۱۰ نکته از پیروزی پرگل ایران مقابل یمن

۱۰ نکته از پیروزی پرگل ایران مقابل یمن

ایران ۵- یمن صفر گل ها: دقیقه ۱۲ و ۲۶ مهدی طارمی، دقیقه ۲۲ گل به خودی، دقیقه ۵۴ سردار آزمون و دقیقه ۷۷ سامان قدوس اخطار: رامین رضاییان بیرانوند، حسینی (منتظری از دقیقه ۴۶)، پورعلی گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، وحید امیری (از دقیقه ۵۸ سامان قدوس)، اشکان دژآگه (کاپیتان)، مهدی ترابی، مهدی طارمی (از دقیقه ۷۴ کریم انصاری فرد) و سردار آزمون.

کد خبر : ۶۶۶۱۰
بازدید : ۱۰۴۹
١- کریم انصاری فرد و سام قدوس در ترکیب نیستند. قدوس بازهم پشت سر اشکان دژاگه قرار گرفت و رفت روی نیمکت و مهدی ترابی بالاخره به ترکیب اصلی راه یافت. نبودن جهانبخش موجب شد تا این پسر شایسته بالاخره به حق خود برسد. رامین هم به وریا ترجیح داده شد. میشد از قبل حدس زد.
۱۰ نکته از پیروزی پرگل ایران مقابل یمن
۲- اما نکته مهم تر، بازی با دو مهاجم نوک است. طارمی در این بازی وینگر نیست و به نوک حمله رفته در کنار سردار. ترابی و امیری وینگر‌ها هستند و اشکان پشت سر دومهاجم و امید تنها هافبک دفاعی. یک ترکیب هجومی.
۳- دروازه بان اصلی یمن در ترکیب نیست و گویا بازیکنان ما با آگاهی بر این موضوع شروع به شوت زدن کرده اند. طارمی و آزمون به قلب دفاع حریف فشار می‌آورند و فرصت شوت زدن پیدا می‌کنند. شوت طارمی در همان ۱۰ دقیقه اول با واکنش دروازه بان یمنی روبه رو شد.
تا آخر نیمه اول سه بار دیگر از پشت هجده قدم ضرباتی را راهی چارچوب کردیم که دوتایش به گل بدل شد و یکیش توسط ابراهیمی زده شد که دروازه بان حریف توپ را دفع کرد.
۴- در ۲۰دقیقه اول بدترین بازیکن ایران احسان حاج صفی است. یک بار اشتباهش نزدیک بود یمن را به گل برساند، اما به خیر گذشت. حاج صفی کم کم به فرم اصلی خود بازگشت و با آرامش بیشتر در خدمت تیم بود.

۵- از خشونت یمنی‌ها می‌ترسیدیم، اما ماجرا برعکس شد. خشونت بازیکن‌های ایران حیرت انگیز و بیش از حد لزوم بود. شاید چشمشان از بازی دوستانه مقابل فلسطین ترسیده بود که آمده بودند گربه را دم حجله بکشند!
به خصوص وحید امیری و مجید حسینی دولژیونر مشغول در ترکیه که گویی با تاثیر از بازی فیزیکی و بی رحمانه ترک‌ها مجموعه‌ای از فنون رزمی را روی حریف اجرا می‌کردند. هر دوی آن‌ها در نیمه دوم از بازی بیرون کشیده شدند.
۱۰ نکته از پیروزی پرگل ایران مقابل یمن
۶- شوت آزمون با دستپاچگی دروازه بان جلوی طارمی افتاد و او در ریباند توپ را گل کرد. دقیقه ۱۲. چند دقیقه بعد شوت آزاد زیبا و فنی اشکان به تیر خورد و به پشت دروازه بان برخورد کرد و گل دوم ما را رقم زد. دقیقه ۲۰. چنددقیقه بعد سانتر عالی رامین رضاییان با ضربه سر فوق العاده طارمی گل سوم ایران را باعث شد.
۷- سردار آزمون برای گل زدن همه کار می‌کرد، اما بخت با او یار نبود. سه بارضرباتش توسط دروازه بان یمنی‌ها دفع شد و یک بار هم تیر دروازه یمن را هدف قرار داد.
اما بالاخره یک توپ ریباند را به گل بدل کرد. روی گل پنجم هم تیزهوشی نشان داد وقتی ضربه والی سامان قدوس (که نیمه دوم به جای وحید امیری به زمین آمده بود) را با یک جاخالی زیبا راهی دروازه کرد.
۸- ایران هجومی و جنگنده و سختگیر بازی کرد. منضبط و دقیق با انواع و اقسام طرح‌های هجومی. حریف، اما ضعیف‌تر از آن بود که محک مناسبی برای ایران باشد.
هر چه بود ایران در اولین دیدار وظیفه خود را به خوبی انجام داد با یک پیروزی پنج بر صفر این تورنمنت را آغاز کرد. برای محک واقعی تیم ملی باید منتظر بازی با عراق باشیم.
۹- زیباترین صحنه بازی دقیقه ۹۲ بود. شوت زیبای ترابی از ۲۵متری به تیر دروازه خورد و به بازی برگشت. حیف شد!
۱۰- اما بدترین صحنه بازی اشک‌های بازیکن یمنی روی نیمکت بود وقتی قدوس گل پنجم ایران را به ثمر رسانده بود و دوربین اشک‌های تلخ بازیکن یمنی را به تصویر کشید. صحنه‌ای برای ثبت در تاریخ.
۱۰ نکته از پیروزی پرگل ایران مقابل یمن
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید