تعلل اماراتی‌ها برای صدور ویزای همراهان تیم ملی

تعلل اماراتی‌ها برای صدور ویزای همراهان تیم ملی

تقریبا اکثر خبرنگاران و عکاسان ایرانی که از سه ماه قبل برای دریافت آی‌دی کارت پوشش رسانه‌ای مسابقات جام ملت‌های آسیا در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نام کرده بودند، هنوز بلاتکلیف هستند.

کد خبر : ۶۶۱۹۱
بازدید : ۸۱۵
تعلل اماراتی ها برای صدور ویزای همراهان تیم ملی
یکی از مهمترین پروتکل‌هایی که میزبان تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی باید آن را رعایت کند، همراهی با اتباع کشور‌ها برای صدور ویزا است که در سه بخش خلاصه می‌شود؛ نخست ویزای اعضای اصلی کاروان تیم‌هاست.
دوم ویزای مسئولان فدراسیون‌ها و نمایندگان رسانه‌ها و درنهایت ویزای مردمی که برای حضور در مسابقات و تماشای بازی‌ها بلیت خریداری کرده‌اند.
در شرایط کنونی، اما شواهد و قراین نشان می‌دهد که اماراتی‌ها ترجیح داده‌اند در حالتی خوش‌بینانه همه کار‌ها را در لحظه آخر انجام بدهند و این مسأله مشکلات زیادی را برای ایرانی‌ها ایجاد کرده و باید دید آیا AFC در روز‌های آینده تلاشی برای حل آن خواهد کرد یا خیر‍!

بلیت‌ها روی دست فدراسیون مانده است
فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر سه اطلاعیه بسیار مهم را درباره بلیت‌فروشی مسابقات تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا منتشر کرده است؛ اطلاعیه‌ای که پارادوکس‌های جالب توجهی هم دارد.
در اطلاعیه سوم فدراسیون که ظهر دیروز منتشر شد، آمده است: «با توجه به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان به بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩، بلیت‌فروشی مرحله گروهی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در سه بازی اول جام ملت‌ها که از روز پنجشنبه ٢٢ آذرماه در سامانه بلیت‌فروشی فدراسیون آغاز شده بود تا آغاز نخستین دیدار تیم‌ملی فوتبال کشورمان که روز دوشنبه ١٧ دی برابر یمن خواهد بود، ادامه خواهد داشت.»
نکته قابل تأمل اینجاست که مدیران فدراسیون در شرایطی روی علاقه‌مندی مردم برای حمایت از تیم‌ملی و پیگیری مکرر آن‌ها تاکید دارند که بلیت‌ها هنوز به صورت کامل به فروش نرسیده است!

مشکل ویزا برای تماشاگران
مسابقه اول تیم‌ملی در ورزشگاه ٤٢ هزار نفری محمدبن‌زاید ابوظبی در تاریخ ١٧ دی برگزار می‌شود. شنبه، ٢٢ دی تیم‌ملی در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آل نهیان ابوظبی به مصاف ویتنام می‌رود و آخرین بازی مرحله گروهی مقابل عراق هم در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آل مکتوم دوبی انجام می‌شود.
قیمت بلیت مسابقات هم در سه دسته ٢٥ درهم، ٥٠ درهم و ٧٥ درهم تعیین شده است. منتهی همان‌طور که اشاره شد نه تنها بلیت‌ها به فروش نرفته، بلکه تماشاگران هم برای گرفتن ویزا با مشکلاتی مواجه هستند.

مشکل بزرگ در سفر تیم‌ملی از قطر به امارات!
اتفاق بسیار مهم این است که ویزای اعضای تیم‌ملی ایران، اما روز گذشته با پیگیری‌هایی که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند، از سوی دولت امارات صادر شد. البته گفته می‌شود که هنوز مشکلاتی در راه اقامت ایران در امارات برای حضور در جام ملت‌های آسیا وجود دارد.
از آنجا که کی‌روش تصمیم گرفته تیم‌ملی مستقیم از اردوی قطر راهی امارات شود، به خاطر مشکلات بین کشور‌های قطر و امارات، تیم‌ملی برای پرواز مستقیم از دوحه به دوبی ممکن است که مشکلاتی اساسی داشته باشد که مسئولان در حال تلاش برای حل آن هستند.

بلاتکلیفی نمایندگان رسانه‌ها
بحران بعدی مربوط به کندی اماراتی‌ها در همکاری با ایرانی‌ها برای صدور آی‌دی کارت و ویزا است. تقریبا اکثر خبرنگاران و عکاسان ایرانی که از سه ماه قبل برای دریافت آی‌دی کارت پوشش رسانه‌ای مسابقات جام ملت‌های آسیا در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نام کرده بودند، هنوز بلاتکلیف هستند.
با اینکه مهلت ثبت نام در تاریخ ١٥ آذر به پایان رسید، هنوز درخواست دریافت آی‌دی کارت آن‌ها ظاهرا به خاطر تعللی که مقامات امنیتی امارات در بررسی درخواست‌ها داشته‌اند، تایید نشده است؛ به این ترتیب در فاصله ١٠ روز مانده به نخستین بازی تیم‌ملی نه آی‌دی کارت دارند و نه ویزا!
مشکل خبرنگارانی که این روز‌ها تیم‌ملی را در اردوی امارات همراهی می‌کنند، البته بزرگتر است. آن‌ها پاسپورت خود را به قطر برده‌اند و نه تنها آی‌دی کارت آن‌ها هم تایید نشده است، بلکه برای گرفتن ویزا با بحرانی بزرگ رو‌به‌رو شده‌اند.

نامه اعتراضی فدراسیون به AFC
فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته به خاطر تعلل اماراتی‌ها و تأخیری که در انجام کار‌ها داشته‌اند با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبات زیادی داشته‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنوز در خواست آی‌دی کارت مخصوص مسئولان فدراسیون فوتبال هم در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد و امارات حتی کارت مخصوص مسئولان فدراسیون فوتبال را هم تأیید نکرده است تا کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را صادر کند.
به همین منظور فدراسیون خواهان دخالت AFC در این زمینه شده است. حال همه منتظر هستند ببینند که کارشکنی‌ها و شیطنت اماراتی‌ها در همراهی با ایرانی‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید