قربانیان خاموش تعطیلی دولت آمریکا

قربانیان خاموش تعطیلی دولت آمریکا

مرکز خدمات در اطلاعیه‌ای که در مورد تعطیلی پارک منتشر کرده بود نوشت: «پارک به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد سلامتی و امنیت بازدید کنندگان داشت مجبور به گرفتن این تصمیم شده است». مرکز خدمات پارک دلیل این نگرانی را عدم توانایی پارک در تامین آب و انرژی مورد نیاز برای سرویس‌های بهداشتی میان راهی خود اعلام کرده است.

کد خبر : ۶۶۴۵۸
بازدید : ۶۵۲
پارک‌های ملی قربانیان خاموش تعطیلی دولت آمریکا
تصویری از پارک ملی "یلو استون" در ماه اکتبر
فرادید | تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا به دومین هفته خود نزدیک می‌شود.

هنوز بسیاری از امور اصلی دولت تحت تاثیر این تعطیلی قرار نگرفته اند. مثلا اداره پست تاکنون طبق روال معمول به کار خود ادامه داده است، بودجه نظامیان با کسری مواجه نشده، کارمندان بخش‌های قضایی دولت به کار خود ادامه می‌دهند و برنامه‌هایی که مشمول " تعطیلی دولت" نمی‌شوند، طبق روال عادی در جریان هستند.

با این وجود بسیاری از امور جاری دولت متوقف شده است و حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت تحت تاثیر تصمیم ترامپ برای تعطیلی دولت قرار گرفته اند. حدود نیمی از این کارمندان بدون اینکه حقوقی دریافت کنند به مرخصی اجباری رفته اند و نصف دیگر هم بدون دریافت حقوق درحال کار هستند.

به گزارش فرادید، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی اموراتی که از تعطیلی دولت آمریکا تاثیر پذیرفته اند و بخش‌هایی که در این دو هفته به کار عادی خود ادامه داده اند پرداخته است.

اما نکته جالب در این گزارش توجه آن به پارک‌های ملی و موزه‌های آمریکاست.

در حالی که در بسیاری از رسانه‌های دنیا در مورد اختلافات سیاسی تعطیلی دولت صحبت می‌شود روزنامه نیورک تایمز با انتشار تصویری از پارک ملی مشهور "یلو استون" آمریکا نوشته است: «درِ بیشتر پارک‌های ملی آمریکا به روی بازدیدکنندگان بسته است».

پارک‌ها و موزه‌های آمریکا در چه حالی هستند؟
به گزارش نیویورک تایمز بعضی از این مراکز تنها با نگه داشتن کارمندانی که نقش حیاتی در سرپا نگه داشتن این مراکز دارند به کار خود ادامه می‌دهند.

همچنین س ازمان پارک‌های ملی آمریکا هشدار داده است: «ممکن است شرایط و زمان ورود به پارک‌های ملی بدون اطلاع قبلی تغییر کند!»

بر اساس مشاهدات خبرنگار نیورک تایمز " پارک ملی جاشوا " که در ۲۰۰ کیلومتری لس آنجلس قرار دارد روز چهارشنبه تعطیل بود.
یکی از دلایل تعطیلی این پارک عدم توانایی نیرو‌های خدماتی موجود در پارک برای نظافت زباله‌های بازدیدکنندگان است.
پارک‌های ملی قربانیان خاموش تعطیلی دولت آمریکا
تعطیلی دولت آمریکا موجب بسته شدن پارک ملی جاشوا شده است
مرکز خدمات پارک در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرده بود نوشت: «پارک به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد سلامتی و امنیت بازدید کنندگان داشت مجبور به گرفتن این تصمیم شده است».
مرکز خدمات پارک دلیل این نگرانی را عدم توانایی پارک در تامین آب و انرژی مورد نیاز برای سرویس‌های بهداشتی میان راهی خود اعلام کرده است.

بنابر اطلاعیه پارک علاوه بر پسماندی که بازدیدکنندگان در مکان‌های عمومی از خود به جا می‌گذارند، رانندگی "افرود" و دیگر کار‌هایی که به منابع طبیعی لطمه می‌زند در حال تبدیل شدن به معضلی بزرگ برای پارک هستند. در حال حاضر این مشکلات و مرخصی اجباری کارمندان راهی جز تعطیل کردن پارک برای مسئولین نگذاشته است.

موزه‌ها
موزه‌های آمریکا هم شرایط بهتری ندارند.

موسسه اسمیتسونین که وابسته به دولت آمریکا است روز چهارشنبه اعلام کرد تمام ۱۹ موزه و باغ وحش ملی تحت نظر موسسه به دلیل "تعطیلی دولت" بسته شده است و تنها کارمندانی که وظیفه مراقبت‌های ضروری از حیوانات را دارند در محل کار خود حاضر می‌شوند.
پارک‌های ملی قربانیان خاموش تعطیلی دولت آمریکا
موسسه اسمیتسونین وابسته به دولت آمریکا اعلام کرد تمام ۱۹ موزه و باغ وحش ملی تحت نظر موسسه تعطیل است

همچنین نگارستان ملی هنر آمریکا که روز چهارشنبه دایر بود، اعلام کرد «وضعیت این موزه برای روز پنجشنبه هنوز مشخص نشده است». بسیاری از بازدیدکنندگان از این بلاتکلیفی دچار سردرگرمی شده‌اند.

این بلاتکلیفی‌ها در بخش‌های دیگر دولت مانند خزانه داری، خدمات هواپیمایی، کمک‌های غذایی، خدمات اجتماعی، امورات "کهنه سربازان" و تعدادی از موسسات تحقیقاتی دولتی هم مشاهده می‌شود.

گفتنی است اول دی ماه امسال در پی عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت "تعطیل" شد. ۹ وزارتخانه و ده‌ها اداره دولتی تا زمان تصویب بودجه تعطیل خواهند بود و کارکنان آن‌ها هم حقوق دریافت نخواهند کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید