با پوست ضخیم و تیره خداحافظی کنید

با پوست ضخیم و تیره خداحافظی کنید

اسکراب‌ها شوینده‌هایی حاوی ذرات زبر هستند. افراد می‌توانند به‌صورت حرکات دورانی پوست خود را با این اسکراب‌ها شستشو دهند.این ذرات زبر با سایش روی پوست به بازشدن منافذ پوست و از بین رفتن لایه‌های مرده پوست کمک می‌کنند.

کد خبر : ۶۶۹۴۴
بازدید : ۳۲۰۶

با پوست ضخیم و تیره خداحافظی کنید

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که احساس کنید پوست صورتتان شادابی و براقی گذشته را ندارد، کدر یا ضخیم شده است؟ یا احساس کنید بعضی قسمت‌های پوست بدنتان ضخیم‌تر، تیره‌تر و زبرتر شده‌است؟ در این حالت باید به سراغ اسکراب ها یا سایر انواع لایه‌بردارها برویم.

واقعیت این است که با افزایش سن، لایه‌برداری طبیعی بدن ما کند می‌شود، یعنی سلول‌های مرده‌ی پوست که روی بیرونی‌ترین لایه پوست تشکیل می‌شوند نمی‌توانند از پوست جدا شوند و همین امر باعث می‌شود پوست ظاهری کدر و مرده بگیرد و حتی منافذ مسدود شده و موجب جوش‌های ریز و سرسیاه شود. لایه‌برداری به شما یک درخشش طبیعی می‌دهد، به تحریک گردش خون و بازسازی لایه پوست کمک می‌کند و ظاهری تازه و شفاف به پوستتان می‌بخشد. لایه‌برداری فقط مخصوص صورت نیست برای همه قسمت‌های بدن لازم است. به خصوص در نواحی که پوست ضخیم‌تر می‌شود مثل آرنج، زانوها و قوزک پا.

انواع لایه برداری :

لایه‌برداری پوست به صورت فیزیکی و مکانیکی توسط ابزاری مانند برس مخصوص، دستگاه پاک‌سازی صورت، لیف حمام یا حتی اسکراب‌های مخصوص انجام می‌شود. این نوع از لایه‌برداری با ایجاد سایش، سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کنند

نوع دیگری از لایه‌برداری پوست، به صورت شیمیایی انجام می‌شود و به کمک موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید که در محصولات لایه‌بردار به کار برده شده‌اند، سلول‌های پوستی را از سطح پوست جدا می‌کنند. انتخاب بهترین نوع برای لایه‌برداری، چه به صورت فیزیکی باشد و چه شیمیایی، به ترجیح شما و البته نوع پوستتان بستگی دارد.

نباید بعد از لایه‌برداری با لکه‌های قرمز و یا پوست متورم و ملتهب مواجه شویم بلکه هدف این است که پروسه طبیعی جایگزینی پوست تسریع شود و در نهایت پوستی شفاف برای ما باقی بماند. فاصله زمانی تعیین شده بین لایه‌برداری پوست صورت به نوع پوست شما بستگی دارد.

چطور از اسکراب‌ها استفاده کنیم؟

اسکراب‌ها شوینده‌هایی حاوی ذرات زبر هستند. افراد می‌توانند به‌صورت حرکات دورانی پوست خود را با این اسکراب‌ها شستشو دهند.این ذرات زبر با سایش روی پوست به بازشدن منافذ پوست و از بین رفتن لایه‌های مرده پوست کمک می‌کنند.

انتخاب یک اسکراب خوب به معنی گران‌بودن آن نیست بلکه باید مناسب نوع پوست شما باشد که این مستلزم این است که نوع پوست خود را بشناسید.

شامپو اسکراب گلرنگ ، یک صورت و بدن‌شوی شیک و غلیظ است که برای برطرف‌کردن سلول‌های خشک، تیره و آلودگی‌های روی پوست طراحی شده و پس از یک لایه‌برداری ملایم، روغن‌های مقوی و نرم‌کننده به‌کار رفته در آن، پوست شما را لطیف و مرطوب می‌نماید.

اگر می خواهید بدانید چطور از اسکراب‌ها استفاده کنید به این مراحل توجه کنید:

۱-قبل از استفاده از آن، پوست‌تان را خیس کنید. این کار به همه ترکیبات موجود در آن اجازه می‌دهد که با پوست صورت و بدن‌تان تماس برقرار کنند، بنابراین پوستتان را بسیار نرم و لطیف می‌کند.

۲-پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. از ماساژ دادن محکم جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد به اطراف چشم‌ها و نقاط حساس بدن مثل سینه‌ها و پایین‌تنه و گردن مالیده نشود. نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد، شامل پیشانی، بینی و چانه یا زانوها، آرنج و قوزک پا می‌باشند.

۳-در مواردی که پوستتان بسیار ضخیم و کلفت است، مایع را همراه لیفه بر روی پوستتان ماساژ دهید تا نتیجه بهتری از آن بگیرید. لیفه را می‌توانید از داروخانه‌ها و یا جایی که وسایل حمام می‌فروشند، تهیه کنید.

۴- میانگین زمانی که شامپو روی پوست می‌ماند ۲ تا ۴ دقیقه است. بنابراین آن را برای مدت طولانی روی پوستتان نگذارید زیرا پوست‌تان بسیار خشک و دچار خارش می‌شود. سپس پوست خود را خوب بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد آن از پوست شما پاک شده است.

۵- در آخر با یک حوله نرم پوست را به آرامی خشک کرده و بالافاصله از یک کرم یا لوسیون نرم‌کننده مناسب پوستتان، برای صورت و بدن استفاده کنید.

چه زمانی نباید لایه‌برداری کنیم ؟

اگر پوست حساسی دارید : در این صورت بهتر است تحت نظر پزشک این کار را انجام دهید چون ممکن است به لایه‌بردارهای شیمیایی حساسیت نشان داده و یا با اسکراب‌ها دچار التهاب‌های پوستی شوید.

اگر جوش‌های التهابی دارید و یا در حال درمان آن‌ها هستید : در زمانی که در حال درمان پوست چرب و دارای جوش و آکنه خود هستید، پوست حساس‌تر است و لایه‌برداری توصیه نمی‌شود

اگر زخم‌ها و جراحت‌های پوستی دارید : در این حالت لایه‌برداری موجب پخش‌شدن عفونت می‌شود.

اگر پوست خود را برنزه کردید : در این حالت پوست نازک شده و با لایه‌برداری لکه‌های تیره‌تری روی پوست شما باقی می‌‌ماند.

چطور دست‌های لطیف داشته باشیم؟

دست‌ها عضوی از بدن هستند که بیشترین تماس را با آلودگی‌ها و محیط اطرافمان دارند اما عموما با آن‌ها رفتار درستی نمی‌کنیم. این در حالی است که سلامت و لطافت دست‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن‌ها و حتی در کیفیت روابط اجتماعی ما دارند. تا حالا شنیده‌اید که پوست دست جوش بزند؟! اما قطعا بارها شنیده‌اید که پوست دست خشک شده باشد بنابراین پوست دست‌ها تمایل به خشکی دارند و باید توجه ویژه‌ای در مورد نحوه شستشو و مرطوب نگه داشتن آن‌ها داشته باشیم. به دلیل آلوده‌شدن مکرر دست‌ها باید روزی چندین بار آن‌ها را بشوییم. بنابراین بهتر است صابون‌ها را کنار گذاشته و به جای آن از یک مایع دستشویی مناسب استفاده کنیم و بالافاصله با کرم‌های مناسب رطوبت را به آن‌ها برگردانیم. این دو مورد مراقبت از پوست دست به همراه استفاده از دستکش هنگام شستشو، تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از پیری پوست دست خواهند داشت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید