جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران کدامند؟

جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران کدامند؟

جراحی‌های زیبایی در دو دهه اخیر در کشورمان رایج شده است. عمل جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی قرار دارد. حتی پزشکان زیبایی ایرانی در دنیا به خاطر تبحر در جراحی زیبایی بینی به شهرت رسیده اند.

کد خبر : ۶۶۵۶۰
بازدید : ۳۶۰۰
فرادید | عمل‌های جراحی زیبایی در دهه‌های اخیر در دنیا رایج شده اند. اما در کشور ما برخی از عمل‌های جراحی آن قدر شایع شده اند که در بسیاری از فضا‌های عمومی می‌توان متوجه دستکاری در چهره‌ها و آثار عمل در آن‌ها شد.

جراحی‌های زیبایی در نقاط مختلف شهرهای کشورمان بسته به میزان شهرت پزشک و دیگر عوامل هزینه‌های متفاوت و حتی پایینی دارند. به همین دلیل در ایران افراد از قشر‌های مختلف با وضعیت اقتصادی خوب، متوسط یا ضعیف اقدام به جراحی زیبایی می‌کنند.
جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران کدامند؟
جراحی‌های زیبایی در ایران بسیار رایج شده اند
خیلی از ما فکر می‌کنیم اکثریت متقاضیان جراحی زیبایی، خانم‌ها هستند. آمار انجمن جراحان پلاستیک ایران نشان می‌دهد که ۳۰ درصد متقاضیان جراحی زیبایی مردان هستند. عوامل مختلفی از جمله اعتماد به نفس پایین و حساسیت بیش از حد نسبت به چهره و بدن موجب روی آوردن به جراحی زیبایی می‌شوند.

رتبه ایران از نظر تعداد جراحی زیبایی در دنیا
برخی از کشور‌ها از نظر تعداد جراحی پلاستیک در دنیا در رده‌های اول قرار می‌گیرند. این کشور‌های سرآمد حتی ممکن است که به یک قطب مهم جراحی پلاستیک در جهان تبدیل شوند و موجب جذب توریست و ارز آوری به کشورشان بشوند.

برزیل، کره جنوبی، هند، تایلند و شهر دبی در امارات از جمله قطب‌های ارزان جراحی‌های پلاستیک و زیبایی محسوب می‌شوند.
کشور هند به خاطر تبحر جراحانش در عمل افزایش طول قد مشهور شده است. جراحان کره جنوبی هم به خاطر جراحی بینی، لیفتینگ و چال گونه مشهور شده اند.

به دلیل تعداد بالای جراحی زیبایی در کشور ما هم جراحان پلاستیک کشورمان در این زمینه در دنیا سرشناس شده اند.
براساس آمار جامعه بین المللی جراحی زیبایی ISAPS ، ایران در سال ۲۰۱۳ با حدود ۱۱۸ هزار عمل زیبایی، رتبه دهم را در جهان داشت. البته بعد از این سال احتمالا به دلیل بحران‌های اقتصادی، تعداد عمل‌های زیبایی در ایران کمتر شده است.

در سال‌های اخیر توریست‌های زیادی از کشور‌های اطراف برای جراحی زیبایی به ایران سفر می‌کنند. البته ناگفته نماند به دلیل شهرت جراحان ایرانی در جراحی بینی، بیشتر آن‌ها برای این نوع جراحی به ایران می‌آیند.

آمار‌ها می‌گوید جراحی بینی، چال گونه و لیپوماتیک جزو جراحی‌های زیبایی شایع در ایران هستند.

عمل زیبایی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی ایرانی‌ها
جراحی بینی یا رینوپلاستی در صدر جراحی‌های زیبایی در ایران قرار دارد. آمار‌ها و اعداد متفاوتی درباره میزان جراحی بینی در ایران وجود دارد، اما جراحان زیبایی همه اتفاق نظر دارند که جراحی زیبایی در ایران پر طرفدار است.
جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران
جراحی بینی در ایران بسیار پرطرفدار است
رییس انجمن جراحان پلاستیک، ابوالحسن امامی در سال ۹۶ گفت که روزانه در تهران ۳۰۰ عمل جراحی زیبایی انجام می‌شود که ماهیانه به تعداد ۲۰ هزار جراحی بینی می‌رسد.

در مورد تعداد کل جراحی زیبایی بینی در کشور آمار مختلفی وجود دارد. اما جامعه بین المللی جراحی زیبایی ISAPS، تعداد کل جراحی‌های زیبایی بینی در ایران را حدود ۳۷۰۰۰ درسال ۲۰۱۴ اعلام کرده است.

جراحی بینی علاوه بر این که در زمره جراحی‌های سخت با دوره نقاهت نسبتا طولانی به حساب می‌آید عوارض احتمالی زیادی هم دارد. کم شدن حس بویایی، مشکلات تنفس، عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از عمل و سوراخ شدن تیغه بینی از جمله عوارض جراحی بینی هستند.

البته در سال ۱۳۹۶ هم یکی از اعضای انجمن جراحی پلاستیک ایران اعلام کرد بیشترین آمار مرگ و میر در حین عمل زیبایی مربوط به جراحی زیبایی بینی است. به گفته حسین ابدالی از هر ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار نفر که اقدام به جراحی بینی می‌کنند، یک نفر جان خود را در حین عمل از دست می‌دهد.

با وجود همه این سختی‌ها و عوارضی که بعد از جراحی بینی ممکن است دامن متقاضیان را بگیرد، تعداد زیادی از ایرانی‌ها به این عمل تن می‌دهند.

در حال حاضر هزینه جراحی بینی در کشورمان بسته به دستمزد پزشک جراح و هزینه بیمارستان بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.

چال گونه نشانه جذابیت شده است
فرورفتگی یا چاله‌ای که هنگام خنده روی گونه‌ها ایجاد می‌شود در سال‌های اخیر به نماد جذابیت تبدیل شده و مشتریان فراوانی پیدا کرده است.
جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران کدامند؟
به تازگی بسیاری برای جذابیت بیشتر اقدام به عمل چال گونه می‌کنند
در این نوع عمل زیبایی که گاهی با بخیه و گاهی هم بدون بخیه انجام می‌شود، پزشک مقداری از چربی گونه را برای ایجاد فرورفتگی در آن بر می‌دارد.

جراحان زیبایی می‌گویند درست است که ایجاد چال گونه عمل بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما می تواند عارضه‌های جدی داشته باشد. از آن جایی که عصب صورت و عروق از گونه‌ها عبور می‌کنند با کمی ناشیگری یا غفلت پزشک ممکن است بخشی از صورت فلج شود.

یکی از عوارض احتمالی این جراحی مانند هر عمل دیگری، خطر عفونت و پخش آن در بدن فرد است.

به دلیل این که عمل چال گونه، تازگی‌ها رایج شده هنوز آمار مدونی از آن منتشر نشده است. اما تعداد مراجعه‌ها برای این عمل به جراحان زیبایی نشان می‌دهد که جراحی چال گونه پرطرفدار شده است.

هرینه عمل چال گونه در ایران از ۲ تا ۴ میلیون تومان متفاوت است.

ایرانی‌ها با جراحی لیپوماتیک می‌خواهند به اندام رویایی خود برسند
جراحی لیپوماتیک که به پیکر تراشی هم معروف است از جمله جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران بوده است. این عمل با وجود خطراتش و هشدار‌های وزارت بهداشت به شدت در ایران در حال افزایش است.
جراحی‌های زیبایی پر طرفدار در ایران جراحی لیپوماتیک، روشی خطرناک است که برخی برای رسیدن به اندام ایده آل انتخاب می‌کنند
اگر نگاهی به تبلیغات در رسانه‌های مختلف بیندازید از فراوانی آگهی‌های مربوط به لیپوماتیک متوجه می‌شوید که احتمالا مشتریان فراوانی دارد. آن طور که گفته می‌شود مطب جراحان لیپوماتیک هم مراجعان زیادی دارد. متخصصان معروف لیپوماتیک، مطب شان غلغله است.

لیپوماتیک سریع‌ترین روش ممکن برای از بین بردن چربی‌های اضافه به ویژه در اطراف شکم و پهلو است. در این روش مولکول‌های چربی به کمک یک لوله ارتعاشی دارای هوا در داخل اندام شکسته می‌شود. مولکول‌های چربی شکسته شده سپس به مایع تبدیل شده و به کمک همان لوله‌ها از بدن مکیده می‌شود.

پزشکان متخصص می‌گویند لیپوماتیک فقط باید در مورد افرادی به کار رود که چاقی موضعی در غبغب، بازو، شکم و باسن دارند. این روش به هیچ وجه در مورد افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، جواب نمی‌دهد.

همچنین پزشکان، جراحی لیپوماتیک را به خاطر عوارض خطرناکش به هیچ وجه توصیه نمی‌کنند. بهترین روش برای لاغری رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش است.

در لیپوماتیک احتمال عوارضی مانند غیر قرینه شدن اندام ها، گودرفتگی غیر طبیعی در اندام ها، جمع شدن مایعات زیر پوست و عفونت وجود دارد. همچنین در سال‌های گذشته، گزارش‌هایی از مرگ بیماران حین این جراحی منتشر شده است.
در حال حاضر هزینه لیپوماتیک برای هر اندامی حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید