کودکان خود را پاستوریزه بار نیاورید

کودکان خود را پاستوریزه بار نیاورید

اغلب ما فکر می‌کنیم سرطان یک بیماری هولناک است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن پیشگیری کرد. اما در مورد خیلی از سرطان‌ها این طور نیست. دانشمندان در یک پژوهش جدید به این نتیجه رسیده اند که سرطان خون در کودکان قابل پیشگیری است.

کد خبر : ۶۶۸۷۵
بازدید : ۳۶۹۹

فرادید | دانشمندان دریک پژوهش جدید به این نتیجه رسیده اند که محیط زندگی پاستوریزه و فاقد هر نوع میکروب برای کودکان خوب نیست.

کودکان خود را پاستوریزه بار نیاورید/کامل نیست

نتایج یک پژوهش جدید می‌گوید کودکانی که در محیط‌ ضدعفونی شده بزرگ می‌شوند، بر اثر یک عفونت ساده ممکن است به سرطان خون مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: نام‌های جدید فرزند چطور مد می‌شود؟

چه عواملی باعث ابتلای کودکان به سرطان خون می‌شوند؟
این پژوهش که در مجله نیچر چاپ شده به دلایل ابتلا به سرطان خون در کودکان پرداخته است. براساس این تحقیق مهم‌ترین عامل در ابتلا به سرطان، ژنتیک است.

اما دومین عامل ابتلا به سرطان خون، مربوط به محیط زندگی کودکان است. کودکانی که در محیطی ضدعفونی شده زندگی کرده و ناگهانی در معرض عفونت قرار می‌گیرند، احتمال ابتلایشان به سرطان خون بیشتر می‌شود.

کودکان خود را پاستوریزه بار نیاورید/کامل نیست


البته بزرگ شدن در محیط ضدعفونی شده در سال اول زندگی بدون تعامل با کودکان دیگر، تاثیر بیشتری در ابتلا به سرطان خون دارد.

بیشتر بخوانید: ‌آیا تلفن‌های هوشمند بر مغز کودکان تاثیر می‌گذارند؟

سرطان خون در کودکان قابل پیشگیری است
دانشمندان در این پژوهش عوامل مختلف سرطان خون در کودکان را بررسی کرده اند. آن‌ها در آخر به این نتیجه رسیده اند برای ابتلا به سرطان خون عامل ژنتیک مهم است. از نظر آن‌ها در کنار ژنتیک، نحوه پرورش و محیط زندگی کودکان نقش مهمی را بازی می‌کند.


در واقع کودکانی که در محیط‌های جرم زدایی شده بزرگ می‌شوند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند. به همین دلیل کوچکترین عفونتی در کودکی با زمینه ژنتیک مثبت باعث ابتلا به سرطان خون می‌شود.


از نظر این دانشمندان، سرطان خون در کودکان قابل پیشیگری است. درست است که ژنتیک ارثی و غیرقابل تغییر است، اما محیط زندگی کودک و پرورش او قابل کنترل است.

دانشمندان توصیه می‌کنند والدین کودکان خود را به خصوص در دوره نوزادی در محیط ایزوله و جرم زدایی شده نگه ندارند.


متاسفانه در حال حاضر بسیاری از والدین حساسیت بیش از حدی در مورد بهداشت و پاکیزگی محیط کودکان خود دارند.

سرطان خون یک بیماری شایع در کودکان است که به سرعت در بدن رشد کرده و به دیگر بخش‌های بدن هم سرایت می‌کند. متاسفانه ابتلا به سرطان خون در جهان در سال‌های اخیر رشد زیادی کرده است.

در حال حاضر تنها شیوه درمانی برای سرطان خون، شیمی درمانی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید