مصائب شوخ طبعی به سبک علی انصاریان

مصائب شوخ طبعی به سبک علی انصاریان

بسیاری از کاربران صحبت‌های انصاریان را نژادپرستانه دانسته اند. برخی هم گفتند گزارشگر افغانستان با سانسور در صدا و سیما شوخی کرده نه مخاطبان ایرانی و انصاریان باید در مورد سانسور حرف می‌زد. علی انصاریان که گویا احساس می‌کند حس شوخ طبعی بالایی دارد، سه شنبه شب و در برنامه زنده «ورزشگاه» که از شبکه پنج پخش می‌شود به ویدئوی منتشر شده از گزارشگر افغانستانی واکنش نشان داد و از او خواست فقط به گزارش فوتبال بپردازد.

کد خبر : ۶۶۷۲۷
بازدید : ۱۴۰۴
مصائب شوخ طبعی به سبک علی انصاریان
علی انصاریان که مدتی پیش در یک تلویزیون اینترنتی به اجرای برنامه ورزشی پرداخته و اتفاقا با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شده بود حالا با کوچ به صدا و سیما با یک حاشیه غیر قابل کنترل در فضای مجازی رو به رو شده است.
ماجرا از این قرار بود که گزارشگر تلویزیون افغان هنگام پخش زنده بازی ایران و یمن به صدا و سیمای ایران کنایه زد. این کنایه در زمانی گفته شد که تصاویری از تماشاگران تیم ملی ایران پخش شد و گزارشگر افغان گفت: «این تصاویری که شما می‌بینید، ایرانی‌ها با چند دقیقه تاخیر می‌بینند و برخی از آن‌ها را هم اصلا نمی‌بینند!»
علی انصاریان که گویا احساس می‌کند حس شوخ طبعی بالایی دارد، سه شنبه شب و در برنامه زنده «ورزشگاه» که از شبکه پنج پخش می‌شود به ویدئوی منتشر شده از گزارشگر افغانستانی واکنش نشان داد و از او خواست فقط به گزارش فوتبال بپردازد.
انصاریان در بخشی از این برنامه با اشاره به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره کنایه گزارشگر افغان به پخش بازی ایران - یمن از تلویزیون ایران، خطاب به گزارشگر مذکور گفت: «به گزارشگر عزیز افغانستانی که گفته بود تصویری که می‌بینید در ایران با یکی دو دقیقه دیرتر ایرانی‌ها می‌بینن یا کلا نمی‌بینن! دوست عزیز، قربونت برم اصلا این حرفو نزن! ما چیز‌هایی رو دیدیم که شما اصلا ندیدید. بعد یادت هم باشه درباره کشوری داری حرف میزنی که خیلی خیلی مدیونش هستید، بنابراین سعی کن گزارشت رو بدی و به این چیز‌ها کاری نداشته باشی، ممنونم از تون!»
نکته‌ای که کاربران شبکه‌های اجتماعی را آزرده خاطر کرد، هم مضمون صحبت‌های انصاریان بود و هم نحوه صحبت کردن او بود که لهجه گزارشگر افغانستانی را مورد تمسخر قرار داده بود.
این ویدئو بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و او را مورد شماتت قرار دادند.
پس از افزایش انتقادها، انصاریان ویدئویی را منتشر کرد و یک عذرخواهی نصفه و نیمه کرد. او در این ویدئو گفته: «من در برنامه «ورزشگاه» نسبت به اظهارنظر گزارشگر واکنش نشان دادم. متاسفانه این موضوع دستخوش سوء تفاهم و برداشت‌های اشتباهی در رسانه‌ها و فضای مجازی شده است. باید بپذیریم که هر سازمان و نهادی قوانین خاص خود را در پخش برنامه زنده، داشته و دارد که آن به تدابیر و تصمیمات مدیران ارشد باز می‌گردد.
هدف من صرفا کنایه به گزارشگر بود که چرا در این مورد اظهار نظر کرده است. در اینجا لازم می‌بینم که با قاطعیت تمام بگویم، هدف من خدای نکرده تحقیر و توهین نسبت به کشور همسایه و دوستان افغانستانی نبوده و نخواهد بود و با کمال شجاعت و جرات از تمامی دوستان افغانستانی در صورت ناراحتی عذرخواهی می‌کنم. نکته اصلی این است که سخنم و حرف من صرفا پیرامون جواب به گزارشگر بوده و هست.»
مسئولان شبکه پنج نیز به این ماجرا واکنش نشان دادند.
از همه بامزه تر، اما واکنش آن مجری افغان است که از در دوستی وارد شده و تلاش کرده با مهربانی ماجرا را فیصله دهد. «امان الله قیصاری» گزارشگر افغانستانی بازی ایران - یمن، در گفتگو با خبرگزاری فارس، گفت: «من به عنوان یک گزارشگر فوتبال هیچ قصدی از حرفی که در خصوص سانسور زدم نداشتم و این جمله همان موقع به ذهنم رسید که به تماشاگرانی که از این موضوع بی اطلاع هستند، بگویم.
فکر می‌کنم گفتن نکات جذاب و جالب توجه کاری است که همه گزارشگران برجسته دنیا از جمله آقای عادل فردوسی پور و آقای خیابانی نیز آن را در هنگام گزارشگری انجام می‌دهند.
اگر کسی با فوتبال و پخش زنده آن آشنا باشد می‌داند که بیشتر حرف‌هایی که زده می‌شود، فی البداهه است و این هنر گزارشگر است که بیننده را با خود همراه کند.
ایران همسایه و دوست افغانستان است و من رابطه بسیار خوبی با ایرانیان دارم. فرهنگ و زبان ما مشترک است و بسیاری از افغانستانی‌ها مهمان ایران هستند و رابطه دو کشور بسیار خوب است.
این موارد نباید خدشه‌ای به روابط دو کشور وارد کند و باید از کنار این مسائل به راحتی رد شد. چرا که من به عنوان یک گزارشگر که آن حواشی پس از گزارش ایران - یمن پیش آمد باید به صراحت بگویم، هیچگونه قصد توهین یا تمسخر نسبت به مردم بزرگوار ایران نداشتم.»
منبع: هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید