زلزله گیلانغرب؛ ۷۵ مجروح، مدارس تعطیل

زلزله گیلانغرب؛ ۷۵ مجروح، مدارس تعطیل

زلزله در گیلانغرب به وقوع پیوسته و سازمان زمین شناسی آمریکا می‌گوید که بزرگی آن ۵/۶ بوده درحالی‌که مرکز زلزله‌نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۵/۹ گزارش کرده است.

کد خبر : ۶۶۵۶۴
بازدید : ۱۳۲۲
زلزله در گیلانغرب؛ ۷۵ مجروح، مدارس تعطیل
زلزله در استان کرمانشاه ایران، به مجروح شدن دست کم هفتاد و پنج نفر انجامید.
این زلزله در گیلانغرب به وقوع پیوسته و سازمان زمین شناسی آمریکا می‌گوید که بزرگی آن ۵/۶ بوده درحالی‌که مرکز زلزله‌نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۵/۹ گزارش کرده است.

ایسنا، از رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نقل کرده که تمامی بیمارستان‌های این استان به حالت آماده باش در آمده‌اند. صائب مدرسی گفته که چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده فرستاده شده است.

مقام‌های استانی می‌گویند که مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان در روز دوشنبه تعطیل خواهند بود. به جز دانش‌آموزان و دانشجویانی که امتحان‌های سراسری دارند.
زلزله در گیلانغرب؛ ۷۵ مجروح، مدارس تعطیل

ایرنا، گزارش کرده که کار بررسی خسارات وارده به مدارس از دوشنبه آغاز می‌شود.

یکی دیگر از عواقب زلزله، کدر شدن و قطع شدن آب آشامیدنی مردم در بخش‌های مختلف شهرستان گیلانغرب است.

زلزله اخیر پس‌لرزه‌هایی هم داشته که یکی از آن‌ها به بزرگی ۴/۸ ریشتر رسیده است.

سال گذشته استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگی ۷/۳ لرزید. بنابه آمار دولتی، زلزله سال پیش به کشته شدن ششصد و بیست نفر انجامید.
مقام‌های محلی می‌گویند که از آن زمان، این استان بیش از شش هزار زلزله کوچک و بزرگ داشته است.
زلزله در گیلانغرب؛ ۷۵ مجروح، مدارس تعطیل
پس‌لرزه‌ها
رئیس شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری عصر یکشنبه (۱۶ آذر) گیلانغرب تا ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) ۴۴ پس لرزه ثبت شده که چهار مورد آن بین چهار تا پنج ریشتر بوده است.

پس لرزه بعد از زلزله ۵.۹ ریشتری گیلانغرب ثبت شد. فرهاد فروزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد پس لرزه ۱۱ مورد آن نیز بین سه تا چهار ریشتر بوده و مابقی کمتر از سه ریشتر ثبت شده است.

او در ادامه بیان داشت: از زمان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری پارسال کرمانشاه هم تاکنون ۶ هزار و ۴۵۰ پس لرزه ثبت شده است.

وی همچنین اظهار داشت: زلزله ۵.۹ ریشتری گیلانغرب در تعریف زلزله شناسی پس لرزه متاثر از زلزله ۷.۳ ریشتری است که باعث فعال شدن گسل‌های جدیدی در آن مناطق شده است.

رئیس شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در پاسخ به سوالی که زلزله‌های بزرگ کرمانشاه در روز‌های یکشنبه اتفاق می‌افتد، گفت: زمان بین انسان‌ها و جوامع قرارداد شده است و در طبیعت هیچ مفهوم و معنی ندارند.

دیروز عصر یکشنبه زمین لرزه بزرگ ۵.۹ ریشتر در شهرستان گیلانغرب به وقوع پیوست که باعث وحشت و به خیابان آمدن مردم شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
زلزله گیلانغرب خسارت جانی و مالی نداشت
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: زلزله روز گذشته گیلانغرب خسارت مالی و جانی نداشته است.

مهرداد سالاری در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون گزارشی از خسارت جانی و مالی در منطقه نداشته‌ایم.

وی با اشاره به مراجعه ۳۱ نفر به مراکز درمانی تصریح کرد: این افراد به علت ترس و اضطراب ناشی از زلزله مراجعه کرده‌اندو مصدوم ناشی از ریزش آوار نداشته‌ایم.

سالاری افزود: همچنین گزارشی از خسارت واحد‌های مسکونی اعلام نشده و آسیب‌ها تنها در حد ریزش گچ دیوار بوده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه آب و برق مناطق زلزله‌زده وصل است، گفت: تنها آب شهر گیلانغرب کمی کدورت دارد و در حال حاضر مردم از منبع‌های آب استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکل آب هم به زودی حل می‌شود و در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید