بلایی که دیوار ترامپ سر حیوانات می‌آورد

بلایی که دیوار ترامپ سر حیوانات می‌آورد

یش از هزارو ۵۰۰ گونه در منطقه دیوار ترامپ وجود دارند که حدود صدگونه از آن‌ها در معرض خطر هستند و این دیوار می‌تواند شرایط زیست این گونه‌ها را بدتر کند. با توجه به این شرایط بیش از دو هزارو ۷۰۰ دانشمند از ۴۷ کشور دنیا نسبت به اثرات فاجعه‌بار این دیوار بر تنوع زیستی منطقه هشدار داده‌اند. گونه‌هایی مثل جگوار، خرس سیاه، گرگ خاکستری مکزیکی، گونه‌ها از لاک‌پشت و پروانه‌ها در کنار ۱۰۸ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زیست می‌کنند.

کد خبر : ۶۶۹۸۱
بازدید : ۱۰۳۱
بلایی که دیوار ترامپ سر حیوانات می‌آورد
دیواری که رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده که بین مرکز آمریکا و مکزیک ایجاد کند، در کنار واکنش‌های احزاب سیاسی این کشور و اعتراض فعالان حقوق بشر، از سوی حامیان حیوانات «فاجعه» نامیده شده است. تقریبا یک‌پنجم این دیوار در مناطق حفاظت‌شده قرار دارد.
دیوار بتونی ترامپ مسیر مهاجرتی بین حیات‌وحش در منطقه تگزاس آمریکا با مکزیک را قطع خواهد کرد. هرچند بهانه ترامپ برای ساخت این دیوار ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی مکزیکی و همچنین کنترل قاچاق مواد مخدر است، اما واقعیت این است که این دیوار بیش از هر چیزی به محیط زیست منطقه آسیب می‌زند.
برخی مخالفان دیوار ترامپ می‌گویند دیوار بلندتر به معنای نرده‌بان بلندتر است، اما این دیوار باعث جدایی و ایزوله‌شدن جمعیت‌های برخی از گونه‌های کمیاب و شگفت‌انگیز آمریکای‌شمالی خواهد شد. این دیوار می‌تواند در ایجاد و گسترش سیل در منطقه اثر منفی داشته باشد. حیواناتی که در زمان بروز سیلاب به گوشه دیوار رانده می‌شوند راه فرار ندارند و غرق خواهند شد.
همچنین ایجاد جاده در کنار دیوار مرزی به ناامنی شرایط برای زیست حیات‌وحش منطقه منجر خواهد شد. ایجاد سروصدا و نصب پروژکتور‌های قوی در دیوار مرزی شرایط را برای زیست حیات‌وحش سخت خواهد کرد. اگر جلوی ساخت این دیوار گرفته نشود، علاوه‌بر حیوانات، برای گیاهان بومی منطقه نیز خطرناک خواهد بود.

بیش از هزارو ۵۰۰ گونه در منطقه دیوار ترامپ وجود دارند که حدود صدگونه از آن‌ها در معرض خطر هستند و این دیوار می‌تواند شرایط زیست این گونه‌ها را بدتر کند. با توجه به این شرایط بیش از دو هزارو ۷۰۰ دانشمند از ۴۷ کشور دنیا نسبت به اثرات فاجعه‌بار این دیوار بر تنوع زیستی منطقه هشدار داده‌اند. گونه‌هایی مثل جگوار، خرس سیاه، گرگ خاکستری مکزیکی، گونه‌ها از لاک‌پشت و پروانه‌ها در کنار ۱۰۸ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زیست می‌کنند.
دانشمندانی که در این زمینه مطالعه داشته‌اند معتقدند حیات‌وحش قربانیان خاموش دیوار ترامپ خواهند بود. سؤالی که این روز‌ها طرفداران محیط زیست در آمریکا می‌پرسند این است که آیا قرار است میراث طبیعی ملی آمریکا فدای امنیت ملی این کشور شود؟

دیوار ترامپ همچنین می‌تواند به اقتصاد ۳۰ میلیون‌دلاری گردشگری طبیعی در این منطقه لطمه وارد کند. آسیب به جوامع محلی می‌تواند به آسیب به تنوع زیستی منجر شود. از دیگر ایرادات به دیوار ترامپ، حجم بالای مصالح مصرفی و ردپای کربن این مصالح است. یک دیوار هزارمایلی به ۲۷۵ میلیون فوت‌مکعب بتون نیاز دارد که سبب ورود بیش از دو میلیون تن دی‌اکسیدکربن به جو زمین خواهد شد.

حامیان حیوانات و محیط زیست در ماه‌های گذشته تلاش بسیاری برای مخالفت با ایجاد این دیوار داشته‌اند. آن‌ها پیشنهاد می‌دهند به‌جای دیوار از تکنولوژی‌های نوین نظیر هواپیما‌ها و خودرو‌های بی‌سرنشین برای گشت‌زنی یا سنسور‌های حرکتی و دوربین‌های مادون قرمز برای نظارت بر مرز استفاده شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید