اصل ماجرای کتک خوردن دختر در سیرجان چه بود؟

اصل ماجرای کتک خوردن دختر در سیرجان چه بود؟

ترس تا اعماق وجود دختر رخنه کرده است. دخترک التماس میکند. در میان التماس‌هایش نام پسر را میبرد و معلوم میشود که همدیگر را میشناسند. ابتدای فیلم هم نشان از رابطه دوستی آن‌ها دارد؛ اما ناگهان ورق برمیگردد و ضربه‌های وحشیانه پسر، دخترک را متوجه شرایط ترسناکی که در آن قرار گرفته میکند.

کد خبر : ۶۶۶۷۱
بازدید : ۱۱۴۹۴
اصل ماجرای کتک خوردن دختر در سیرجان چه بود؟
دختر نوجوانی که از سوی پسر شرور سیرجانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اعلام گذشت کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، محسن نیک ورز - دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان- گفت: شاکی پرونده دختری ۱۶ ساله و اصالتاً سیرجانی است که پدرش فوت کرده و وی همراه مادرش در تهران زندگی می‌کند. این دختر در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت کرده است، اما مادرش از هر دو متهم شکایت دارد و تاکنون رضایتی اعلام نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دختر بزه دیده بازداشت نیست، افزود:متهم ردیف دوم نیز با توجه به نوع رفتارش با قرار موقت بازداشت است.

نیک ورز عنوان کرد: پس ازکامل شدن تحقیقات، کیفرخواست تنظیم می‌شود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود. دادستان سیرجان در پایان گفت:آخرین اخبار در خصوص مراحل رسیدگی به این پرونده از طریق روابط عمومی وارتباطات دادگستری کل استان کرمان به اطلاع خواهد رسید.
اصل ماجرا چه بود؟
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان عنوان کرد: این پرونده از جنبه عمومی جرم به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه متهم اصلی پرونده با حیله و نیرنگ و به قصد انتقام دختر بزه‌دیده را ترغیب می‌کند که به سیرجان سفر کند و این دختر جوان نیز به همراه مادرش و بهانه ملاقات اقوام به سیرجان سفر می‌کند.

نیک‌ورز با اشاره به اینکه پدر دختر بزه‌دیده فوت کرده است، ادامه داد: وی پس از سفر به سیرجان بدون اطلاع دادن به مادر خود به یک خانه باغ که از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه‌ای خارج از شهر فراهم شده بود، می‌رود که در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مکان اقدام به آزار و اذیت دختر جوان می‌کنند و سپس متهم ردیف اول کلیپ ضبط شده را در STORY اینستاگرام خودش به اشتراک می‌گذارد.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم تکان‌دهنده در اینستاگرامِ عامل جرم در روز جمعه ۱۴ دی ماه، موضوع از طریق کمیته رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان رصد و در اندک زمانی دستور پیگیری و اقدام صادر شد.

دادستان سیرجان گفت: علی‌رغم اینکه هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دست دادسرای سیرجان نرسیده بود و شکایت شاکی نیز مطرح نبود، به لحاظ جنبه عمومی و احتمال تبعات منفی گسترده دستورات قضائی لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمین صادر شد.

وی عنوان کرد: هنوز چند ساعت از بارگذاری فیلم نگذشته بود که با دستور قضائی متهمِ اصلی (امیر. ک) همراه با فردی به نام (محمد. ی) که اقدام به تصویربرداری کرده بود، در مخفیگاهشان توسط پلیس آگاهی سیرجان دستگیر شدند.

این مقام قضائی بیان کرد: در همان روز حادثه دختر جوان نیز به دادسرای سیرجان احضار می‌شود و تحقیقات تکمیلی در این رابطه آغاز می‌شود.

وی افزود: هنگامی که متهمان به دادسرای سیرجان منتقل شدند، آن‌قدر شوک زده بودند که اول منکر عمل مجرمانه می‌شدند، اما وقتی فیلم را مشاهده کردند و ادله دیجیتالی جرم را که از محل مخفیگاه آن‌ها کشف شده بود، پیش روی آن‌ها گذاشته شد، بلافاصله اعتراف کردند.

نیک‌ورز بیان کرد: در این رابطه پرونده‌ای تحت عناوین توقیف غیرقانونی، هتک حیثیت از طریق فضای مجازی و آزار و اذیت بانوان، تشکیل و متهمان ردیف اول و دوم به ترتیب (امیر. ک) و (محمد. ی) تفهیم اتهام شده‌اند.

این مقام قضائی گفت: متهم ردیف اول (امیر. ک) که جوانی ۲۰ ساله است از تاریخ ۱۴ دی ماه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است و هم‌اکنون نیز در زندان به‌سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه دختر بزه‌دیده بازداشت نیست، عنوان کرد: متهم ردیف دوم (محمد. ی) نیز با توجه به نوع رفتارش با قرار بازداشت موقت در حال حاضر بازداشت است.

نیک‌ورز افزود: تحقیقات درباره این پرونده هنوز کامل نشده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است و پس از کامل شدن تحقیقات، کیفرخواست تنظیم می‌شود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود.

دادستان سیرجان خاطرنشان کرد: آخرین اخبار در خصوص مراحل رسیدگی به این پرونده از طریق روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کرمان به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

فریاد‌های دختر بوضوح در فیلم شنیده میشود. پسر جوان بی توجه به فریاد‌های دختر با لگد ضربه‌های هولناکی به او میزند: داد نزن! داد بزنی بیشتر میزنم. داد بزنی محکمتر میزنم.

اندام نحیف دخترک زیر دست و پای پسر جوان افتاده است و هر بار ضربه‌ای به آن وارد میشود که تحملش حتی برای یک مرد هم بسیار دشوار است: - تا شب همینجا نگه میدارمت وُ میزنم.

‎ترس تا اعماق وجود دختر رخنه کرده است. دخترک التماس میکند. در میان التماس‌هایش نام پسر را میبرد و معلوم میشود که همدیگر را میشناسند. ابتدای فیلم هم نشان از رابطه دوستی آن‌ها دارد؛ اما ناگهان ورق برمیگردد و ضربه‌های وحشیانه پسر، دخترک را متوجه شرایط ترسناکی که در آن قرار گرفته میکند. پسرک در لابه لای حرفهایش چیز‌هایی درباره توهین دخترک به فردی دیگر میگوید و همچنان لگد‌هایی است که بر سر و صورت دختر فرود می‌آید.

کسی که مشغول فیلمبرداری از صحنه این اقدام جنایتکارانه است، با دقت تمام سوژه را پیگیری میکند و این نشان میدهد که همه چیز برای یک سوژه سازی جدید از پیش تعیین شده است.

فیلم بسرعت در فضای مجازی منتشر میشود و در اندک زمانی با ارسال آن به شبکه‌های معاند، دستاویزی میشود برای تبلیغات گسترده معاندان انقلاب اسلامی بمنظور ناامن جلوه دادن فضای ایران عزیز. اما این خیال باطلی است؛ چرا که اینجا چشمان بیداری هستند که فرشته عدالت را یاری میکنند تا تلخی ظلم پایدار نماند.

‎پشیمانی سودی ندارد
پسر ناجوانمردی که دختری بی‌دفاع را در پوشش رابطه دوستی به خانه‌باغی در سیرجان کشانده و آنجا به بهانه توهین دختر به فردی دیگر، وی را بطرز هولناکی کتک میزند و با تهدید‌های خود فریاد‌های التماس آمیز دختر را با مشت و لگد‌های محکمتر پاسخ میدهد، ظرف چند ساعت جلوی میز دادستان می‌ایستد و درحالیکه دستهایش در دستبند عدالت فرو رفته، سر به زیر می‌اندازد و ابراز پشیمانی میکند.

اما ابراز پشیمانی پس از آنهمه وحشیگری، پس از تهیه فیلم با نیت قبلی، پس از انتشار فیلم در فضای مجازی و جریحه‌دار کردن وجدان بینندگان، پس از انتشار فیلم در رسانه‌های معاند و استفاده از آن برای ناامن جلوه دادن فضای اجتماعی ایران و دلسرد کردن مردم از موهبت امنیت آیا سودی دارد؟

پیام دستگاه قضایی
اولین پیام برخورد موثر قوه قضاییه با عوامل ارتکاب جرم در فیلم کتک زدن دختر بی‌دفاع در سیرجان، خطاب به معاندان است؛ آن‌ها که با انتشار چنین فیلم‌هایی توسط عده‌ای مجرم، از بدست آوردن مستمسکی برای حمله به جامعه ایران سر ذوق می‌آیند. پیام قوه قضاییه به ایشان این است که تا ما هستیم، اجازه ظلم کردن به مظلوم بوسیله کسانی که احساس قدرت میکنند را نمیدهیم.
مردم ایران به امنیتی که در پناه تلاش شبانه‌روزی فرزندانشان در مراجع امنیتی، انتظامی و البته مراجع قضایی دارند، افتخار میکنند و عده‌ای خودفروخته در آنسوی مرز‌ها نمیتوانند با نمایش این صحنه‌ها از آن‌ها علیه ملت ایران بهره‌برداری کنند. جرم و جنایت در همه جوامع هست؛ مهم اراده برخورد با مجرمان و دفاع از بزه‌دیدگان است که اقدام دستگاه قضا در برخورد با حادثه سیرجان بخوبی چنین موضوعی را نشان داد.

منبع: فرارو، میزان، ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید