نگاهی به انواع ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار

بعد از ماشین‌های ظرفشویی 6 تا 8 نفره، می‌توان به انواعی اشاره کرد که بین 8 تا 12 یا 12 تا 14 نفر را شامل می‌شود. این گونه از ماشین‌های ظرفشویی به دلیل حجم و ظرفیت بیشتری که دارند، در میان خانواده‌های ایرانی پرطرفدارتر ارزیابی می‌شود.

کد خبر : ۶۶۹۵۰
بازدید : ۸۹۲

در میان لوازم خانگی حالا ماشین ظرفشویی هم رفته رفته در اولویت قرار می‌گیرد. از آنجایی که هر روز وقتمان کم و کمتر می‌شود، دیگر کسی تمایل ندارد زمان گرانبهایش را پای ظرف شستن هدر دهد. از سوی دیگر ماشین‌های ظرفشویی آنقدر قابل اطمینان هستند که وسواسی‌ترین انسان‌ها هم می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند.

همچنین مصرف آب این وسیله خانگی به قدری است که نباید نگران مصرف زیاد آن بود. خرید ماشین ظرفشویی مانند دیگر محصولات امروزه با چنان تنوعی روبرو است که پیش از تصمیم برای این کار، باید اطلاعات کاملی از آن داشت. ما اینجاییم که به شما بگوییم کدام ماشین ظرفشویی برایتان مناسب است و از همه مهم‌تر، چطور می‌‌توان با کم‌ترین دردسر، بهترین خرید را انجام داد.

ماشین‌های ظرفشویی به دو دسته مبله و رومیزی تقسیم می‌شوند. نوع مبله برای خانواده‌های پرجمعیت یا آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است. در مقابل نوع رومیزی که به نظر می‌رسد پرطرفدارتر است، اصولا تا 10 نفر را پوشش می‌دهد. کوچکترین ماشین ظرفشویی رومیزی، 6 تا 8 نفره است که برای خانواده‌هایی که 4 نفر یا کمتر هستند، توصیه می‌شود.

بنابراین وقت‌هایی که در خانه مهمان حضور داشته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد. البته از مزیت این ماشین‌های ظرفشویی نمی‌توان به سادگی گذشت: ظرف‌های کثیف لازم نیست یک روز کامل در آن‌ها بماند تا پر شود. همچنین مصرف آب و انرژی این دست وسیله خانگی به گونه‌ای است که حتی اگر ظرفیت آن تکمیل نشده باشد، می‌توان ظروف درونش را شست. البته باید به قدرت و توان آن هنگام خرید توجه کرد چون بعضی از آن‌ها برای شستن ظرف‌های چرب گزینه ایده‌آلی نیستند.

جهت اطلاع از قیمت ماشین‌ ظرف‌شویی‌های 6 تا 8 نفره می‌توان به سایت دیوار رجوع کرد. در این سایت آگهی‌های نو و کارکرده آن‌ها به چشم می‌خورد. به عنوان مثال خرید ماشین ظرفشویی مجیک آکبند، یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید این ماشین ظرفشویی را هدیه گرفته و تا به حال حتی وصل نشده و اگر به سایت دیجی کالا مراجعه کنید، 2 میلیون تومان قیمت دارد.

چنانچه در جست‌و‌جوی ماشین ظرفشویی کارکرده خارجی هستید، در دیوار یک نوع 8 نفره آن به مارک موریس آلمان به قیمت 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. این وسیله خانگی مجهز به تایمری است که به خریدار این فرصت را می‌دهد زمان مورد نظر را خودش برگزیند.

بعد از ماشین‌های ظرفشویی 6 تا 8 نفره، می‌توان به انواعی اشاره کرد که بین 8 تا 12 یا 12 تا 14 نفر را شامل می‌شود. این گونه از ماشین‌های ظرفشویی به دلیل حجم و ظرفیت بیشتری که دارند، در میان خانواده‌های ایرانی پرطرفدارتر ارزیابی می‌شود.

بعضی از آن‌ها نیز قابلیت «نیم‌شور» دارند، یعنی با تنظیماتی می‌توان ظروف داخل آن را که هنوز تکمیل نشده است، با مصرف انرژی و آب کمتری شست. در سایت دیوار خرید ماشین ظرفشویی 12 نفره نسبت به مدل 14نفره آگهی‌های بیشتری دارد، آن هم با قیمت‌های متنوع‌تر. به عنوان مثال در این سایت ماشین ظرفشویی مجیک 12 نفره آکبند با ارسال رایگان، یک میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین ماشین ظرفشویی 12 نفره بلومبرگ آلمان، دارای برنامه نیم‌شور، در حد نو و به همراه تعدادی قرص خارجی دو میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: ویرلن

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید