با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

چاقی و اضافه وزن مشکل خیلی هاست. اما بدتر از آن چربی‌های اضافه دور شکم و پهلو هستند که به راحتی نمی‌توان از شر آن‌ها خلاص شد. در این گزارش می‌خواهیم با راه حل‌های سوزندان چربی‌های اضافه آشنا شویم.

کد خبر : ۶۶۷۵۰
بازدید : ۴۵۲۰
فرادید | اضافه وزن این روز‌ها به دغدغه خیلی از افراد تبدیل شده است. اما اکثریت آن‌هایی که اضافه وزن دارند اولویت شان این است چربی‌های اضافه دور شکم و پهلو را آب کنند.

خیلی‌ها نمی‌دانند از چه روشی برای چربی سوزی استفاده کنند که فقط دور کمر یا پهلویشان آب شود نه عضلات بدن.
با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

یکی از متخصصان تغذیه، می‌سیمپکین، در یکی از نشریات معتبر ۶ روش موثر درسوزاندن چربی‌های اضافه را توضیح داده است. بیایید این ۶ روش مورد نظر خانم سیمپکین را مرور کنیم.

۱. زود شام بخورید
تحیقات مختلف نشان داده است خوردن به موقع شام باعث تغییر الگوی سوخت و ساز در بدن شده و چربی سوزی را بیشتر می‌کند.

شما به شکل‌های مختلف می‌توانید برای وعده‌های غذایی خودتان برنامه ریزی کنید و چربی سوزی را در بدن تان افزایش دهید.

مثلا یکی از روش‌های پرطرفدار این است که ۵ روز در هفته عادی غذا خورید؛ ۲ روز دیگر هفته روزه داری بکنید و فقط ۵۰۰ کالری دریافت کنید.

یکی دیگر از روش‌های موثر در چربی سوزی این است که فقط در فاصله زمانی ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر غذا بخورید. در واقع با این روش به مدت ۱۸ ساعت یعنی از ۲ بعد از ظهر تا ۸ روز بعد روزه داری می‌کنید.

خب احتمالا شما می‌پرسید این مدت زمانی طولانی بین وعده‌ها چه تاثیری روی چربی سوزی دارد. معمولا هضم هر وعده غذایی ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. بدن در این بازه زمانی فقط از کالری دریافتی در آن وعده غذایی استفاده می‌کند.

در واقع در این مدت بدن ترجیح می‌دهد که از کربوهیدرات‌ های دریافت شده استفاده کند نه چربی‌های ذخیره شده. بعد از خوردن هر وعده، سطح انسولین بالا می‌رود. هنگامی که انسولین بالا می‌رود، بدن کمتر تمایل دارد از چربی‌های ذخیره اش استفاده کند.

بدن حدود ۵ ساعت بعد از خوردن یک وعده غذا تازه شروع به سوزاندن چربی‌های انباشته می‌کند. پس برای چربی سوزی باید فاصله زمانی بین وعده شام و اولین وعده روز بعدتان، طولانی باشد.

۲. پروتئین بیشتر بخورید
پروتئین، ترکیبی از مواد مغذی است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. یک پژوهش اخیرا نشان داده کسانی که در وعده‌های غذایشان پروتئین زیادی می‌خورند، بیشتر هم چربی می‌سوزانند.
با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

میزان چربی در یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین زیاد برابر است با چربی سوزی در یک رژیم غذایی کم کالری به همراه ورزش روزانه.

گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ از جمله مواد غذایی دارای پروتئین بالا هستند. آجیل خام، لوبیا و عدس هم منابع پروتئین گیاهی برای گیاهان خوار‌ها هستند.

۳. غذا‌های تند را فراموش نکنید
غذا‌های تند، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی سوزی در بدن را بیشتر می‌کنند. پس تا می‌توانید غذای تند به خصوص فلفل قرمز بخورید. فلفل قرمز و دیگر انواع فلفل مانند پاپریکا به روند سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند.
با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

البته باید بدانید که فلفل قرمز فقط در یک رژیم غذایی متعادل و کنترل شده باعث چربی سوزی می‌شود. همچنین چربی سوز‌های دیگری مانند چای سبز را هم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۴. نوشیدنی‌های حاوی الکل ممنوع!
نوشیدنی‌های الکلی برعکس بسیاری از غذا‌ها دارای کالری هستند ولی هیچ ارزش تغذیه‌ای ندارند.

الکل دارای کالری و شکر زیادی است. شکر الکل منبع تامین انرژِی بدن شده و از چربی سوزی جلوگیری می‌کند. کالری‌های اضافه آن هم در بدن تبدیل به چربی می‌شود.

الکل جزو مایعات پرکالری محسوب می‌شود و همه تلاش فرد را برای کاهش وزن به باد می‌دهد.

۵. مایعات پرکالری را کنار بگذارید
نوشابه‌های گازدار، قهوه با شکر، آبمیوه، اسموتی‌ها و انواع دیگر نوشیدنی‌های شیرین باعث می‌شوند قند خون بالا برود. بالا رفتن قند خون هم عطش شما را برای خوردن شکر بیشتر می‌کند.

هر چقدر هم شما شکر بیشتر مصرف کنید، چربی بیشتری در بدن ذخیره می‌کنید. پس نوشیدن مایعات شیرین فقط باعث چاقی می‌شود.

به جای نوشیدنی‌های شیرین می‌توانید یک لیمو ترش تازه را در یک لیوان بچلانید و میل کنید. یا به جای قهوه موکا می‌توانید نوشیدنی‌های حاوی شیر را جایگزین کنید.

۶. خواب را در اولویت قرار دهید
با این ۶ روش به جنگ اضافه وزن بروید

خواب کافی و منظم به بدن کمک می‌کند خود را بازسازی کند. علاوه بر این خواب خوب باعث بازسازی و احیای عضلات می‌شود. افرادی که رژیم لاغری را با خواب کامل شبانه همراه می‌کنند، چربی سوزی بیشتری دارند.

افرادی که خواب کافی و منظم ندارند هم چربی کمتری می‌سوزانند و هم بیشتر احساس گرسنگی می‌کنند. بدون خواب کافی، احساس گرسنگی و طمع برای خوردن بیشتر می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید