پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها

پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها

سریال «بانوی عمارت» یکشنبه شب به پایان رسید و پایان بندی آن، با تحسین زیادی از سوی مخاطبان روبه رو شد. این درحالی است که واکنش‌ها به قسمت پایانی سریال‌های پرمخاطب چند وقت اخیر، کاملا منفی بوده است.

کد خبر : ۶۶۶۱۲
بازدید : ۴۷۴۹
پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها
مرجان فاطمی | «بانوی عمارت» تمام شد و بالاخره توانستیم در پایان پخش یک سریال تلویزیونی، نفس عمیق بکشیم و با خیال راحت بگوییم «آخیش!».
مدت‌ها بود در تلویزیون یک سریال کم عیب و نقص ندیده بودیم. این در حالی است که سایر سریال‌های پرمخاطب اخیر (فارغ از بحث کیفیت) از جمله «شهرزاد ۳»، «دلدادگان» و «پدر»، در قسمت آخر، بنا به دلایلی با واکنش‌های منفی زیادی روبه رو شدند.
بیایید واکنش‌ها به پایان این سریال‌ها را مرور کنیم.
شهرزاد ۳: واکنش احساسی به پایان تلخ
فصل سوم سریال «شهرزاد» تمام ضعف‌های فصل دوم را جبران کرد و پرونده سریال در نقطه اوج، بسته شد، اما درایت حسن فتحی برای پایان بندی درخشان سریال به چشم نیامد و در قسمت پایانی، همه چیز تحت الشعاع مرگ قباد قرار گرفت.
مخاطبان به جای اینکه از سریال درجه یکی که تماشا کرده اند، تشکر کنند سوگوار قهرمان محبوبشان شدند و کاملا احساسی به پایان آن واکنش نشان دادند.
خیلی هایشان نوشتند که سه فصل صبر نکرده اند تا شاهد مرگ قباد باشند، برخی به سازندگان سریال دشنام دادند و آن‌ها را قاتل خواندند، بعضی دیگر پیشنهاد دادند که حسن فتحی قسمت آخر سریال را دوباره بسازد و اینبار کاری کند به قباد آسیبی نرسد.
بعضی دیگر هم از کارگردان خواستند فصل چهارمی به سریالش اضافه کند و در این فصل، نشان دهد که قباد نمرده و همه چیز خواب و خیال بوده است و ...

پدر: پایان مبهم!
از همان قسمت‌های اول، وقتی شخصیت حامد برای رهایی از دختر‌ها خودش را از پنجره به بیرون پرتاب کرد، پرحاشیه شد و این حواشی تا پایان سریال هم ادامه پیدا کرد.
پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها
در واقع سریال با وجود اینکه پرمخاطب بود، اما به خاطر این حاشیه‌ها و تلخی زیاد، چندان مورد تعریف و تمجید قرار نگرفت.
در قسمت پایانی، وقتی همه چیز تقریبا سر و سامان پیدا کرده بود، یک تلفن مرموز به شخصیت لیلا و آشفتگی او، همه چیز را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.
عده‌ای گمان کردند تلفن مرموز، به زنده بودن شخصیت حامد ربط دارد و عده‌ای دیگر گفتند لابد کسی با تلفن، خبر مرگ پدر و مادر حامد را داده است.
این ابهام باعث شد تا مخاطبان در قسمت پایانی به خاطر باز نشدن این گره حسابی شاکی شوند. البته انتشار عکس‌های متفاوت ریحانه پارسا، درست بلافاصله بعد از پایان سریال، توجه‌ها را از پایان بندی آن منحرف کرد و دیگر زیاد کسی به پایان سریال فکر نکرد.

دلدادگان: پایان ضعیف و پرحاشیه
«دلدادگان» می‌توانست یکی از بهترین سریال‌های امسال تلویزیون باشد، اما بعد از سه فصل قابل تامل و تقریبا کم نقص، ناگهان در قسمت‌های آخر به شدت افت کرد و قسمت پایانی با ضعف‌های زیادی روی آنتن رفت.
پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها
بلافاصله بعد از پایان پخش آخرین قسمت، در حالی که هنوز مخاطبان مجالی برای قضاوت پیدا نکرده بودند پانته آ. بهرام، آن پست جنجالی را منتشر کرد و باعث شد خیلی‌ها به اشتباه گمان کنند سانسور سریال توسط تلویزیون، به پایان آن لطمه زده است.
مخاطبان با دلخوری فراوان نظر گذاشتند که اصلا انتظار چنین پایانی را از عوامل نداشتند.
برخی به تلویزیون و سیاست‌های غلط آن توپیدند و مدیران را مقصر دانستند. برخی دیگر به اصرار از عوامل سریال توضیح خواستند و جنجال این پایان بندی ضعیف، تا مدت‌ها ادامه پیدا کرد.

بانوی عمارت: قدردانی و سپاس
از آنجایی که معمولا واکنش‌ها به پایان سریال‌ها منفی است، فکر می‌کردیم «بانوی عمارت» هم در آخرین قسمت، بالاخره صدای اعتراض خیلی‌ها را بلند می‌کند.
پایان سریال بانوی عمارت؛ پایانی برپایان‌های بد تمام پرمخاطب‌ها
برای همین هم باورمان نمیشد در پایان سریال، فقط از مخاطبان نظرات مثبت بخوانیم.
یکشنبه شب، بلافاصله بعد از پایان پخش آخرین قسمت «بانوی عمارت»، بخش نظرات صفحات اینستاگرام عزیزالله حمیدنژاد، کارگردان سریال و سایر عوامل و بازیگران، پر از جملات تحسین آمیز بود.
نزدیک به ۹۰ درصد مخاطبان از اینکه بالاخره بعد از مدت‌ها توانسته اند سریال خوبی از تلویزیون تماشا کنند و با پایان بندی قابل قبولی روبه رو بوده اند ابراز خوشحالی کردند.
خیلی‌ها از اینکه حمیدنژاد به جای بازیگران چهره، سراغ بازیگران جدید و درجه یکی رفته تشکر کردند و برخی هم درخواست داشتند که فصل دوم را به زودی بسازند.
البته در میان تمام این تعریف‌ها و تمجیدها، برخی هم ابهاماتی مطرح کردند و خواستند تا کارگردان برایشان دلیل این ابهامات را توضیح دهد.
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید