راهی اروپا شود و نظر کی‌روش را هم برای حضور در ترکیب تیم‌ملی جلب کند.
تکنیک فوق‌العاده و هوش بالای او همه را امیدوار کرده بود که در جام ملت‌های آسیا امارات، همه نسبت به درخشش این بازیکن امید ببندند. منتهی مصدومیت باعث شد قلی‌زاده که می‌توانست پدیده مسابقات باشد، این فرصت بزرگ را از دست بدهد، تا خط‌خوردن اجباری او دردناک‌ترین اتفاق در فهرست تیم‌ملی باشد، البته کی‌روش تصمیم گرفته در طول مسابقات قلی‌زاده در کنار تیم‌ملی باشد.
درست عین همان اتفاقی که در جام‌جهانی روسیه افتاد و مربی پرتغالی قلی‌زاده را همراه تیم به روسیه برد.

آخرین تورنمنت شجاعی دژاگه و منتظری؟
خبر خداحافظی مسعود شجاعی از تیم‌ملی بعد از جام‌ملت‌های آسیا در روز‌های اخیر در رسانه‌ها منتشر شد و همه می‌دانند که او به پایان راه خود با تیم‌ملی نزدیک می‌شود.
البته شجاعی رکورد فوق‌العاده چهارمین حضور در جام‌ملت‌های آسیا را هم قبل از خداحافظی ثبت می‌کند. رکوردی که قبلا فقط نکونام و مهدوی‌کیا آن را داشتند.
البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد اشکان دژاگه و پژمان منتظری هم احتمالا آخرین تورنمنت مهم خود را در تیم‌ملی ایران به خاطر شرایط سنی که دارند تجربه خواهند کرد.
البته هیچ خبری درباره خداحافظی احتمالی این دو بازیکن در رسانه‌ها مطرح نشده، ولی احتمال دارد آن‌ها هم با تصمیمی که می‌گیرند، همه را سورپرایز کنند.

کفه ترازو به سمت لژیونر‌ها
با وجود اضافه‌شدن مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به لیگ ایران باز هم در فهرست نهایی تیم‌ملی برای جام‌ملت‌های آسیا تعداد لژیونر‌ها از بازیکنان حاضر در لیگ داخلی بیشتر است؛ ١٢ لژیونر و ١١ بازیکن از لیگ ایران ٢٣ نفر نهایی را تشکیل می‌دهند.
جالب است بدانید در میان تیم‌های داخلی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با سه سهمیه بیشترین سهم را در فهرست تیم‌ملی دارند؛ البته اگر مهدی ترابی را هم بازیکن پرسپولیس بدانیم، چون این بازیکن در نیم فصل اول در سایپا توپ می‌زد و بعد از جام‌ملت‌ها به جمع سرخ‌ها اضافه می‌شود.

دلمان برای سعید سوخت
کارلوس کی‌روش بیشتر از تمام بازیکنان تیم‌ملی، به بازی سعید عزت‌اللهی و پست هافبک دفاعی اهمیت می‌دهد، برای همین است که این بازیکن جوان در سال‌های اخیر به مهمترین بازیکن ترکیب تیم‌های کی‌روش تبدیل شده و ثابت‌ترین جایگاه را در تیم‌ملی داشت.
سعید اکثر فاکتور‌های مهم کی‌روش برای حضور در پست هافبک دفاعی را داشت و طبیعتا قرار بود در تمام بازی‌های تیم‌ملی در جام ملت‌ها هم حضور داشته باشد.
منتهی مصدومیت سعید بزرگترین ضربه را به برنامه‌های کی‌روش زد و این هافبک جوان را به بدشانس‌ترین بازیکن تبدیل کرد. علی کریمی گزینه دیگر مدنظر کی‌روش برای جانشینی عزت‌اللهی بود که از بدشانسی تیم‌ملی و کی‌روش او هم مصدوم شد و جام‌ملت‌ها را از دست داد.

امید به رسیدن جهانبخش
کارلوس کی‌روش برای انتخاب فهرست نهایی مصدومان زیادی را پیش‌روی خود می‌دید. از میان تمام این نفرات تنها علیرضا جهانبخش در فهرست باقی ماند؛ بازیکنی که بازی‌های متوالی در ترکیب برایتون به دلیل مصدومیت غایب بود و سپس به اردوی تیم‌ملی پیوست.
این نشان از اعتقاد ویژه مرد پرتغالی به لژیونر ایرانی شاغل در لیگ جزیره دارد. حالا باید دید با توجه به مصدومیت جهانبخش، او از چه زمانی می‌تواند در تمرینات گروهی حاضر شود. این‌طور که پیداست حداقل برای بازی‌های دور گروهی کی‌روش خیلی نباید روی علیرضا حساب باز کند.

قلم قرمز روی انتخاب جنجالی همیشگی
محمدرضا خانزاده در هشت‌سال گذشته به گواه آمار و ارقام و عملکردی که داشته، هیچ وقت جزو بازیکنان تاپ و بزرگ فوتبال ایران نبوده، منتهی همیشه جای بازیکنان بااستعداد را در فهرست تیم‌ملی گرفته است. او با تیم‌ملی به جام‌جهانی ٢٠١٤ برزیل رفت و سپس در جام‌ملت‌های آسیا ٢٠١٥ استرالیا هم با تصمیم کی‌روش حضور داشت.
در جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه هم جزو ٢٣نفر اصلی بود، به همین ترتیب همه فکر می‌کردند در جام‌ملت‌های آسیا امارات، او باز هم در فهرست کی‌روش حضور خواهد داشت. منتهی سرمربی پرتغالی تیم‌ملی همه را سورپرایز کرد و این بار قید بحث‌برانگیز‌ترین انتخاب خود را زد و روی نامش قلم قرمز کشید!

سه گلر نهایی؛ طفلک سیدحسین
علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند سه دروازه‌بان تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا هستند. شاید غیرمنتظره‌ترین انتخاب کی‌روش در فهرست نهایی پیام نیازمند، دروازه‌بان جوان سپاهان بود که یک دقیقه هم با پیراهن تیم‌ملی به میدان نرفته و حتی تا ٢٠ روز قبل یک بار هم به اردو دعوت نشده بود. سیدحسین حسینی مثل جام‌جهانی بار دیگر پشت خط ماند؛ اتفاقی که برخی آن را حاصل دریافت گل دقیقه ٩٠ از فلسطین در آخرین بازی دوستانه تیم‌ملی می‌دانند. البته که نیمکت‌نشینی‌های متوالی در استقلال هم در خط خوردن حسینی بی‌تاثیر نبوده است.

کاوه باز هم پشت خط ماند
کاوه رضایی را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان ایران دانست. این مهاجم که فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای در شالرلوا بلژیک داشت، به دلیل اعتقاد ویژه کی‌روش به دیگر مهاجمانش از فهرست جام‌جهانی خط خورد. در شرایطی که به نظر می‌رسید با خداحافظی گوچی، جا برای کاوه باز شده باشد، او دچار مصدومیت بدموقعی شد و در چند هفته اخیر در ترکیب تیمش به میدان نرفت. با این‌که علی علیپور هم در فهرست کی‌روش قرار نگرفت، کاوه رضایی نیز خط خورد تا بازهم پشت خط مهاجمانی همچون سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی بماند.

چهار تغییر نسبت به جام‌جهانی
کی‌روش سعی کرده با کمترین تغییر تیمش را از جام‌جهانی به جام‌ملت‌های آسیا برساند. از تیمی که به جام‌جهانی رفت، تنها چهار نفر در امارات حضور نخواهند داشت؛ رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، سعید عزت‌اللهی و رضا قوچان‌نژاد. البته فراموش نکنیم گوچی به خاطر خداحافظی و عزت‌اللهی به خاطر مصدومیت تیم‌ملی را همراهی نمی‌کنند و درواقع دو تغییر از نظر فنی انجام شده است.
از سوی دیگر پیام نیازمند، کنعانی‌زادگان، وریا غفوری و نوراللهی به فهرست کی‌روش اضافه شدند. این تغییرات نشان می‌دهد یک مهاجم از فهرست قبلی جای خود را به یک مدافع در فهرست جدید داده است!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید