ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا

ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا

سال گذشته ایرانی‌ها بزرگترین گروه متقاضی پناهندگی در بریتانیا بودند. گزارش شده که در روز‌های اخیر هم بیشتر افرادی که از کانال مانش عبور کرده اند، ایرانی هستند. از میان ۲۶۹۰ متقاضی ایرانی پناهندگی، ۴۷ درصد آن‌ها در مرحله اول تصمیمی گیری، پناهندگی گرفته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که موفقیت تقاضا‌های پناهندگی ایرانی‌ها نسبت به آمار متوسط پناهجویان بالاتر است، یا به عبارتی پناهجویان ایرانی نسبت به دیگر ملیت‌ها شانس بالاتری برای پذیرفته شدن درخواستشان داشته‌اند.

کد خبر : ۶۶۴۱۹
بازدید : ۸۲۶
ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا
در هفته‌های اخیر گروه‌هایی از پناهجویان با قایق‌های کوچک خود را به ساحل بریتانیا رساندند
از ابتدای ماه نوامبر، ۲۳۰ نفر سعی کرده‌اند با قایق‌های کوچک با عبور از کانال مانش خود را به انگلستان برسانند.

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، این موضوع را "حادثه‌ای جدی" دانسته است.

او می‌گوید در حالیکه بریتانیا تعهداتی برای کمک به پناهجویان واقعی دارد و از آن‌ها حمایت خواهد کرد، اما حاضر نیست و اجازه نخواهد داد که مجرمان بی‌پروا بتوانند از امتیازاتی که به آسیب‌پذیرترین افراد جامعه جهانی تعلق دارد، بهره‌مند شوند.

اما به راستی چه تعداد از افرادی که در هفته‌های اخیر خود را از راه دریا به بریتانیا رساندند، درخواست پناهندگی داده‌اند؟ وزارت کشور بریتانیا از ارائه جزئیات دقیق خودداری کرد.

اما اگر همه این افراد هم درخواست پناهندگی کرده باشند باز هم تعداد آن‌ها مساوی با تعداد افرادی خواهد شد که به طور متوسط در هر سه روز در بریتانیا درخواست پناهندگی می‌کنند.


چه تعداد متقاضی پناهندگی هستند؟
در سال ۲۰۱۷، ۲۶ هزار و ۳۵۰ فرم درخواست پناهندگی در بریتانیا ثبت شده است.

برای مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی در همین بازه زمانی؛ ۱۹۸ هزار و ۲۵۵ درخواست پناهندگی در آلمان، ۱۲۶ هزار و ۵۵۰ مورد در ایتالیا و ۹۱ هزار و ۷۰ فرم پناهندگی در کشور فرانسه ثبت شده است.

از این میان درباره پرونده ۲۱ هزار و ۲۹۰ مورد تصمیم‌گیری شده است که ۳۱.۸ درصد از نوعی حمایت برخوردار شده‌اند.

بریتانیا به افرادی که بیم آن می‌رود که به خاطر نژاد، مذهب، ملیت، نظرات سیاسی و عواملی مانند گرایش جنسی در کشور خود به دادگاه کشیده شوند و به این دلیل نتوانند در کشور خود زندگی کنند، پناهندگی می‌دهد.
ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا

در صورت قبول شدن درخواست پناهندگی، افراد برای مدت پنج سال اجازه زندگی و کار در بریتانیا را خواهند داشت و پس از آن هم می‌توانند اقامت دائم درخواست کند.

درباره اینکه این پناهجویان چگونه خود را به بریتانیا می‌رسانند، اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما در گزارش کمیته مشورتی مهاجرت وزارت کشور بریتانیا که در ماه مه سال ۲۰۱۸ منتشر شد، برآورد شده که این افراد "دزدکی و پنهانی" وارد شده اند.

این شامل افرادی است که یا با قایق خود را به سواحل بریتانیا می‌رسانند و یا قاچاقی سوار کشتی یا کامیون‌های عبوری می‌شوند.

در فاصله سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ تعداد این افراد ۲۳۶۶ نفر عنوان شده است که تعداد آن‌ها در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به ۱۸۳۲ نفر کاهش پیدا کرده بود.

در گزارش وزارت کشور نیامده است که چه نسبتی از این افراد درخواست پناهندگی مطرح کرده‌اند.

متقاضیان پناهندگی از چه کشور‌هایی هستند؟
سال گذشته ایرانی‌ها بزرگترین گروه متقاضی پناهندگی در بریتانیا بودند. گزارش شده که در روز‌های اخیر هم بیشتر افرادی که از کانال مانش عبور کرده اند، ایرانی هستند.

از میان ۲۶۹۰ متقاضی ایرانی پناهندگی، ۴۷ درصد آن‌ها در مرحله اول تصمیمی گیری، پناهندگی گرفته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که موفقیت تقاضا‌های پناهندگی ایرانی‌ها نسبت به آمار متوسط پناهجویان بالاتر است، یا به عبارتی پناهجویان ایرانی نسبت به دیگر ملیت‌ها شانس بالاتری برای پذیرفته شدن درخواستشان داشته‌اند.

ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا

این آمار مربوط به پرونده‌هایی است که تصمیم نهایی درباره آن گرفته شده است. بقیه در وضعیت "انتظار یا بلاتکلیف" قرار دارند.

در پایان سال گذشته، ۲۴ هزار و ۵۵۷ نفر منتظر نتیجه درخواست پناهندگی خود بودند که ۴۲ درصد آن‌ها بیش از شش ماه را در انتظار بودند.

درخواست‌های رد شده پناهندگی معمولا در دادگاه قابل تجدید نظر است و اغلب افرادی که درخواستشان رد میشود درخواست تجدید نظر میکنند.

از میان ۱۴ هزار و ۱۴۹ مورد درخواست تجدید نظر در سال ۲۰۱۷، ۵ هزار و بیست و دو مورد، یعنی یک سوم پرونده‌ها در دادگاه تجدید نظر به نقض تصمیم اولیه اداره مهاجرت و اعطای پناهندگی منجر شده است.
ایرانی‌ها؛ بیشترین مهاجران بریتانیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید